Ik probeer naar mijn Synology een VPN verbinding op te zetten. Hiervoor heb ik mijn Synology geconfigureerd en als ik via het lokale IP-adres de VPN verbinding met de Synology maak werkt dit prima.
Op mijn Ziggo Connectbox heb ik voor de benodigde poorten (500, 1701 & 4500) een forward ingesteld, echter als ik via internet de VPN verbinding weer probeer op te zetten krijg ik onderstaande fout melding in Windows 10:
"The network connection between your computer and the VPN
server could not be established because the remote server is
not responding. This could be because one of the network
devices (e.g, firewalls, NAT, routers, etc) between your
computer and the remote server is not configured to allow
VPN connections. Please contact your Administrator or your
service provider to determine which device may be causing
the problem.”
Voor het maken van verbinding met de interface van Synology heb ik ook voor poort 5001 een forward ingesteld, dit werkt wel gewoon.
Heb contact gehad met de servicedesk van Ziggo, volgens de medewerker die ik sprak is er geen spraken van een blokkade van VPN. Kreeg nog de tip mee de Firewall op de ConnectBox eens uit te zetten maar enige effect daarvan is dat alles dicht zit (dus ook 5001 niet bereikbaar is) .
Ik heb even geen idee waar ik het verder kan vinden, iemand hier een tip?