1
Vraag
2
Reacties
LuckyInc

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Latency verbeteren ps5

Goeie dag,

 

Graag wil ik mijn latency verbeteren om een betere game ervaring te krijgen. Als ik me internet snelheid test geeft ie 615mb downloadsnelheid en 41 mb upload met een ping van 9ms. 

 

Als ik mijn ps5 gebruik komen de down en upload gegevens wel overeen alleen de ping niet. Die komt niet lager dan 50ms en gemiddeld is die 70ms. Dit is als ik call of duty warzone speel. Nu zijn er meerdere servers in NL, BE, DUI en in de UK dus geen grote afstanden tot de server.

 

Ook heb ik de poorten open gezet in me firewall welke op de website staan en een kabel van de connectbox naar de ps5.

 

Ik heb de mogelijkheid om de modem te vervangen voor iets anders. Ik heb een Deco systeem door het huis met 3 stations voor goeie wifi wat erg goed werkt.

 

Graag hoor ik wat ik kan doen om me ping/latancy te verlagen. 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het nieuwe aansluitmateriaal zal voor een betere signaalkwaliteit zorgen, met de nu aanwezige ruis is er grote kans op packet loss en hoge latency/jitter.

 

Deze instellingen kun je ook nog toepassen.

Bekijk in context

12 Reacties 12
LuckyInc
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bijgevoegd de down en upstream waarden

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De downstream en upstream vertonen beide veel ruis.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

LuckyInc
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

onderstaand de foto's

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De splitter SQ601 is verouderd en aan vervanging toe, deze dient vervangen te worden door een POA-01-B met IEC/F-kabel groen/rood voor het modem.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan bovenstaand aansluitmateriaal toesturen (kosteloos) en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

LuckyInc
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat klinkt als een goeie optie, ik wacht de moderator af, dank voor het antwoord en je tijd om het te bestuderen.

 

Zal deze vervanging het probleem oplossen?

 

Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het nieuwe aansluitmateriaal zal voor een betere signaalkwaliteit zorgen, met de nu aanwezige ruis is er grote kans op packet loss en hoge latency/jitter.

 

Deze instellingen kun je ook nog toepassen.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @LuckyInc

 

Wat goed dat je bezig bent met het verbeteren van je latency voor het gamen met je Playstation 5. Ik zie dat @tobiastheebe je al een eind op weg heeft geholpen. Ik heb zojuist de splitter en kabel opgestuurd die werden aangeraden. Deze krijg je zo snel mogelijk binnen 🙂

LuckyInc
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Top, dank je wel, ik zie het tegemoet

LuckyInc
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goeie dag, ik heb zojuist de kabel ontvangen. Ik heb alleen nog geen splitter, word die apart verstuurd? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Zendingen met aansluitmateriaal worden inderdaad apart verzonden, waarschijnlijk is de splitter nog onderweg.

LuckyInc
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas is de ping in game nog onveranderd tussen de 50 en de 70ms.

 

Nu het mogelijk is om een nieuwe of andere modem te gebruiken, kan dat het probleem oplossen? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Kun je nogmaals de downstream/upstream-gegevens plaatsen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic