Hoi,
Het lukt me maar niet om de slimmer stopcontacten van LSC te installeren. De app herkent hem wel, maar vervolgens blijft ie heel lang laden om toe te voegen en vervolgens de melding dat het mislukt. Bij de buurman is het in een paar seconden gefixt. Het vermoeden is dat het door het modem komt. Deze staat wel ingesteld op 2,4 GHz en heb ook al een reset gedaan.
Heeft er iemand een tip?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Mijn hele huis hangt vol met LSC apparaten, Waaronder Stopcontacten, Camera's en deurbellen dus hopelijk kan ik je hierbij helpen.
Log eerst in op je Modem http://192.168.178.1 dan password of pincode
Ga naar Geavanceerde instellingen en kies dan UPnp en vink deze aan en klik opslaan.
Klik ook even op Beveiliging en voor de zekerheid hoe staat je Firewall ingesteld
Zo staat mijn Modem firewall
Als dit zo staat ingesteld, ga dan dicht bij het stopcontact staan bij het modem en probeer dan op de 2,4 GHz het apparataat via de LSC App te installeren.
Dit zijn de opties van de App als je op de LSC App klikt en kies dan de categorie en de bij behorende product en installeer deze via de 2,4 GHz.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Mijn hele huis hangt vol met LSC apparaten, Waaronder Stopcontacten, Camera's en deurbellen dus hopelijk kan ik je hierbij helpen.
Log eerst in op je Modem http://192.168.178.1 dan password of pincode
Ga naar Geavanceerde instellingen en kies dan UPnp en vink deze aan en klik opslaan.
Klik ook even op Beveiliging en voor de zekerheid hoe staat je Firewall ingesteld
Zo staat mijn Modem firewall
Als dit zo staat ingesteld, ga dan dicht bij het stopcontact staan bij het modem en probeer dan op de 2,4 GHz het apparataat via de LSC App te installeren.
Dit zijn de opties van de App als je op de LSC App klikt en kies dan de categorie en de bij behorende product en installeer deze via de 2,4 GHz.
Goedemorgen @Mirandakok81
Welkom op de Ziggo Community! Heel goed dat je voor jou thuis installatie gelijk een topic hebt aangemaakt voor support van onze experts.
Zo te zien ligt dit volledig in het straatje van @Dave en heb je al een hoop tips en trucs gekregen. Is het daarmee gelukt? Heb je meer support nodig? Laat het dan in dit topic weten.
Hoi @Dave Dankjewel voor je uitgebreide uitleg. Het lukt me alleen niet om bij geavanceerde instellingen van het modem te komen. Kan dit via de wifi smart app. De link die je me stuurt kan ik niet op inloggen.
Zou heel goed kunnen zijn dat de firewall niet goed staat namelijk.
Via de LSC app moet je account aan maken en wachtwoord als je die hebt kan je via de plaatjes de toevoeging doen.
Let wel op dat de wifi band alleen 2,4 GHz gebruikt van de producten.
@Dave Super bedankt voor je hulp en de screenshot van de firewall. Dit was namelijk de oorzaak. Alles stond aan waardoor ie teveel tegen hield denk ik. Zo blij. Het is gelukt!
Graag gedaan @Mirandakok81 en veel plezier van de van de LSC
En was vergeten te zeggen firewall van modem maar het is je gelukt 😉
@Dave heb je misschien ook de instellingen FireWall voor het nieuwe (zwarte) SmartWifi modem? Ik wil m'n camera weer toevoegen, maar dat lukt niet. M'n modem is me te slim af ben ik bang......
@Klarlou Je kan in je modem even je 5GHZ uitzetten die bereik je door wifi optimalisatie uit te zetten. 5Ghz uit dan opslaan. Vervolgens je camera weer op de 2,4 Ghz zetten dan zou het moeten lukken. Laat het me anders even weten me tag
@Dave Ik heb eindelijk gevonden waar dat staat. Maar ik gebruik smartwifi pods en kan daarom 5Ghz niet uitzetten.
Dus ik moet eerst die pods uit stopcontact halen denk ik?
Dat kan ook de Pods even uit het stopcontact halen. Of de 5GHz uitzetten.
Er is nog optie die je kan doen is de UPnP even aanzetten, dan de LSC installeren want ik doe het wel met pods en al, en als het klaar is weer in je modem de UPnP uitzetten.
@Dave123 de UPnP stond hier al aan (wat het ook maar is 😉 , maar het lukt me niet om de camera te installeren. Ik moet de QR-code voor de camera houden, maar dan gebeurt er niets. Wellicht dat 't dan aan de camera ligt, maar die heeft het altijd gewoon gedaan.... 🤔
Ik kom er morgen even op me Macbook op terug @Klarlou
We gaan het even zo proberen. Log in op http://192.168.178.1
Ga dan naar Geavanceerde Instellen en naar Draadloos
Klik dan op Beveilging
Behalve de Bovenste 2 instellingen, zet de rest uit en klik op opslaan:
Klik daarna op Macfiltering:
Als je deze stappen zo zet dan en het opslaat, daarna even de UPnP inschakelen, en modem herstarten, dan zou je
LSC Apparaat de Wifi 2,4 GHz gewoon automatisch moeten vinden.
Hier is elke LSC die ik activeer gaat ie al automatisch naar de 2,4 GHz ondanks dat me Pods aanwezig zijn, alleen doe het dicht bij het modem, eenmaal ingesteld kan je hem na de instelling op zijn plek hangen, zetten, liggen 😉
Hallo @Dave Helaas is het me nog niet gelukt. Misschien is er iets meer aan de hand want 1 van m'n wifipods werkt ook niet. Deze week drukke week, daarom late reactie. Ik probeer het de komende dagen nog eens en ander moet er misschien maar iemand langs komen om me te helpen want dit is wel balen..
Hi @Jiri helaas nog niet. 1 van m'n wifipods krijg ik ook niet meer aan de praat dus misschien heb ik wat meer hulp nodig. Ik zal de komende dagen nog eens kijken en anders maar even bellen denk ik....
@Klarlou Haal je modem even van de stroom voor een minuut en dan de Smart Wifi Pods ook.
Herstart je modem weer op nieuw ( dit duurt gemiddeld 15 minuten)
Daarna stop je de Smart Wifi Pod 1 voor 1 dichtbij het modem weer opnieuw opstarten, dan zouden ze het moeten doen.
@Klarlou Als hij bij je buurman wel werkt, heeft dit niks te maken met je modem.
Wat je dan nu beste kan doen is even 30 seconde de Powerbutton ingedrukt houden, dan is hij gereset.
Dan ga je weer naar de LSC App maar kijk even wat voor Puntjes die heeft, zilver of Goud
Meestal gebruik je installatie met de groene pijl die met de rode wil wel eens voorkomen, maar Groene die zal je denk ik wel lukken tijdens installatie. Zie ook mijn 2e foto er zijn 8 LSC Stopcontacten 1 Tuincamera LSC en 1 Buiten Lamp van LSC en werkt allemaal op 2,4 GHz vlekkenloos.
@Vincent Kan jij zien welk modem klant gebruikt, want niet elk modem vind deze LSC producten fijn zoals de Arris en de Compal platte Modem's. Met de CB Giga (Smart Wifi Modem Giga) en de Sagemcom Modem gaat dit stukken beter. En ligt ook aan abonnement, als je laag abonnement hebt wil je 2,4 GHz zo vol zitten
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.