1
Vraag
2
Reacties
Linnie29

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Locatie Google klopt niet

Goedenavond,

 

Sinds kort heb ik het probleem dat de locatie die Google aangeeft niet overeenkomt met mijn werkelijke locatie. Als ik op WIFI zit geeft ie aan dat ik in Lelystad zit. Dit klopt niet. Ik woon in Spijkenisse. Als ik overschakel op 4G geeft hij aan Zuid-Holland.

 

Horizon Box al gereset. Dan geeft hij als ik op WIFI zit heel even Spijkenisse aan. Daarna blijft het probleem weer opspelen. 

 

Kan iemand mij helpen? 

 

Groet,

Linnie

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Google en andere locatie verstekkers bepalen (gokken) de locatie uit de gegevens die ze binnenkrijgen.

Het werkt dus niet zo als bij een postcode. Alleen je provider kent je wekelijke gegevens, die geven die gegevens echter (gelukkig) niet door.

 

In de loop van tijd wordt meestal die locatie steeds nauwkeuriger bepaald . 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Google en andere locatie verstekkers bepalen (gokken) de locatie uit de gegevens die ze binnenkrijgen.

Het werkt dus niet zo als bij een postcode. Alleen je provider kent je wekelijke gegevens, die geven die gegevens echter (gelukkig) niet door.

 

In de loop van tijd wordt meestal die locatie steeds nauwkeuriger bepaald . 

Linnie29
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vind het een raar verhaal dat hij gokt op Flevoland terwijl ik toch echt in Zuid-Holland woon.

 

Ik had hier eerst geen last van. Dit speelt sinds afgelopen week.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Mogelijk heb je een ander IP adres gehad die eerder op een andere locatie zat.

Ik zou volgens internet in Zwolle moeten wonen, maar dat is 200 km verderop.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dit hangt ook nauw samen met de locatie instellingen. Hoe nauwkeuriger lees hoe meer toestemming Google krijgt hoe beter dit werkt. Naast de genoemde IP wordt ook gps gebruikt met name op tablets en smartphones, ondanks de zeer beperkte toestemming die ik heb ingesteld klopt het tot op de wijk nauwkeurig.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic