1
Vraag
2
Reacties
Justin23

Level 9
  • 259Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes

Let op! Nieuwe spam mail in omloop

Onderstaande mail kreeg ik net zogenaamd van Ziggo.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Justin23 wrote:
Onderstaande mail kreeg ik net zogenaamd van Ziggo.


Bedankt voor de waarschuwing Justin!

Over dit soort phishing staat een hoop informatie op onze website, zie www.ziggo.nl/phishing.
Deze emails kun je ook altijd bij ons melden via deze pagina. Ik zie dat deze variant inmiddels ook gemeld is als Voorbeeld 200.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
..."de annulering van de opschorting van je account"...

Niks aan de hand dus. :laughing: :laughing: :laughing:
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Justin23 wrote:
Onderstaande mail kreeg ik net zogenaamd van Ziggo.


Bedankt voor de waarschuwing Justin!

Over dit soort phishing staat een hoop informatie op onze website, zie www.ziggo.nl/phishing.
Deze emails kun je ook altijd bij ons melden via deze pagina. Ik zie dat deze variant inmiddels ook gemeld is als Voorbeeld 200.
Mokum78

Level 1
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
Nick999 wrote:
..."de annulering van de opschorting van je account"...

Niks aan de hand dus. :laughing: :laughing: :laughing:


Blijkbaar wel dus :joy: :joy: :joy:

"Ik zie dat deze variant inmiddels ook gemeld is als https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/phishing/phishingvoorbeelden/#voorbeeld200."
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Wat goed dat je het even doorgeeft. Zo kunnen we allemaal zien dat er op dit moment weer opgelet moet worden als er een Ziggo mail binnen komt. Zelf klik ik nooit op linkjes in een mail. Als men mij zegt dat de nieuwe factuur online staat dan ga ik gewoon zelf naar www.ziggo.nl en ga ik daar zelf inloggen. Nooit, echt nooit, via de link in een mail.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
To all die video land hebben. Zo net ontvangen.


Beste xxxxxxxx

Heb je onlangs een e-mail ontvangen uit naam van Videoland over een geblokkeerd account? Pas op: deze e-mail is niet vanuit ons verstuurd. Je hebt hier met een valse e-mail te maken.

Hengelen naar gegevens
Niet alleen je inloggegevens, ook je naam, adres, creditcardgegevens én IBAN-nummer worden gevraagd. We raden ten zeerste af om op de knop te klikken en deze gegevens te delen. Hierdoor belanden je gegevens in handen van oplichters.

Advies
Ons advies: klik niet op de knop en vul je gegevens niet in. Voor meer informatie hierover kijk op onze hulppagina.

Mocht je nog vragen hebben naar aanleiding van deze e-mail neem dan contact op met onze klantenservice via 0800-8085 (12.00 – 22.00 uur) of bekijk onze hulppagina.

We vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Videoland
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Ja, die heb ik ook gekregen.
Bedankt voor het melden :blush:

En pas ook op deze informatie:
Is Mijn Data Gelekt negeert wet, gaat honderdduizenden Nederlanders spammen

http://www.rtlz.nl/tech/is-mijn-data-gelekt-negeert-wet-gaat-honderdduizenden-nederlanders-spammen
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Als ik mail krijg van die spammer ga ik gelijk een klacht indienen bij de ACM.
welhallo

Level 5
  • 520Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes
Nick999 wrote:
..."de annulering van de opschorting van je account"...

Niks aan de hand dus. :laughing: :laughing: :laughing:

Hier sla jij de plank finaal mis!!!
Als je iets niet zeker weet is het beter om NIETS te zeggen!
Erbij lachen ook nog. :rage:
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Blijkbaar snap je de dubbele ontkenning niet...
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
welhallo, ik denk dat Nick999 het niet zo bedoelde als dat je het leest. Waarschijnlijk ook omdat er nooit een opschorting is vanuit Ziggo en mocht dit wel zo zijn dan zal de mail er nooit zo uit zien. Snap je frustratie maar geloof me, Nick999 bedoelde het goed!

Maar het is uiteraard goed om hier je melding te maken want er komen de laatste tijd zoveel goede SPAM mailtjes binnen en dan is het helemaal goed dat we die met z'n alle delen.
welhallo

Level 5
  • 520Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes
EnergieBoy wrote:
welhallo, ik denk dat Nick999 het niet zo bedoelde als dat je het leest. Waarschijnlijk ook omdat er nooit een opschorting is vanuit Ziggo en mocht dit wel zo zijn dan zal de mail er nooit zo uit zien. Snap je frustratie maar geloof me, Nick999 bedoelde het goed!

Maar het is uiteraard goed om hier je melding te maken want er komen de laatste tijd zoveel goede SPAM mailtjes binnen en dan is het helemaal goed dat we die met z'n alle delen.

Ik val/viel meer over de zin "Niks aan de hand". Dit zou je kunnen opvatten alsof de mail okee zou zijn en daardoor dat je gerust kunt reageren (inklikken) op die mail.
Maar okee, excuses aan Nick999. Welgemeend!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic