1
Vraag
2
Reacties
Lamboe69

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Limiet E-mails versturen

Goededag,

 

Kan iemand mij vertellen, wat de maximale aantal mails is wat ik kan versturen via Ziggo?

Staat dit nog steeds op 650 per 24 uur met SMTP?

Volgen berichtje uit 2018:

Lamboe69_0-1627551771594.png

Of klopt dit niet mee?

Edwin

 

31 Reacties 31
Indevrijloop

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Reactie mail hostprovider,

 

De link van Microsoft is om misbruik te melden afkomstig van Microsoft maildiensten. Waar we hier mee te maken hebben is dat Microsoft juist legitieme mail van anderen niet altijd accepteert. Hier is geen enkel meldpunt of informatiepunt voor. Microsoft geeft enkel aan dat berichten aan de richtlijnen moeten voldoen en o.a. moeten zijn voorzien van juiste SFP en DKIM instellingen. Dit is bij ons het geval.

Je zou verwachten dat Microsoft er idd geen enkel belang bij heeft dat klanten niet kunnen vertrouwen op hun dienst. Mijn indruk is echter dat het ze nauwelijks interesseert, anders hadden ze wel een goede spam-logging aangeboden met mogelijkheden om de filters aan te kunnen passen.

Heel misschien kan Microsoft een klacht oppakken van een outlook-klant die aangeeft mail te missen.

 

Conclusie van mij: De ontvanger moet klagen, de verzender heeft geen enkele ingang!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

 

***

KapteinT

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beste mensen,

 

Ik verstuur rond de 2000 mails per dag maar loop tegen een blokkade op dat ik over mijn max heen kom. Ik het 'tabelletje' staat max 650 per dag SMTP gebruikers of IP adres of 2500 Quotum SSL gebruikers (email adres) .

 

Welke is voor mij van toepassing, ik heb een ziggo zakelijk MKB abbonement?

Mijn huidige provider (waar ik mijn domein al jaren host) bedacht opeens dat het max 100 per uur mocht zijn, niet echt handig als je een SAAS oplossing hebt....

 

Enfin, hoop dat iemand duidelijkheid kan geven op het maximale aantal mails dat ik mag versturen.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@KapteinT Dit is het consumentenforum van Ziggo en het kan bij Ziggo Zakelijk anders zijn.

Het tabelletje is al erg oud en hoeft niet meer up to date te zijn.

 

Ik zou het aan Ziggo zakelijk vragen wat daar de grenzen zijn of de mogelijkheid om meer mails te verzenden, wat zakelijk toch mogelijk zou moeten kunnen zijn.

KapteinT

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dank dan ga ik daar even een uurtje in de wacht hangen 😉

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@KapteinT Hoop dat je het lukt om een antwoord te krijgen.

Ben ook benieuwd wat nu de grenzen zijn.

KapteinT

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Bert , zodra ik antwoord heb , zal ik het posten hier.

 

KapteinT

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Na 20 minuten in de wacht en een paar keer doorschakelen het antwoord.

Het lijkt volgens ziggo geen max te zijn bij zakelijk, echter advies om de mail in 'batches' van 25 stuks te versturen om niet een blokkade op te wekken.  Ik ga een update in de software doen en hou jullie op de hoogte.

 

KapteinT

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Inmiddels nog even wezen spitten in de log bestanden, maar helaas hebben ze ook een uur limit met de mail. (aantal weet ik niet, maar toch weer een bottleneck) Toch heeeel fijn als de technische support op de hoogte zou zijn van de firewall instellingen. Enfin, gelukkig heb ik ook nog een kpn account en daar mag ik (via hun netwerk) 2000 mails per 6 uur versturen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Het lijkt volgens ziggo geen max te zijn bij zakelijk, echter advies om de mail in 'batches' van 25 stuks te versturen om niet een blokkade op te wekken."

 

Als er geen max is, dan zou je ook nergens rekening mee hoeven houden.

Waar heb je dan een zakelijke helpdesk voor, als die geen hulp kan bieden bij een zakelijk abonnement.

 

 

KapteinT

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dat vindt ik ook, gelukkig waren ze bij de KPN duidelijker in het verhaal. Nu alleen nog mijn SPF record correct instellen. Gisteren (via KPN) een krappe 2000 mails verstuurd zonder bottleneck zonder uitval 😀

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Ik weet niet welke hoster je hebt, maar hij is onzin aan het bazelen.

 

Er is wel degelijk ook een ingangspunt voor hosters, dus voor niet-microsoft diensten. Ik ben zelf hoster en heb hier al meermaals gebruik van gemaakt. Het juiste formulier is soms wel wat moeilijk te vinden.

Erg handig is als je hoster dan ook (gratis overigens) lid is van SNDS en JMPR, maar als hij niets van dat formulier om problemen te melden zal hij dat ook niet weten wellicht. Vanuit dat account is er overigens gewoon een link naar het juiste formulier.

 

Verdwijnt er dan toch nog soms mail in Microsoft terwijl de hosting mailserver gewoon zegt dat het "queued for delivery" is oftewel afgeleverd?
Jazeker! Reden daarvan is het dynamische filter van Microsoft. Ziggo heeft dat ook en dat leert van de meldingen die Microsoft gebruikers geven aan mails die zij als spam verklaren. Ziggo heeft zoiets ook.

Er zijn echter zowel bij Microsoft/hotmail etc. alsook bij Ziggo van die sufhoofden die gewone bevestigings mails van iets waar ze zich voor opgegeven hebben of een verjaardagsberichtje van een forum waar ze lid van zijn, als spam melden, in plaats van zich hiervoor af te melden.

 

Anyway, het kan dus zijn dat het domein of de server op zo'n dynamische lijst staat. Enige mogelijkheid is zelf controleren met hotmail/outlook of mail wel of niet binnen komt of in de spambak.

Voor de hosters is de enige mogelijkheid dan contact opnemen met Microsoft zoals dat hoort.
Ik heb eigenlijk al genoeg gezegd, want het is niet aan ons om hosters te leren hoe hier mee om te gaan.

 

Maar ik irriteer me er gewoon aan als ze niet tot het uiterste gaan en dan maar gewoon Microsoft de schuld geven, alhoewel ik ook bepaald geen fan van MS ben. Maar als je de juiste procedures volgt werken ze gewoon mee.

Ook belangrijk is om je eigen smtp van je eigen domein te gebruiken voor mails van je eigen domein en niet de smtp van Ziggo.

 

Bijkomende reden kan zijn dat hosters er niet zo erg van houden dat er zoveel mails tegelijk verzonden worden, ondergetekende ook niet. Daar moet een goede reden voor zijn en als het nieuwsbrieven zijn, hou er dan rekening mee dat ze wettelijk voorzien moeten zijn van een afmeld mogelijkheid.

Voor zeer grote hoeveelheden mails kun je beter eens kijken naar een professionele service voor zoiets, zoals bijvoorbeeld Mailchimp.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic