1
Vraag
2
Reacties
Bosman1

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Locatie windows klopt niet. Waarom?

Sinds enkele dagen klopt mijn locatie in windows niet meer. 

Ik ben zelf woonachtig in Leiden. Google Maps geeft bij openen aan dat ik in Maastricht ben. 

 

Enkele punten:

 

  • Windows PC geeft locatie aan als in Maastricht. Bij bijv. Thuisbezorgd worden automatisch restaurants uit maastricht geladen
  • Werk Laptop, Telefoon, Tablet op WiFi geven allemaal de correcte locatie aan. Probleem doet zich alleen voort bij bekabeld internet op Windows PC
  • Bekabeld internet aangesloten Linux PC geeft ook correcte locatie aan.
  • Ik heb GEEN VPN geinstalleerd op mijn PC. 
  • Locatieinstellingen van Windows (11) allemaal nagelopen, staan allemaal goed

 

Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn van de gewijzigde locatie? Ik vermoed zelf dat ik een nieuw IPV4 adres toegewezen heb gekregen en dat de registratie hiervan niet correct staat o.i.d?

 

Mijn internet werkt helemaal prima, ik ben alleen benieuwd naar waarom dit er staat. 

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.pngasdasdads.png

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

"Ik vermoed zelf dat ik een nieuw IPV4 adres toegewezen heb gekregen en dat de registratie hiervan niet correct staat o.i.d?"

 

Klopt, zowat heel Limburg heeft een week of zo geleden een nieuw ip adres gekregen, Maastricht sowieso want daar woon ik ook en dat viel me al op. Later bleek de andere kant van Maastricht ook en ook al mensen uit Geleen en iemand uit Weert dus vermoedelijk heel Limburg.

Het verbaast me niet als dat opeens ook ergens anders gebeurd.

 

Dan valt je terug op wat @Steefb al schreef, ip's geven locaties aan op basis van gebruik, dus is het ip wat je nu hebt vermoedelijk het meest in de regio Maastricht gebruikt.

Wij hadden hier heel veel 84.30 ip adressen, daarvan zijn er nu de nodige 84.28 geworden. Wie weet heb jij misschien nu wel een van die 84.30 die wij hier hadden. Of natuurlijk een van de andere ip's die hier rondzwierven.

 

Zal even duren maar dat komt met die locatie vanzelf wel weer goed.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Grote bedrijven zoals google en microsoft bepalen je locatie met behulp van gegevens die een ip-adres heeft laten ''rondslingeren'' op het web.

 

Misschien is kort geleden je ip-adres veranderd waardoor nog oude gegevens worden gebruikt.

 

Na verloop van tijd wordt de werkelijke locatie beter geplaatst, oa. door jouw zoekopdrachten en instellingen.

 

Voor mij persoonlijk geldt, hoe verder ze ernaast zitten hoe beter.

 

Locatie gegevens van ip-adressen worden niet door bona fide providers verstrekt of verkocht.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik woonde onlangs in Oosterhout en nu in Zwolle en Tilburg tegelijk volgens verschillende pagina's op het internet, dat zegt genoeg denk ik over de betrouwbaarheid.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

"Ik vermoed zelf dat ik een nieuw IPV4 adres toegewezen heb gekregen en dat de registratie hiervan niet correct staat o.i.d?"

 

Klopt, zowat heel Limburg heeft een week of zo geleden een nieuw ip adres gekregen, Maastricht sowieso want daar woon ik ook en dat viel me al op. Later bleek de andere kant van Maastricht ook en ook al mensen uit Geleen en iemand uit Weert dus vermoedelijk heel Limburg.

Het verbaast me niet als dat opeens ook ergens anders gebeurd.

 

Dan valt je terug op wat @Steefb al schreef, ip's geven locaties aan op basis van gebruik, dus is het ip wat je nu hebt vermoedelijk het meest in de regio Maastricht gebruikt.

Wij hadden hier heel veel 84.30 ip adressen, daarvan zijn er nu de nodige 84.28 geworden. Wie weet heb jij misschien nu wel een van die 84.30 die wij hier hadden. Of natuurlijk een van de andere ip's die hier rondzwierven.

 

Zal even duren maar dat komt met die locatie vanzelf wel weer goed.

Bosman1
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Richard, 

 

Het klopt dat ik nu inderdaad een 84.30 IP adres heb. Bedankt voor je heldere toelichting. Dit beantwoord mijn vraag betreffende waarom dit "probleem" zich voordoet. Ik ga er van uit dat dit zichzelf inderdaad vanzelf oplost maar het is leuk om te weten waarom dit tot stand gekomen is. Dankjewel! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic