Lamboe69
Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Limiet E-mails versturen

Goededag,

 

Kan iemand mij vertellen, wat de maximale aantal mails is wat ik kan versturen via Ziggo?

Staat dit nog steeds op 650 per 24 uur met SMTP?

Volgen berichtje uit 2018:

Lamboe69_0-1627551771594.png

Of klopt dit niet mee?

Edwin

 

3 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2427Posts
  • 379Oplossingen
  • 390Likes

Goedemiddag @Lamboe69,

Welkom op de Community! 
Ook goed dat je deze tabel hebt gevonden, deze genoemde quota zijn nog steeds van toepassing op smtp.ziggo.nl.
 

Bekijk in context

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47799Posts
  • 2894Oplossingen
  • 10539Likes

@JoopBlokhut Niet over het dagverbruik heengaan, maar dat is een flauwe opmerking.

 

Ziggo mail is een consumentenproduct met beperkte mogelijkheden.

Als je heel veel mail verstuurd is het waarschijnlijk veel handiger om een eigen domeinnaam met mailfunctie bij een provider te nemen, dan kun je vrijwel onbeperkt mail versturen.

 

b.v. Email Hosting: e-mailen met je eigen domeinnaam

Bekijk in context

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47799Posts
  • 2894Oplossingen
  • 10539Likes

Ah, je wordt in het geheel geblokt.

 

Dan is de volgende stap de juiste:

Geef Mijn Ziggo en ook je mailadres een ander wachtwoord, dan zou het na een uur weer moeten werken.

Tot je de volgende keer weer over de limiet gaat, dan komt er weer een blok op.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47799Posts
  • 2894Oplossingen
  • 10539Likes

Dat is in nevelen gehuld.

Mogelijk kan een Ziggo moderator dit helder krijgen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2427Posts
  • 379Oplossingen
  • 390Likes

Goedemiddag @Lamboe69,

Welkom op de Community! 
Ook goed dat je deze tabel hebt gevonden, deze genoemde quota zijn nog steeds van toepassing op smtp.ziggo.nl.
 

Bekijk in context

JoopBlokhut
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Als ik over het dagverbruik ga wordt mijn mailprogramma geblokkeerd met de mededeling dat in het te versturen bestand, spam is geconstateerd. Hoe kan ik dit oplossen?

JoopBlokhut
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Erik p,

ik heb een mail zend programma op VB. Dat werkte goed binnen de maximale grens van 1000 per dag.

Nu wordt steeds bij een verzend poging een melding gegeven dat er spam is ontdekt en de gehele sessie wordt vervolgens gestopt. Kan je mij helpen om deze spamblokkade  op te heffen?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47799Posts
  • 2894Oplossingen
  • 10539Likes

@JoopBlokhut Niet over het dagverbruik heengaan, maar dat is een flauwe opmerking.

 

Ziggo mail is een consumentenproduct met beperkte mogelijkheden.

Als je heel veel mail verstuurd is het waarschijnlijk veel handiger om een eigen domeinnaam met mailfunctie bij een provider te nemen, dan kun je vrijwel onbeperkt mail versturen.

 

b.v. Email Hosting: e-mailen met je eigen domeinnaam

Bekijk in context

JoopBlokhut
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bert,

het probleem is dat ziggo mijn mails als spam ziet. Hoe kan ik dat nu oplossen?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47799Posts
  • 2894Oplossingen
  • 10539Likes

Ah, je wordt in het geheel geblokt.

 

Dan is de volgende stap de juiste:

Geef Mijn Ziggo en ook je mailadres een ander wachtwoord, dan zou het na een uur weer moeten werken.

Tot je de volgende keer weer over de limiet gaat, dan komt er weer een blok op.

Bekijk in context

JoopBlokhut
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt, ga het proberen.

Top

Indevrijloop
Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Bert,

We hebben een domeinnaam met mailfunctie bij een provider en we versturen nieuwsbrieven en facturen op onze naam één voor één vanuit een online boekhoudprogramma naar de geadresseerden. Nu lopen we steeds aan tegen het probleem dat veel mails in het niet verdwijnen bij Microsoft mailadressen. We hebben de leden met een "Microsoft" mailadres geadviseerd om ons mailadres op te nemen in hun adresboek en het ons mailadres als vertrouwd aan te merken. Helaas komen veel mails dan nog niet aan. Heeft u hier enig inzicht op om hoe dit op te lossen valt?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47799Posts
  • 2894Oplossingen
  • 10539Likes

@Indevrijloop Dat heb ik al vaker hier voorbij zien komen.

 

De mails die je stuurt moeten tegenwoordig voorzien zijn van informatie betreffende DKIM, SPF en DMARC, dit is om spam te voorkomen en mails die daar niet aan voldoen, worden al bij voorbaat geblokkeerd en komen zelfs niet meer in de spam map of ongewenste map van de ontvanger.

Mogelijk kan je provider je helpen, maar er zijn ook providers die dit aan jezelf overlaten of aan je domeinbeheerder, als je die hebt.

 

Dit is even inlezen, maar wel noodzakelijk, omdat steeds meer providers deze wijze van bescherming gaan gebruiken, er komen steeds meer vragen over dit soort problemen bij alle providers die dit al aan het uitrollen zijn.

Zie als voorbeeld een stuk uit de header die via Ziggo binnenkomt, zij gebruiken deze controle techniek ook:

Authentication-Results: mail.iss.as9143.net;
spf=pass (198.2.188.1;mail1.suw131.mcsv.net);
dkim=pass header.d=brabantsedelta.nl;
dmarc=pass header.from=brabantsedelta.nl (p=reject sp=none dis=pass)

 

Hier vind je al wat informatie over deze wijze van spambeheersing:

 

Alle informatie over DKIM - DMARC Analyzer

De implementatie van DKIM zorgt voor een verbeterde aflevering en bied bescherming tegen kwaadaardige e-mails die uit naam van jouw domein worden verzonden. In de praktijk worden deze doelen nog beter bereikt wanneer een DKIM record zal worden gebruikt samen met DMARC (en SPF). DMARC maakt gebruik van SPF en DKIM samen. Samen zorgen deze voor synergie en het beste resultaat voor e-mailbeveiliging en e-mail aflevering.

 

DKIM, SPF en DMARC verkleinen de kans op phishing | Cybersecurity | SIDN

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47799Posts
  • 2894Oplossingen
  • 10539Likes

@Indevrijloop Zie mijn bericht hier zojuist boven.

Uitgelicht topic