@Indevrijloop Dat heb ik al vaker hier voorbij zien komen.
De mails die je stuurt moeten tegenwoordig voorzien zijn van informatie betreffende DKIM, SPF en DMARC, dit is om spam te voorkomen en mails die daar niet aan voldoen, worden al bij voorbaat geblokkeerd en komen zelfs niet meer in de spam map of ongewenste map van de ontvanger.
Mogelijk kan je provider je helpen, maar er zijn ook providers die dit aan jezelf overlaten of aan je domeinbeheerder, als je die hebt.
Dit is even inlezen, maar wel noodzakelijk, omdat steeds meer providers deze wijze van bescherming gaan gebruiken, er komen steeds meer vragen over dit soort problemen bij alle providers die dit al aan het uitrollen zijn.
Zie als voorbeeld een stuk uit de header die via Ziggo binnenkomt, zij gebruiken deze controle techniek ook:
Authentication-Results: mail.iss.as9143.net;
spf=pass (198.2.188.1;mail1.suw131.mcsv.net);
dkim=pass header.d=brabantsedelta.nl;
dmarc=pass header.from=brabantsedelta.nl (p=reject sp=none dis=pass)
Hier vind je al wat informatie over deze wijze van spambeheersing:
Alle informatie over DKIM - DMARC Analyzer
De implementatie van DKIM zorgt voor een verbeterde aflevering en bied bescherming tegen kwaadaardige e-mails die uit naam van jouw domein worden verzonden. In de praktijk worden deze doelen nog beter bereikt wanneer een DKIM record zal worden gebruikt samen met DMARC (en SPF). DMARC maakt gebruik van SPF en DKIM samen. Samen zorgen deze voor synergie en het beste resultaat voor e-mailbeveiliging en e-mail aflevering.
DKIM, SPF en DMARC verkleinen de kans op phishing | Cybersecurity | SIDN