1
Vraag
2
Reageer en help mee
Bret

Level 4
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Lost connection Roon Core met iPad

Hallo,

Ik bezit de audioplayer Roon. Met de iPad als remote via WiFi kan ik deze player bedienen. Zolang als ik hiermee werk heb ik problemen met de verbinding. Op de communitysite van Roon heb ik het probleem ook al gemeld. Deze melding heb ik hieronder gekopieerd:

Mijn situatie is als volgt: Op mijn sonicTransport zit de Core en is via een ethernet kabel verbonden met  modem/router (Arris TG2492LG). Mijn iPad Pro (op één meter afstand van modem/router) gebruik ik als remote en daarnaast heb ik een iPhone SE. Wanneer ik mijn iPad gebruik valt met grote regelmaat de verbinding weg en wordt binnen een seconde hersteld. Dat is lastig als je een review of een biografie leest want het scherm springt dan naar de beginstand. Ook de aanbevelingen van muziek veranderen vaak. Soms kan de verbinding niet hersteld worden en moet ik via de app te sluiten en openen (dubbelkik op home knop, wegvegen en opnieuw openen) wat eigenlijk altijd lukt. De muziek speelt tijdens deze situaties gewoon door. Behalve gisteravond, toen was de verbinding weer verbroken en kon ik het niet meer op de bekende manier herstellen. De muziek stopte dit keer ook wat ik heel merkwaardig vond. Mijn iPhone kon ook geen verbinding maken. Via mijn PC (met ethernet verbonden aan modem/router) kon ik de de muziek weer opnieuw starten en hadden de iPad en iPhone weer verbinding met de Core.
Ik heb dit item al vaker voorbij zien komen maar nergens een voor mij werkbare verklaring/oplossing gezien.
Bovendien was de gebeurtenis van gisteravond een teken van verdere achteruitgang.
Hebben Android tablets ook soortgelijke problemen?

Nu vraag ik me af of het IP-adres hier wat mee heeft te maken. Wisselt die voortdurend? Ik heb een uitdraai van 8 januari 2020 en van 13 februari 2020 maar beide geven ze hetzelfde adres. 
Hopelijk heeft iemand hetzelfde ervaren en er een oplossing voor gevonden.

Ik hoor graag van jullie, Bert.

9 Reacties 9
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 13605Posts
  • 1136Oplossingen
  • 5818Likes

Hey @Bret . Welkom hier! 

Goed dat je ons gevonden hebt om dit probleem voor te leggen. Er is hier een hoop kennis aanwezig en het zou me niets verbazen als je hier uiteindelijk je antwoord/oplossing zult vinden! 

Zelf kan ik je niet helpen, moet ik eerlijk bekennen. Ik heb geen idee waar dit mee te maken kan hebben. Ik hoop dat er snel iemand langs komt! Heb je ook een link naar het topic dat je op de Community van Roon geplaatst hebt? Dan kunnen we die ook in de gaten houden. 

Bret
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Hallo Lycke,

Heb je ook een link naar het topic dat je op de Community van Roon geplaatst hebt? Dan kunnen we die ook in de gaten houden. 

Ja dat is deze link: https://community.roonlabs.com/t/ios-loses-contact-to-roon-core/70476

Je moet dan wel naar beneden scrollen voor mijn bericht (februari 2020).

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70217Posts
  • 4883Oplossingen
  • 19807Likes

Even vanuit een heel andere hoek bekeken:

Heb je deze instellingen in je modem staan?
Wijzig ze dan eens zoals hier in de beschrijving.

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

Bret
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Hallo Be rt,

Alvast bedankt, ga het vanmiddag gelijk uitproberen en dan bericht ik wel hoe het met de verbinding gaat.

Groeten, Bert.

Bret
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Had nog tijd over om het gelijk te proberen. Er is in 3 kwartier geen verbindingsbreuk geweest. Het scherm is één keer naar het beginscherm gesprongen. Net was er een verbindingsbreuk die zich binnen een seconde herstelde. Het is niet voor 100% verholpen maar wel voor ruim 99%. Natuurlijk moet ik het nog langer in de gaten houden en zal er morgen over berichten.

In ieder geval, bedankt Be rt!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70217Posts
  • 4883Oplossingen
  • 19807Likes

Ik vraag even @EnergieBoy erbij, hij weet veel van Apple.

@EnergieBoy lijkt deze oplossing ook inmiddels voor een aantal Apple producten te gelden?
DHCPv6-server op Stateful zetten.
Dit is de 2e die ik lees, waar de verbinding veel beter wordt met Apple producten.

EnergieBoy

Level 19
T.E.A.M.
  • 11318Posts
  • 572Oplossingen
  • 3892Likes

Dat zou eens goed kunnen. Las het ook al eerder. Kan het zelf niet testen, heb modem in Bridge staan. Het is zo ie zo al een vreemd iets met Apple en Ziggo. 

Als er nog iemand is, dan zou het mooi zijn als dat getest kan worden. 

Bret
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Hallo,
Heb, denk ik, iets te vroeg gereageerd. Gelukkig zijn er geen definitieve  verbroken verbindingen opgetreden maar de kortstondige van hooguit een seconde, waardoor je scherm verandert, komen nog wel voor. Minder dan voor de aanpassing maar toch. Hebben mensen met een android tablet ook dit soort ervaringen?
Groeten, Bert.

Bret
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Hallo,
Mijn nieuwe router van Fritz!box heb ik aangesloten maar het is nog niet de perfecte verbinding. Omdat ik een modem/router heb van de provider moet ik de nieuwe router aanpassen aan deze modem/router. Dat is voor mij nog een behoorlijke klus en ik merk dat ik daarin tekort schiet. Ik zal daarom hulp vragen bij iemand die hier beter in is. Wat ik nu merk is dat de WiFi het beter doet. Mijn laptop geeft nu aan dat het signaal sterk is i.p.v. gemiddeld via de modem/router. Op mijn iPad kan ik ook overschakelen op WiFi-verbinding van de Fritz!box. Het internet werkt maar ik kan geen verbinding maken met de sonicTransport, dus ook geen verbinding met Roon en HQPlayer. Die moeten voorlopig nog werken met de WiFi van de modem/router. Dat had ik niet verwacht maar het is helaas zo. Verder moet ik van de modem/router de WiFi uitschakelen en de Fritz!box al het WiFi-verkeer laten regelen. 
Mocht iemand in de gaten hebben welke stappen ik nog moet nemen om de remote van Roon op mijn iPad via de WiFi van Fritz!box te laten lopen dan hoor ik dat graag en anders moet ik dus de hulp inroepen van een professional. 
Groeten, Bert.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic