1
Vraag
2
Reacties
koosw

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

MAC filtering werkt niet

Hoi,
Ik probeer MAC filtering in te stellen om het internetgebruik van mijn kinderen te kunnen beperken, maar het werkt niet goed: de wifi gaat niet uit op de ingestelde tijden, maar op onvoorspelbare andere momenten...

Hoe kan dit worden opgelost?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Mocht je een connectbox hebben, dit is nl. een bug en nog niet opgelost zie:

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/mac-filtering-en-time-drift-in-de-connectbox-24650

Bekijk in context

10 Reacties 10
Verwijderd account
Niet van toepassing
Mocht je een connectbox hebben, dit is nl. een bug en nog niet opgelost zie:

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/mac-filtering-en-time-drift-in-de-connectbox-24650
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
De ConnectBox heeft niet onze tijd, maar onze tijd - 1 uur. Houdt hier rekening mee met het instellen van het filter. In de zomer wordt dit - 2 uur, tenzij de klok van zomer niet meer verzet gaat worden 😉
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op de Community, koosw. Goede vraag! Heb je nog wat meer informatie voor ons? Hoe meer we weten, hoe beter we kunnen helpen. We horen graag van je.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Laat je nog wat van je horen, koosw? Als je het zelf al een oplossing hebt gevonden dan lezen we dat uiteraard net zo graag 🙂
Mkwant

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zelfde wens hier, maar werkt niet.

Zou moeten werken, snapt dat 98% van de ziggo afnemers deze optie niet eens kunnen vinden laat staan gebruiken. Maar de optie is wel een goed hulpmiddel. Dus mag ook verwachten dat deze werkt intern in het modem. Firmware heeft hier een gebrek /bug. Maar mag niet hopen dat omdat het niet gebruikt wordt door 98% van de modem gebruikers het maar niet moet werken. Betaald genoeg om te verwachten dat de firmware van het modem werkt zoals het bedoeld is. Ik zeg ziggo doe d'r wat mee. Of geeft de fabrikant een schop onder z'n kont. 😉 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Mkwant welkom op de Ziggo Community. Ik snap je punt. Het is zeker handig, dat ben ik met je eens. Ik ben eens gaan zoeken en vond dit. Kan je daar iets mee? Zie de zogenoemde ''geaccepteerde oplossing''. 

Mkwant

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ander probleem, komt er op neer ingestelde planning van de dag er voor wordt niet mee genomen naar de volgende 24 uur. En dit probleem hadden voorgaande modems ook. Is naar mijn inziens een firmware ding. Maar omdat 98% van de ziggo gebruikers deze optie niet kunnen of kennen wordt dit probleem ook niet aangepakt vanuit de fabrikant van het modem. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Mkwant welkom hier! Goed dat je het even komt vragen/melden. Het gaat inderdaad een beetje buiten de standaard verzoeken of meldingen, maar wie weet is er iemand die er meer vanaf weet of je kan helpen. 

Ik ben benieuwd wat @anoniemforum en/of @Jan F. nog aan tips hebben voor je? 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Jacob en @Mkwant  ik wil graag meedenken , maar ik begrijp de vraag niet.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

welk merk type apparaat wordt er gebruikt ?

in geval van Apple staat privé wifi-adres aan ? in dat geval raad ik je aan om die uit te schakelen,

 

kun je een printscreen maken van hoe het momenteel is ingesteld 

 

heb je ook het modem al opnieuw opgestart

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic