1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jumanji

Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Latency problemen sinds verbinding actief is (juli / april 2020)

Laat mij maar beginnen met wat er allemaal als gedaan is met mijn verbinding:

  • Contact doos / isra aansluiting vervangen
  • Alle kabels zijn vervangen
  • Modem is vervangen
  • Er is een monteur langs geweest in de straatkast en de kabel is daar ook vervangen

Helaas heeft dit allemaal niet geholpen is mijn latency nog altijd wel heel erg hoog en meestal overdag slechter dan in de avond / nacht….  Hier nog een korte samenvatting van een ping die ik heb laten lopen vanmiddag:

    Packets: Sent = 850, Received = 850, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 6ms, Maximum = 273ms, Average = 27ms


Ik vermoed dat dit probleem niet kan worden opgelost, ik ben sinds april volgens mij wel een paar uur aan de telefoon geweest met ziggo helaas telkens weer mijn verhaal vertellen (naast het feit dat ik ook een paar keer verkeerd ben geinformeerd), dus ik zal het maar bij de community proberen. Wie o wie heeft een soort vergelijkbare situatie en wat was de oplossing geweest als die uberhaupt is opgelost.

Ik hoor het graag

49 Reacties 49
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@marcomestreech Als ik de verbinding bekijk tussen het modem en het netwerk zie ik daar geen bijzonderheden terug. Hoe heb je de uitval / connectie problemen precies geconstateerd? 
Het lijkt mij voor het overzicht trouwens verstandig dat je hiervoor zelf een topic aanmaakt. Zo heb je van mij, en de hier aanwezige experts de volle aandacht en loopt jouw hulpvraag niet door de hulpvraag
van de topic starter heen. 

Jumanji
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hey @Paul ,

Goed te horen dat er een ticket is aangemaakt, dit geeft mij weer een beetje hoop. Voor nu zal ik je volgende update geduldig afwachten. Zoals voorheen al is aangegeven zijn mijn verwachtingen inmiddels helaas heel laag dus het kan alleen maar meevallen.

 

Dank voor de update en tot de volgende!

Jumanji
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Vandaag (11/03/2021) om 14:29 was de verbinding ongeveer 2 uur lang weggevallen, kwam voor het eerst niet na een reboot en ook niet na een reset terug.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Jammer dat er toch weer sprake was van uitval, @Jumanji Zou je van de huidige aansluiting eens een foto willen delen hier? 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Jumanji We hebben nog geen reactie van je ontvangen. Hoe gaat het nu met jouw verbinding? Als ik de verbinding bekijk zie ik geen bijzonderheden terug. Deel anders ook een foto van de aansluiting zoals gevraagd door mijn collega @Rikst

Jumanji
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Paul Wat is er gebeurd met dit dan? Dit had jij nog geschreven maar nooit een terugkoppeling op gegeven:
Dank voor het delen. Ik zie op bepaalde enkele problemen terug op het netwerk. Hiervan heb ik inmiddels een melding doorgestuurd naar de afdeling die hier iets aan kan doen.
Zodra ik een terugkoppeling heb deel ik onder dit topic wat het verder vervolg is. Indien er alsnog een individuele monteur moet langskomen laat ik dat weten. "

 

Los daar van ga ik echt niet weer foto's sturen want dit is weer een herhalende verhaal, monteurs van Ziggo hebben al foto's genomen en ik heb ook al eerder foto's gestuurd. Dat het bij jullie niet goed is gedocumenteerd ligt natuurlijk niet aan mij. Als jij / Ziggo niks meer voor mij kan betekenen en duidelijk niet de kennis beschikbaar hebben om het probleem op te lossen mag je deze thread van mij sluiten maar ik ga echt niet weer dingen uitvoeren dat ik al meerdere keren in de loop van het jaar heb gedaan, jullie hebben al zo vaak ook dezelfde vragen gesteld en dezelfde antwoorden vanuit mijn kant gekregen dat ik er nu een beetje mee klaar ben. Deze thread was mijn laatste poging. Zoals ik ook al eerder heb aangegeven zal ik gewoon wachten tot ik van ISP kan veranderen. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

De foto's die ik eerder geplaatst zie zijn in november geplaatst. Maar sindsdien is er nog het een en ander veranderd, toch? Dus we kunnen niet zien hoe het er nu bij je uitziet en aangesloten is. 

 

Ik zal Paul vragen om maandag nog even terug te komen op wat hij 16 februari genoemd heeft mbt de melding/problemen in de wijk. Je hoort maandag van hem! 

marcomestreech

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo moet gewoon terug naar ubee ik zit sinds maand op grootzakelijk en problemen zijn weg luister naar je klanten anders lopen ze weg.

Jumanji
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Sinds november is niks aan de aansluiting / is/ra verandert en met wat betreft apparatuur en bekabeling is het ook hetzelfde anders had ik de vraag wel gesnapt. Voor mij hoeft het niet meer hoor, deze thread mag worden gesloten, ik zie niet zo snel hoe ik deze zelf kan sluiten anders had ik het al gedaan. 

Graag afsluiten en bedankt voor jullie hulp.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Jumanji Op 19 maart 2021 heb ik een bericht gestuurd met de vraag of je nog problemen ervaart m.b.t. internetverbinding Er zijn namelijk werkzaamheden uitgevoerd en de verbinding ziet er sinds deze werkzaamheden weer goed uit. Mochten jouw bevindingen anders zijn laat het dan weten onder dit topic. Dan pakken wij hier de draad weer verder met je op

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic