1
Vraag
2
Reacties
gasthuis

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Lenovo G40 ziet ziggo SSID niet

Hallo,

Sinds deze maand hebben wij een ziggo abonnement, alles werkt prima behalve dat ik mijn laptop, Lenovo G40, niet met wifi kan verbinden. De laptop ziet het ziggo SSID niet. Naar ik begrijp, na enig speuren, heeft dit waarschijnlijk te maken met het IPv6 protocol. Het "vreemde" is dat de netwerk adapter Realtek AC 3160 wel het IPv6 protocol aangeeft, echter wanneer ik deze optie uitvink blijft het probleem bestaan.

Is het (nog) mogelijk om dit voor mijn modem uit te zetten ?

Zo niet welk alternatief heb ik dan?

Bij voorbaat dank.

24 Reacties 24
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @gasthuis en @Solman
Ik zie dat er nog het e.e.a. is gedeeld hier, is het inmiddels gelukt met de laptop?

Solman

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo allemaal, het probleem is opgelost door een update van de wireless LAN driver!

Hierboven had ik al een link naar de Intel site, die exact het probleem beschrijft, gepost. De omschrijving luidt: "Systems Using Intel® Wireless Adapters Supporting 802.11ac Not Displaying Wi-Fi 6 (802.11ax) Networks in Scan List of Available Networks" Voor de AC 3160 adapter wordt gemeld dat driver 18.33.13.4 of hoger een fix bevat. Onze versie was 18.33.5.1 Het heeft me enige tijd gekost om de/een driver te vinden, alle driver sites installeren automatisch allerlei vervelende rommel. Op de Lenovo site vond ik versie 18.33.17.1 voor windows 10. Het vervelende was dat de download alleen kan via een serienummer check vooraf en die meldde dat de actuele driver ok was..... Uiteindelijk, ik weet niet hoe, kon ik hem toch downloaden zonder check. Installeren en probleem opgelost!

Nogmaals dank voor al jullie support en tips!!

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

De laatste driver software direct van Intel op deze pagina bevat voor de AC3160 driver versie 19.51.42.2.

Solman

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dat klopt niet helemaal, er staat een expliciete "Note" die aangeeft dat deze update niet voor de AC3160 geldt. Via een link word je naar een andere pagina geleid en vind je daar dat de AC3160 geen support meer krijgt. Helaas is zelfs de laatste versie niet meer bij Intel te downloaden....

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Je hebt gelijk.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic