1
Vraag
2
Reacties
Lamboe69

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Limiet E-mails versturen

Goededag,

 

Kan iemand mij vertellen, wat de maximale aantal mails is wat ik kan versturen via Ziggo?

Staat dit nog steeds op 650 per 24 uur met SMTP?

Volgen berichtje uit 2018:

Lamboe69_0-1627551771594.png

Of klopt dit niet mee?

Edwin

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @Lamboe69,

Welkom op de Community! 
Ook goed dat je deze tabel hebt gevonden, deze genoemde quota zijn nog steeds van toepassing op smtp.ziggo.nl.
 

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75164Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@JoopBlokhut Niet over het dagverbruik heengaan, maar dat is een flauwe opmerking.

 

Ziggo mail is een consumentenproduct met beperkte mogelijkheden.

Als je heel veel mail verstuurd is het waarschijnlijk veel handiger om een eigen domeinnaam met mailfunctie bij een provider te nemen, dan kun je vrijwel onbeperkt mail versturen.

 

b.v. Email Hosting: e-mailen met je eigen domeinnaam

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75164Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ah, je wordt in het geheel geblokt.

 

Dan is de volgende stap de juiste:

Geef Mijn Ziggo en ook je mailadres een ander wachtwoord, dan zou het na een uur weer moeten werken.

Tot je de volgende keer weer over de limiet gaat, dan komt er weer een blok op.

Bekijk in context

31 Reacties 31
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75164Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dat is in nevelen gehuld.

Mogelijk kan een Ziggo moderator dit helder krijgen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @Lamboe69,

Welkom op de Community! 
Ook goed dat je deze tabel hebt gevonden, deze genoemde quota zijn nog steeds van toepassing op smtp.ziggo.nl.
 

JoopBlokhut

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Als ik over het dagverbruik ga wordt mijn mailprogramma geblokkeerd met de mededeling dat in het te versturen bestand, spam is geconstateerd. Hoe kan ik dit oplossen?

JoopBlokhut

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Erik p,

ik heb een mail zend programma op VB. Dat werkte goed binnen de maximale grens van 1000 per dag.

Nu wordt steeds bij een verzend poging een melding gegeven dat er spam is ontdekt en de gehele sessie wordt vervolgens gestopt. Kan je mij helpen om deze spamblokkade  op te heffen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75164Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@JoopBlokhut Niet over het dagverbruik heengaan, maar dat is een flauwe opmerking.

 

Ziggo mail is een consumentenproduct met beperkte mogelijkheden.

Als je heel veel mail verstuurd is het waarschijnlijk veel handiger om een eigen domeinnaam met mailfunctie bij een provider te nemen, dan kun je vrijwel onbeperkt mail versturen.

 

b.v. Email Hosting: e-mailen met je eigen domeinnaam

JoopBlokhut

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bert,

het probleem is dat ziggo mijn mails als spam ziet. Hoe kan ik dat nu oplossen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75164Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ah, je wordt in het geheel geblokt.

 

Dan is de volgende stap de juiste:

Geef Mijn Ziggo en ook je mailadres een ander wachtwoord, dan zou het na een uur weer moeten werken.

Tot je de volgende keer weer over de limiet gaat, dan komt er weer een blok op.

JoopBlokhut

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt, ga het proberen.

Top

Indevrijloop

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Bert,

We hebben een domeinnaam met mailfunctie bij een provider en we versturen nieuwsbrieven en facturen op onze naam één voor één vanuit een online boekhoudprogramma naar de geadresseerden. Nu lopen we steeds aan tegen het probleem dat veel mails in het niet verdwijnen bij Microsoft mailadressen. We hebben de leden met een "Microsoft" mailadres geadviseerd om ons mailadres op te nemen in hun adresboek en het ons mailadres als vertrouwd aan te merken. Helaas komen veel mails dan nog niet aan. Heeft u hier enig inzicht op om hoe dit op te lossen valt?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75164Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Indevrijloop Dat heb ik al vaker hier voorbij zien komen.

 

De mails die je stuurt moeten tegenwoordig voorzien zijn van informatie betreffende DKIM, SPF en DMARC, dit is om spam te voorkomen en mails die daar niet aan voldoen, worden al bij voorbaat geblokkeerd en komen zelfs niet meer in de spam map of ongewenste map van de ontvanger.

