1
Vraag
2
Reacties
ktlute

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

MAC filter - Het opgegeven apparaat bestaat niet

Hallo!

Wanneer ik MAC filters in wil stellen op mijn Ziggo DOCSIS 3.1 modem krijg ik de volgende melding wanneer ik een apparaat uit de lijst van verbonden apparaten selecteer: Het opgegeven apparaat bestaat niet.

Dat snap ik niet en ik ben dan ook op zoek naar een manier om MAC filter regels aan te maken.

Groeten,

Klaas-Jan

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ktlute
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Door mijn Deco M4 accespoints in te stellen als router is het ook gelukt om tijden in te stellen. Dit was niet mogelijk in de acces point modus.

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/parental-control-tp-link-m4/td-p/32723

Bekijk in context

13 Reacties 13
Pasi

Level 18
  • 8738Posts
  • 466Oplossingen
  • 4815Likes

Hallo,

welkom op dit openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan Ziggo Community Ranks-08.png in hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.
Als u wilt dat een Ziggo mod direct met uw vraag/probleem bezig kan gaan, zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel ( alleen zichtbaar voor hun ), zodat ze uw Ziggo gegevens kunnen achterhalen.

Welke Ziggo modem/router hebt u ? Hebt u de lijst met verbonden apparaten al eens ververst ? Hebt u de Ziggo modem/router al eens herstart ?

De informatie die u geeft, is te algemeen om een antwoord te kunnen geven. Misschien dat een foto meer zegt dan 1000 woorden?

puppie

Level 16
  • 2343Posts
  • 61Oplossingen
  • 935Likes

Kijk naar de oplossing die hier gegeven wordt door @tobiastheebe 

> klik <

ktlute
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt Puppie, helaas staat het antwoord daar niet tussen.

ktlute
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de reactie Pasi! Het gaat om een ConnectBox (Docsis 3.1) modem. Door rechstreeks op het modem in te loggen kom ik onder Geavanceerde instellingen > Beveiling bij de MAC filter menu. Daar staat een recent bijgewerkte lijst van alle Verbonden apparaten. Als ik er een selecteer komt deze onderop de pagina te staan onder Voeg filterregel toe. Klik ik dan op Voeg reservering toe dan krijg ik de melding dat het opgegeven apparaat niet bestaat. Deze maakt ook niet direct verbinding met het modem maar via een van de Deco wifi accesspoints.

ktlute_0-1672747637761.png

ktlute
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Terwijl ik dat opschrijf merk ik ook meteen dat het probleem zit in het feit dat het apparaat niet rechtstreeks verbinding maakt met het router maar via een accesspoint. Dat ging met mijn vorige Ziggo router wel zonder problemen.

Pasi

Level 18
  • 8738Posts
  • 466Oplossingen
  • 4815Likes

@ktlute  schreef:

Terwijl ik dat opschrijf merk ik ook meteen dat het probleem zit in het feit dat het apparaat niet rechtstreeks verbinding maakt met het router maar via een accesspoint. Dat ging met mijn vorige Ziggo router wel zonder problemen.

Kan u het MAC adres niet handmatig invoeren ?

Edit : De Deco set heeft ook in AcessPoint mode een 'blokkerlijst' !

ktlute
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Handmatig opvoeren kan wel maar dat maakt geen verschil. Ik blijf de melding krijgen dat het opgegeven apparaat niet bestaat. Het werkt wel bij apparaten die rechtstreeks verbonden zijn met het modem.

De Deco blokkeerlijst heeft niet de mogelijkheid om gebruikstijden in te stellen en dat is wel de bedoeling.

puppie

Level 16
  • 2343Posts
  • 61Oplossingen
  • 935Likes

Het antwoord van @tobiastheebe staat er wel.

Je maakt in het modem namelijk een blacklist aan.

Dus de mac adressen die je in het modem in geeft worden dus niet meer toegangkelijk op jouw internet.

ktlute
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor het meedenken Puppie! Het probleem dat ik apparaten in mijn lijst van Verbonden apparaten selecteer waarna er een melding komt dat het apparaat niet verbonden zou zijn zie ik er niet tussen staan. Ook de oplossing dat WPS uitgeschakeld zou moeten worden is niet van toepassing omdat deze al uit staat. 

Pasi

Level 18
  • 8738Posts
  • 466Oplossingen
  • 4815Likes

Het zal wel ( alweer ) een bug in de firmware van de ConnectBox zijn !

Maar misschien is dit een work-around? Zet de wifi van de CB aan, laat het betreffende MAC adres/apparaat via die wifi verbinden en voeg dan dat MAC adres toe aan het filter. Zet daarna wifi op de CB weer uit.

ktlute
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Helaas, ook dat lukt niet. Het zal inderdaad wel een bug zijn. Wat mij betreft kunnen we het topic wel sluiten in de hoop dat het ooit wordt opgelost.

ktlute
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Door mijn Deco M4 accespoints in te stellen als router is het ook gelukt om tijden in te stellen. Dit was niet mogelijk in de acces point modus.

Pasi

Level 18
  • 8738Posts
  • 466Oplossingen
  • 4815Likes

@ktlute  schreef:

Nee, dat is logisch. In AP mode staan alle router functies uit. Maar als u nu de CB én de Deco's in router mode hebt, dan staan er nu 2 routers achter elkaar geschakeld, wat soms weer hele andere ( en vreemde ) problemen kan gegeven. Misschien dat het nu geen problemen geeft, maar dit is wel iets om te onthouden !

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic