Laat mij maar beginnen met wat er allemaal als gedaan is met mijn verbinding:
Helaas heeft dit allemaal niet geholpen is mijn latency nog altijd wel heel erg hoog en meestal overdag slechter dan in de avond / nacht…. Hier nog een korte samenvatting van een ping die ik heb laten lopen vanmiddag:
Packets: Sent = 850, Received = 850, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 6ms, Maximum = 273ms, Average = 27ms
Ik vermoed dat dit probleem niet kan worden opgelost, ik ben sinds april volgens mij wel een paar uur aan de telefoon geweest met ziggo helaas telkens weer mijn verhaal vertellen (naast het feit dat ik ook een paar keer verkeerd ben geinformeerd), dus ik zal het maar bij de community proberen. Wie o wie heeft een soort vergelijkbare situatie en wat was de oplossing geweest als die uberhaupt is opgelost.
Ik hoor het graag
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hey @Alex Ziggo ,
Het enige wat nu nog loopt is dat ik dus met een nieuwe modem (inmiddels 3de modem) nogmaals zal kijken hoe het met de verbinding gaat, maar al vanaf het moment dat de modem actief is, zijn de latency problemen nog even slecht. Verder loopt er geen andere melding ofzo.
Ik kwam eigenlijk op de ziggo community om verhalen te vergelijken en kijken of mensen met soort vergelijkbare situaties een oplossing hebben gevonden aangezien ik eigenlijk de hoop in een stabiele verbinding al een beetje heb opgegeven. Toen ik een paar uurtjes op giganet zat was de verbinding wel erg stabiel. Het moment dat ik weer op de “normale” verbinding zat was het gelijk weer slecht.
Maar goed, ik wacht het gewoon af. Ik kan je nu al vertellen dat ik geen verbetering verwacht zolang de capaciteit in de wijk niet voldoende is. Hoe ver zal ziggo gaan voor 1 klant? Er is al namelijk veel gebeurd, dus qua acties dat zijn uitgevoerd ben ik in ieder geval blij. Met wat betreft de klantenservice is het een ander verhaal, ik heb zo vaak verkeerde informatie meegekregen dat ik inmiddels uren aan de telefoon heb gezeten maar goed, als jij nog wat hier in kan betekenen hoor ik het wel en zo niet… Tja dan is het maar niet anders.
@Alex Ziggo Misschien leuk om te zien, ik heb een ping test wat langer laten lopen, zie hier het resultaat haha:
Packets: Sent = 30787, Received = 30777, Lost = 10 (0% loss),
Minimum = 3ms, Maximum = 3861ms, Average = 43ms
Max ping 3K
Packets: Sent = 30787, Received = 30777, Lost = 10 (0% loss),
Minimum = 3ms, Maximum = 3861ms, Average = 43ms
Ik zie 0% packetloss, niets aan de hand! Nee zonder gekheid, niet best natuurlijk. Hoewel het wel echt een spike(s) lijkt te zijn, als zelfs met deze spike het gemiddelde nog op 43 uitkomt.
Ik kan je nu al vertellen dat ik geen verbetering verwacht zolang de capaciteit in de wijk niet voldoende is. Hoe ver zal ziggo gaan voor 1 klant?
Dat maakt (gelukkig) niet uit in deze situatie. Als de capaciteit het probleem is, dan wordt dat aangepakt. Er wordt niet gekeken naar het aantal meldingen, maar naar hoe vaak de capaciteit niet voldoende is en hoe vaak het boven een bepaalde grens uitkomt. Op basis van wat ik nu zie, is het één van de factoren. Waar mijn twijfel nog vandaan komt, is dat het eigenlijk vooral op werkdagen tijdens kantooruren gebeurt. In het weekend, maar ook 's avonds is alles ruim voldoende. Bovenstaande pingtest was om 21:00 gaf je aan, toen zag ik daar geen problemen.
Ik heb helaas wel een nieuwe meting moeten starten door het nieuwe modem. Zodra deze is voltooid, ga ik dit direct doorzetten naar de verantwoordelijke afdeling ter beoordeling. Ik houd je op de hoogte.
@Alex Ziggo de verbindig is vandaag weer weggevallen en komt niet terug. Ik ga denk ik gewoon de oude modem weer aansluiten want tenminste met de oude modem viel de verbinding niet weg en had ik alleen last van hoge latency.
ik heb ook geen zin om meer te bellen want ik heb al heel vee gebeld, ik ga even de oude modem weer testen.
Je oude modem is op dit moment niet meer actief. Ik vind het geen probleem deze weer actief te zetten, maar is hier dus wel een handeling aan onze kant voor nodig.
@Alex Ziggo Verbinding valt nu 1 keer per maand ongeveer weg, latency is ietjes beter merk ik, maar elke keer als ik de modem moet rebooten zodat de verbinding weer actief is dan duurt het weer paar uur voordat de ping weer stabiel is.
Dit nog even ter informatie.
Vandaag weer weggevallen. Na een reboot weer terug.
Hi @Jumanji,
Zeer frustrerend dat het toch nog blijft wegvallen. Ik zie in de wijk ook wat lichte netwerk’drop's terug, mogelijk op de momenten dat het bij jou ook wegvalt.
Om dit beter in kaart te brengen, heb ik zojuist een nauwkeurige meting gestart voor de komende week. Ik hoop dat hier wat uitkomt en we nieuwe stappen kunnen zetten!
Vanochtend is het internet weer weg, dit nog even ter informatie (reboot uitgevoerd een uur geleden maar internet is nog niet terug)
Vandaag is de verbinding weer weggevallen, dit nogmaals ter informatie. Zoals altijd komt de verbinding pas na een reboot terug
Goedemorgen @Jumanji,
Balen dat de verbinding opnieuw weggevallen is! Heb je ook een datum en tijdstip genoteerd? En ervoer je op alle apparaten in huis problemen met de connectie?
In de meting die mijn collega @Alex gestart heeft ben ik overigens tot dusver geen bijzonderheden tegen gekomen m.b.t. het signaal.Als je specifieke data voor mij hebt
kan ik nog gerichter verder zoeken.
Goedemorgen @Paul
De tijdstip en datum zijn niet genoteerd omdat dit voorheen nooit is gevraagd. Wel heb ik dus de laatst 3 keer dat de verbinding is weggevallen een post geplaatst in deze forum maar goed volgens mij kan je niet zien op welke tijdstip en datum een post is geplaats wat wel handig zou zijn geweest in dit geval.
Ik ben er van overtuigd dat het probleem aan de capaciteit in de wijk ligt aangezien er van alles en nog wat is gebeurd aan mijn internet lijn / verbinding en nog steeds zijn er problemen (kijk maar naar de notities van jullie op mijn adres, hoe vaak ik heb moeten bellen en wat er allemaal is gedan). Voor nu ga ik gewoon blijven aangeven elke keer dat de verbinding weg valt en wachten tot de dag dat we verhuizen en een andere verbinding kunnen aanvragen want het lijkt alsof het probleem voorlopig niet wordt opgelost. Nog een paar maanden en we zijn inmiddels een jaar verder.....
Voor nu zal ik zeggen tot de volgende post.
@jumanjji Zou je de komende dagen dan in de gaten kunnen houden of je nog uitval of problemen met de verbinding constateert? Houd dan bij op welke data en tijdstippen dit gebeurd.
Aan de hand van deze extra informatie kunnen wij het verder onderzoeken.
Hier komt de eerste.
Volledige uitval: Rond 13:35 - 05/02/2021
Aanvullende informatie: Na reboot is de internet verbinding weer terug. Zonder reboot blijft de service down.
Goedemiddag @Jumanji,
Dank voor het delen. Ik zie op bepaalde enkele problemen terug op het netwerk. Hiervan heb ik inmiddels een melding doorgestuurd naar de afdeling die hier iets aan kan doen.
Zodra ik een terugkoppeling heb deel ik onder dit topic wat het verder vervolg is. Indien er alsnog een individuele monteur moet langskomen laat ik dat weten.
Goedemorgen @Jumanji,
Er is op 5 februari 2021 een ticket aangemaakt op wijkniveau zodat er binnenkort werkzaamheden uitgevoerd worden om de problemen met de capaciteit structureel
te verhelpen. Hiervoor kan ik helaas nog geen concrete datum geven. Mocht ik hierover meer te horen krijgen dan laat ik het jou weten.
Beste moderators,
Ik heb hier ook voortdurend last van dat het modem even wegvalt kan iemand ook aan onze kant een meting doen?
Groetjes,
Marco
Het is vooral in de avond uren heel vaakt.
Goedemorgen @marcomestreech,
Ontzettend vervelend dat jij ook problemen ervaart met de verbinding! Ik heb jouw gegevens erbij gepakt en op netwerkniveau ziet de connectie er prima uit.
Er is bij jou dus iets anders aan de hand waardoor je problemen ervaart met de verbinding. De laatste monteur die is langs geweest constateerde problemen in de binnenhuisinstallatie tussen het modem
en de daarop aangesloten apparaten. Heb jij hier inmiddels al naar gekeken en de benodigde aanpassingen verricht?
Test de komende dagen anders eens door 1 computer of laptop rechtstreeks aan te sluiten op het modem zonder tussenkomst van randapparatuur (routers, switches, hubs etc).
Beste @Paul
Zeker heb ik dat aangepast sindsdien werk het beter maar ik zie ons modem ook pas 6 dagen weer actief draait sinds aan aanpassing maar krijg wel nog steeds hoge tcp lecaty fouten in de router.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.