Mogelijk kan je provider je helpen, maar er zijn ook providers die dit aan jezelf overlaten of aan je domeinbeheerder, als je die hebt.

 

Dit is even inlezen, maar wel noodzakelijk, omdat steeds meer providers deze wijze van bescherming gaan gebruiken, er komen steeds meer vragen over dit soort problemen bij alle providers die dit al aan het uitrollen zijn.

Zie als voorbeeld een stuk uit de header die via Ziggo binnenkomt, zij gebruiken deze controle techniek ook:

Authentication-Results: mail.iss.as9143.net;
spf=pass (198.2.188.1;mail1.suw131.mcsv.net);
dkim=pass header.d=brabantsedelta.nl;
dmarc=pass header.from=brabantsedelta.nl (p=reject sp=none dis=pass)

 

Hier vind je al wat informatie over deze wijze van spambeheersing:

 

Alle informatie over DKIM - DMARC Analyzer

De implementatie van DKIM zorgt voor een verbeterde aflevering en bied bescherming tegen kwaadaardige e-mails die uit naam van jouw domein worden verzonden. In de praktijk worden deze doelen nog beter bereikt wanneer een DKIM record zal worden gebruikt samen met DMARC (en SPF). DMARC maakt gebruik van SPF en DKIM samen. Samen zorgen deze voor synergie en het beste resultaat voor e-mailbeveiliging en e-mail aflevering.

 

DKIM, SPF en DMARC verkleinen de kans op phishing | Cybersecurity | SIDN

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75164Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Indevrijloop Zie mijn bericht hier zojuist boven.

Indevrijloop

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Bert,

 

Al deze zaken zijn geregeld begreep ik, maar dan nog.

Maar je schrijft ook: Samen zorgen deze voor synergie en het beste resultaat voor e-mailbeveiliging en e-mail aflevering.

Vooral berichten naar Hotmail.com komen niet aan geloof ik. Zelfs als ik één bericht verstuur op die manier komt het in de afvalbak. Als ik het rechtstreek (handmatig en niet via dat boekhoudprogramma) verstuur komt het wel aan.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75164Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Indevrijloop Als berichten uit je eigen domein niet aankomen bij Microsoft, dan zul je daar moeten gaan zoeken, waarom niet.

 

Via welke SMTP server verstuur je de mails met welk domein als verzendadres?

Indevrijloop

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

smtp.skarweb.nl

info@indevrijloop.nl

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75164Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Daar zou mogelijk al een spamfilter op aan kunnen slaan, maar dat is nu niet te zien of zeker te weten.

Dan moet je weten hoe spf dkim dmarc ingesteld staan in de verzendende server.

Indevrijloop

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Onze man (hoe heet dat) van de mailserver zei:

Voor een aantal domeinnamen heb ik naast het belangrijk SPF record ook de andere genoemde zaken ingesteld (DKIM en DMARC). Ook dan verdwijnt er wel eens een mailtje op de Microsoft servers; terwijl ik in de logs kan zien dat het is afgeleverd.

Dan heb je het maximale eraan gedaan en kun je geen enkele verdere handreiking van Microsoft verwachten. Dit is het moment van accepteren.

En dan te bedenken dat grote bedrijven met microsoft365 (hosted exchange) werken ...

Indevrijloop

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zou smtp.ziggo.nl beter werken?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75164Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Indevrijloop Onze man (hoe heet dat) van de mailserver zei: "Dan heb je het maximale eraan gedaan en kun je geen enkele verdere handreiking van Microsoft verwachten. Dit is het moment van accepteren."

 

Dat is in geen geval waar en zelfs volslagen onzin, iedere provider en zeker Microsoft heeft een abuse afdeling die dit soort zaken oppakt, weet ik uit ervaring, zij hebben namelijk geen enkel belang dat dit soort situaties bestaat en kunnen correcties uitvoeren in hun systeem of feedback geven waarom het fout gaat.

 

Abuse Report (microsoft.com)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75164Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Indevrijloop  schreef:

Zou smtp.ziggo.nl beter werken?


Geen idee of dit beter werkt, het blijft op dit moment uitproberen, omdat er nog niet bij alle providers alle functies actief zijn en dat geeft de wisselende ervaringen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic