1
Vraag
2
Reacties
Hélène

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

MAC filtering Giga modem

Via de MAC filtering van de Giga modem wil ik in de avond/ nacht de wifi verbinding van de toestellen van onze kinderen uitzetten. De wifi verbinding gaat in de avond er op tijd af, maar in de ochtend gaat deze niet aan voor desbetreffende toestellen. Zelfs als ze het toestel herstarten hebben ze geen verbinding. Ziggo er al meerdere keren over gebeld. Helaas hebben zij geen oplossing. Heeft iemand dit kunnen oplossen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Hélène 

In mijn Modem zie ik dat je Mac-Filter (Internet blokkeren op tijdstippen) maar je geeft aan dat ie niet de huidige toestellen weer toegang geeft.

 

Je zou bij DHCP dan scrol je door de lijst en daar zal je vast de telefoons van de kinderen IP tegen komen, deze klik je 1 voor 1 aan, die voeg je dan als gereserveerde IP toe. Herstart je modem en telefoon van de kids en of andere apparaten.

 

Als je dat gedaan hebt, probeer dan nog eens de Mac-Filter (Internet blokkering) voer je die IP adressen in en dan kijken of het lukt. Als dat gedaan is, weer even je modem herstarten. ( dit moet anders neemt ie het niet over, tijdelijk maar niet vast)

 

Als dit niet werkt, kan je ook Ziggo Safe Online installeren, daar zit een Kids programma in om toestellen na een tijdstip uit te schakelen. Ziggo Safe Online kan je vinden in Mijn Ziggo dan naar Producten en dan kies tabblad Internet en daar zie je Beveiliging instellen. 

 

Laat maar even weten wat het beste is geworden.  

 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Hélène 

In mijn Modem zie ik dat je Mac-Filter (Internet blokkeren op tijdstippen) maar je geeft aan dat ie niet de huidige toestellen weer toegang geeft.

 

Je zou bij DHCP dan scrol je door de lijst en daar zal je vast de telefoons van de kinderen IP tegen komen, deze klik je 1 voor 1 aan, die voeg je dan als gereserveerde IP toe. Herstart je modem en telefoon van de kids en of andere apparaten.

 

Als je dat gedaan hebt, probeer dan nog eens de Mac-Filter (Internet blokkering) voer je die IP adressen in en dan kijken of het lukt. Als dat gedaan is, weer even je modem herstarten. ( dit moet anders neemt ie het niet over, tijdelijk maar niet vast)

 

Als dit niet werkt, kan je ook Ziggo Safe Online installeren, daar zit een Kids programma in om toestellen na een tijdstip uit te schakelen. Ziggo Safe Online kan je vinden in Mijn Ziggo dan naar Producten en dan kies tabblad Internet en daar zie je Beveiliging instellen. 

 

Laat maar even weten wat het beste is geworden.  

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Hélène welkom hier, goed dat je even tips en advies komt vragen. Want inderdaad, als je deze instelling goed wil gebruiken dan is het ook zaak dat de functionaliteit goed werkt en duidelijk is.

Kan je iets met de adviezen van @Dave! ? En hier heb ik nog meer informatie gevonden, wie weet is dat ook handig! 

Hélène
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is gelukt met eerst DHCP in te stellen en daarna de MAC- filtering. Dank je voor je hulp! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic