Mirandakok81

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Lsc smart stopcontact installeren icm connectbox

Hoi,

Het lukt me maar niet om de slimmer stopcontacten van LSC te installeren. De app herkent hem wel, maar vervolgens blijft ie heel lang laden om toe te voegen en vervolgens de melding dat het mislukt. Bij de buurman is het in een paar seconden gefixt. Het vermoeden is dat het door het modem komt. Deze staat wel ingesteld op 2,4 GHz en heb ook al een reset gedaan. 

Heeft er iemand een tip?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 16037Posts
  • 691Oplossingen
  • 3883Likes

Mijn hele huis hangt vol met LSC apparaten, Waaronder Stopcontacten, Camera's en deurbellen dus hopelijk kan ik je hierbij helpen.

Log eerst in op je Modem http://192.168.178.1 dan password of pincode

Ga naar Geavanceerde instellingen en kies dan UPnp en vink deze aan en klik opslaan.

Klik ook even op Beveiliging en voor de zekerheid hoe staat je Firewall ingesteld 

Zo staat mijn Modem firewallZo staat mijn Modem firewall

Als dit zo staat ingesteld, ga dan dicht bij het stopcontact staan bij het modem en probeer dan op de 2,4 GHz het apparataat via de LSC App te installeren.

Dit zijn de opties van de App als je op de LSC App klikt en kies dan de categorie en de bij behorende product en installeer deze via de 2,4 GHz.

IMG_0695.jpgIMG_0696.PNGIMG_0697.PNGIMG_0698.PNGIMG_0699.PNGIMG_0700.PNGIMG_0701.PNG

Bekijk in context

6 Reacties 6
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 16037Posts
  • 691Oplossingen
  • 3883Likes

Mijn hele huis hangt vol met LSC apparaten, Waaronder Stopcontacten, Camera's en deurbellen dus hopelijk kan ik je hierbij helpen.

Log eerst in op je Modem http://192.168.178.1 dan password of pincode

Ga naar Geavanceerde instellingen en kies dan UPnp en vink deze aan en klik opslaan.

Klik ook even op Beveiliging en voor de zekerheid hoe staat je Firewall ingesteld 

Zo staat mijn Modem firewallZo staat mijn Modem firewall

Als dit zo staat ingesteld, ga dan dicht bij het stopcontact staan bij het modem en probeer dan op de 2,4 GHz het apparataat via de LSC App te installeren.

Dit zijn de opties van de App als je op de LSC App klikt en kies dan de categorie en de bij behorende product en installeer deze via de 2,4 GHz.

IMG_0695.jpgIMG_0696.PNGIMG_0697.PNGIMG_0698.PNGIMG_0699.PNGIMG_0700.PNGIMG_0701.PNG

Bekijk in context

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 2057Posts
  • 239Oplossingen
  • 443Likes

Goedemorgen @Mirandakok81

Welkom op de Ziggo Community! Heel goed dat je voor jou thuis installatie gelijk een topic hebt aangemaakt voor support van onze experts.

Zo te zien ligt dit volledig in het straatje van @Dave! en heb je al een hoop tips en trucs gekregen. Is het daarmee gelukt? Heb je meer support nodig? Laat het dan in dit topic weten.

Mirandakok81
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Dave! Dankjewel voor je uitgebreide uitleg. Het lukt me alleen niet om bij geavanceerde instellingen van het modem te komen. Kan dit via de wifi smart app. De link die je me stuurt kan ik niet op inloggen.

Zou heel goed kunnen zijn dat de firewall niet goed staat namelijk. 

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 16037Posts
  • 691Oplossingen
  • 3883Likes

Via de LSC app moet je account aan maken en wachtwoord als je die hebt kan je via de plaatjes de toevoeging doen.

Let wel op dat de wifi band alleen 2,4 GHz gebruikt van de producten.

Mirandakok81
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Dave! Super bedankt voor je hulp en de screenshot van de firewall. Dit was namelijk de oorzaak. Alles stond aan waardoor ie teveel tegen hield denk ik. Zo blij. Het is gelukt!

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 16037Posts
  • 691Oplossingen
  • 3883Likes

Graag gedaan @Mirandakok81  en veel plezier van de van de LSC

En was vergeten te zeggen firewall van modem maar het is je gelukt 😉

Uitgelicht topic