Vraag
Reacties
Oplossing
Mirandakok81
Level 2

Lsc smart stopcontact installeren icm connectbox

Hoi,

Het lukt me maar niet om de slimmer stopcontacten van LSC te installeren. De app herkent hem wel, maar vervolgens blijft ie heel lang laden om toe te voegen en vervolgens de melding dat het mislukt. Bij de buurman is het in een paar seconden gefixt. Het vermoeden is dat het door het modem komt. Deze staat wel ingesteld op 2,4 GHz en heb ook al een reset gedaan. 

Heeft er iemand een tip?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Mijn hele huis hangt vol met LSC apparaten, Waaronder Stopcontacten, Camera's en deurbellen dus hopelijk kan ik je hierbij helpen.

 

Log eerst in op je Modem http://192.168.178.1 dan password of pincode

Ga naar Geavanceerde instellingen en kies dan UPnp en vink deze aan en klik opslaan.

 

Klik ook even op Beveiliging en voor de zekerheid hoe staat je Firewall ingesteld 

Zo staat mijn Modem firewallZo staat mijn Modem firewall

 

Als dit zo staat ingesteld, ga dan dicht bij het stopcontact staan bij het modem en probeer dan op de 2,4 GHz het apparataat via de LSC App te installeren.

 

Dit zijn de opties van de App als je op de LSC App klikt en kies dan de categorie en de bij behorende product en installeer deze via de 2,4 GHz.

 

IMG_0695.jpgIMG_0696.PNGIMG_0697.PNGIMG_0698.PNGIMG_0699.PNGIMG_0700.PNGIMG_0701.PNG

Bekijk in context

23 Reacties 23
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Mijn hele huis hangt vol met LSC apparaten, Waaronder Stopcontacten, Camera's en deurbellen dus hopelijk kan ik je hierbij helpen.

 

Log eerst in op je Modem http://192.168.178.1 dan password of pincode

Ga naar Geavanceerde instellingen en kies dan UPnp en vink deze aan en klik opslaan.

 

Klik ook even op Beveiliging en voor de zekerheid hoe staat je Firewall ingesteld 

Zo staat mijn Modem firewallZo staat mijn Modem firewall

 

Als dit zo staat ingesteld, ga dan dicht bij het stopcontact staan bij het modem en probeer dan op de 2,4 GHz het apparataat via de LSC App te installeren.

 

Dit zijn de opties van de App als je op de LSC App klikt en kies dan de categorie en de bij behorende product en installeer deze via de 2,4 GHz.

 

IMG_0695.jpgIMG_0696.PNGIMG_0697.PNGIMG_0698.PNGIMG_0699.PNGIMG_0700.PNGIMG_0701.PNG

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Mirandakok81

 

Welkom op de Ziggo Community! Heel goed dat je voor jou thuis installatie gelijk een topic hebt aangemaakt voor support van onze experts.

 

Zo te zien ligt dit volledig in het straatje van @Dave en heb je al een hoop tips en trucs gekregen. Is het daarmee gelukt? Heb je meer support nodig? Laat het dan in dit topic weten.

 

Mirandakok81
Level 2
Topicstarter

Hoi @Dave Dankjewel voor je uitgebreide uitleg. Het lukt me alleen niet om bij geavanceerde instellingen van het modem te komen. Kan dit via de wifi smart app. De link die je me stuurt kan ik niet op inloggen.

Zou heel goed kunnen zijn dat de firewall niet goed staat namelijk. 

 

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Via de LSC app moet je account aan maken en wachtwoord als je die hebt kan je via de plaatjes de toevoeging doen.

Let wel op dat de wifi band alleen 2,4 GHz gebruikt van de producten.

0 Kudos
Mirandakok81
Level 2
Topicstarter

@Dave Super bedankt voor je hulp en de screenshot van de firewall. Dit was namelijk de oorzaak. Alles stond aan waardoor ie teveel tegen hield denk ik. Zo blij. Het is gelukt!

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Graag gedaan @Mirandakok81  en veel plezier van de van de LSC

En was vergeten te zeggen firewall van modem maar het is je gelukt 😉

Klarlou
Level 2

@Dave  heb je misschien ook de instellingen FireWall voor het nieuwe (zwarte) SmartWifi modem?  Ik wil m'n camera weer toevoegen, maar dat lukt niet. M'n modem is me te slim af ben ik bang......

