@LaurensH
Bedankt voor je reactie en uitleg.
Ik moest er wel even induiken, want ik zie dat het probleem al sinds september speelt en als laatste bezoek een Senior monteur is aangestuurd om het probleem verder te onderzoeken.
Je maakt gebruik van je eigen modem en gaf destijds aan dat het een Eurodocsis 3.0 modem was. De monteur meldt echter dat je het niet zeker weet en dat je het ging uitzoeken. Kun jij het verlossende antwoord geven op de vraag of je een ED 3.1 of 3.0 modem in gebruik hebt? 😉
De monteur is midden oktober langsgekomen en noemt inderdaad een overgang van een C6 naar C3 kabel. Maar op het moment zelf (terwijl ze de kabel pulstten) waren er geen problemen.
Als je modem ED 3.1 ondersteunt zie ik een kans dat wij tijdens het onderhoud OFDM hebben ingeschakeld. Ondersteund je modem het niet, dan kunnen we dat mogelijk alweer afstrepen en moeten we ons wellicht iets meer focussen op het signaal. Sinds dit jaar hebben we namelijk ook de OFDM kanalen in gebruik (het ene netwerk eerder dan de andere) en je eerste melding zie ik in september terug met 'sinds onderhoud is de verbinding slecht'.
Ik kan nu niets melden over het signaal omdat je ons SmartWifi modem gisteren opnieuw hebt laten activeren. Een meting over een langere periode geeft ons meer informatie over het signaal.
Ik heb het idee dat je wel wat handig bent en stel dan ook het volgende voor;
- Ik start een sessie op je verbinding en we monitoren je modem op basis van signaalwaardes nauwkeuriger over de komende 7 dagen
- Ik start een pingtest naar je modem en ping iedere 10 sec. naar je modem. Reageert je modem langer dan 10 sec. niet? Dan krijg ik daar een e-mail van.
Merk je een onderbreking in je verbinding over de komende 7 dagen, dan ontvangen ik daar graag een terugkoppeling van
Probleemomschrijving;
Datum/Tijdstip:
Misschien een domme vraag van mijn kant maar wat bedoel je eigenlijk met 'de synchronisatie valt uit het niets dan ineens weg.'.
Gaat het modem offline of heb je even een moment dat je internetverbinding wat instabieler is?
Corrigeer me waar nodig is omdat ik een plaatje moet schetsen op basis van wat interacties en de de monteursbonnen.
Ik zie graag je terugkoppeling tegemoet. Mocht je even willen bellen over het bovenstaande, dan mag je me hierover ook privé benaderen. 🙂
p.s.: Kan het komen door het kouder weer, aangezien 3 weken geleden alles het nog goed deed?
Ja, dat kan. Weersomstandheden kunnen zeker een factor zijn..