Ik weet niet welke hoster je hebt, maar hij is onzin aan het bazelen.
Er is wel degelijk ook een ingangspunt voor hosters, dus voor niet-microsoft diensten. Ik ben zelf hoster en heb hier al meermaals gebruik van gemaakt. Het juiste formulier is soms wel wat moeilijk te vinden.
Erg handig is als je hoster dan ook (gratis overigens) lid is van SNDS en JMPR, maar als hij niets van dat formulier om problemen te melden zal hij dat ook niet weten wellicht. Vanuit dat account is er overigens gewoon een link naar het juiste formulier.
Verdwijnt er dan toch nog soms mail in Microsoft terwijl de hosting mailserver gewoon zegt dat het "queued for delivery" is oftewel afgeleverd?
Jazeker! Reden daarvan is het dynamische filter van Microsoft. Ziggo heeft dat ook en dat leert van de meldingen die Microsoft gebruikers geven aan mails die zij als spam verklaren. Ziggo heeft zoiets ook.
Er zijn echter zowel bij Microsoft/hotmail etc. alsook bij Ziggo van die sufhoofden die gewone bevestigings mails van iets waar ze zich voor opgegeven hebben of een verjaardagsberichtje van een forum waar ze lid van zijn, als spam melden, in plaats van zich hiervoor af te melden.
Anyway, het kan dus zijn dat het domein of de server op zo'n dynamische lijst staat. Enige mogelijkheid is zelf controleren met hotmail/outlook of mail wel of niet binnen komt of in de spambak.
Voor de hosters is de enige mogelijkheid dan contact opnemen met Microsoft zoals dat hoort.
Ik heb eigenlijk al genoeg gezegd, want het is niet aan ons om hosters te leren hoe hier mee om te gaan.
Maar ik irriteer me er gewoon aan als ze niet tot het uiterste gaan en dan maar gewoon Microsoft de schuld geven, alhoewel ik ook bepaald geen fan van MS ben. Maar als je de juiste procedures volgt werken ze gewoon mee.
Ook belangrijk is om je eigen smtp van je eigen domein te gebruiken voor mails van je eigen domein en niet de smtp van Ziggo.
Bijkomende reden kan zijn dat hosters er niet zo erg van houden dat er zoveel mails tegelijk verzonden worden, ondergetekende ook niet. Daar moet een goede reden voor zijn en als het nieuwsbrieven zijn, hou er dan rekening mee dat ze wettelijk voorzien moeten zijn van een afmeld mogelijkheid.
Voor zeer grote hoeveelheden mails kun je beter eens kijken naar een professionele service voor zoiets, zoals bijvoorbeeld Mailchimp.