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Klarlou  Je kan in je modem even je 5GHZ uitzetten die bereik je door wifi optimalisatie uit te zetten. 5Ghz uit dan opslaan. Vervolgens je camera weer op de 2,4 Ghz zetten dan zou het moeten lukken. Laat het me anders even weten me tag 

0 Kudos
Klarlou
Level 2

@Dave Ik heb eindelijk gevonden waar dat staat. Maar ik gebruik smartwifi pods en kan daarom 5Ghz niet uitzetten. 

Dus ik moet eerst die pods uit stopcontact halen denk ik?

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Dat kan ook de Pods even uit het stopcontact halen. Of de 5GHz uitzetten.

Er is nog optie die je kan doen is de UPnP even aanzetten, dan de LSC installeren want ik doe het wel met pods en al, en als het klaar is weer in je modem de UPnP uitzetten.

Klarlou
Level 2

@Dave123 de UPnP stond hier al aan (wat het ook maar is 😉 , maar het lukt me niet om de camera te installeren.  Ik moet de QR-code voor de camera houden, maar dan gebeurt er niets.  Wellicht dat 't dan aan de camera ligt, maar die heeft het altijd gewoon gedaan.... 🤔

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Ik kom er morgen even op me Macbook op terug @Klarlou 

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

We gaan het even zo proberen. Log in op http://192.168.178.1

Ga dan naar Geavanceerde Instellen en naar Draadloos

 

Schermafbeelding 2022-12-25 om 10.16.35.png

 

Klik dan op Beveilging

 

 

Schermafbeelding 2022-12-25 om 10.19.08.png

Behalve de Bovenste 2 instellingen, zet de rest uit en klik op opslaan:

 

Klik daarna op Macfiltering:

Schermafbeelding 2022-12-25 om 10.19.49.png

Als je deze stappen zo zet dan en het opslaat, daarna even de UPnP inschakelen, en modem herstarten, dan zou je 

LSC Apparaat de Wifi 2,4 GHz gewoon automatisch moeten vinden.

 

Hier is elke LSC die ik activeer gaat ie al automatisch naar de 2,4 GHz ondanks dat me Pods aanwezig zijn, alleen doe het dicht bij het modem, eenmaal ingesteld kan je hem na de instelling op zijn plek hangen, zetten, liggen 😉

 

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @Klarlou 

Heb je stappen die @Dave heeft uitgeschreven nog doorlopen en is het hiermee gelukt? 

Klarlou
Level 2

Hallo @Dave Helaas is het me nog niet gelukt. Misschien is er iets meer aan de hand want 1 van m'n wifipods werkt ook niet. Deze week drukke week, daarom late reactie. Ik probeer het de komende dagen nog eens en ander moet er misschien maar iemand langs komen om me te helpen want dit is wel balen..

0 Kudos
Klarlou
Level 2

Hi @Jiri helaas nog niet. 1 van m'n wifipods krijg ik ook niet meer aan de praat dus misschien heb ik wat meer hulp nodig. Ik zal de komende dagen nog eens kijken en anders maar even bellen denk ik....

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Klarlou  Haal je modem even van de stroom voor een minuut en dan de Smart Wifi Pods ook.

Herstart je modem weer op nieuw ( dit duurt gemiddeld 15 minuten)

Daarna stop je de Smart Wifi Pod 1 voor 1 dichtbij het modem weer opnieuw opstarten, dan zouden ze het moeten doen.

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@Klarlou De beste wensen! Heb je al tijd vrij gehad om de stappen van @Dave eens te proberen? 

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Klarlou  Als hij bij je buurman wel werkt, heeft dit niks te maken met je modem.

 

Wat je dan nu beste kan doen is even 30 seconde de Powerbutton ingedrukt houden, dan is hij gereset.

Dan ga je weer naar de LSC App maar kijk even wat voor Puntjes die heeft, zilver of Goud

 

Meestal gebruik je installatie met de groene pijl die met de rode wil wel eens voorkomen, maar Groene die zal je denk ik wel lukken tijdens installatie. Zie ook mijn 2e foto er zijn 8 LSC Stopcontacten 1 Tuincamera LSC en 1 Buiten Lamp van LSC en werkt allemaal op 2,4 GHz vlekkenloos.

 

 

IMG_8647.jpgIMG_8648.PNG

 

@Vincent  Kan jij zien welk modem klant gebruikt, want niet elk modem vind deze LSC producten fijn zoals de Arris en de Compal platte Modem's. Met de CB Giga (Smart Wifi Modem Giga) en de Sagemcom Modem gaat dit stukken beter. En ligt ook aan abonnement, als je laag abonnement hebt wil je 2,4 GHz zo vol zitten