1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jumanji

Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Latency problemen sinds verbinding actief is (juli / april 2020)

Laat mij maar beginnen met wat er allemaal als gedaan is met mijn verbinding:

  • Contact doos / isra aansluiting vervangen
  • Alle kabels zijn vervangen
  • Modem is vervangen
  • Er is een monteur langs geweest in de straatkast en de kabel is daar ook vervangen

Helaas heeft dit allemaal niet geholpen is mijn latency nog altijd wel heel erg hoog en meestal overdag slechter dan in de avond / nacht….  Hier nog een korte samenvatting van een ping die ik heb laten lopen vanmiddag:

    Packets: Sent = 850, Received = 850, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 6ms, Maximum = 273ms, Average = 27ms


Ik vermoed dat dit probleem niet kan worden opgelost, ik ben sinds april volgens mij wel een paar uur aan de telefoon geweest met ziggo helaas telkens weer mijn verhaal vertellen (naast het feit dat ik ook een paar keer verkeerd ben geinformeerd), dus ik zal het maar bij de community proberen. Wie o wie heeft een soort vergelijkbare situatie en wat was de oplossing geweest als die uberhaupt is opgelost.

Ik hoor het graag

49 Reacties 49
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit vaak in de meterkast)

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

 Instructies:

 https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van... 

Jumanji
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Downstream bonded channels

Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) SNR (dB) Modulation Channel ID
1 682000000 3 38 256qam 11
2 602000000 4 38 256qam 1
3 610000000 3 38 256qam 2
4 618000000 3 38 256qam 3
5 626000000 4 38 256qam 4
6 634000000 3 38 256qam 5
7 642000000 3 38 256qam 6
8 650000000 3 38 256qam 7
9 658000000 3 38 256qam 8
10 666000000 3 38 256qam 9
11 674000000 4 38 256qam 10
12 690000000 3 38 256qam 12
13 698000000 3 38 256qam 13
14 706000000 3 38 256qam 14
15 714000000 3 38 256qam 15
16 722000000 4 38 256qam 16
17 730000000 3 38 256qam 17
18 738000000 3 38 256qam 18
19 746000000 3 37 256qam 19
20 754000000 3 37 256qam 20
21 762000000 3 38 256qam 21
22 770000000 2 37 256qam 22
23 778000000 2 37 256qam 23
24 786000000 2 37 256qam 24

 

Downstream bonded channels

Channel Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Locked 38.605 2369504241 28
2 Locked 38.605 2394342419 53
3 Locked 38.605 2394343412 49
4 Locked 38.983 2369503790 26
5 Locked 38.605 2369504298 14
6 Locked 38.605 2369503819 26
7 Locked 38.605 2369504686 24
8 Locked 38.605 2369503128 19
9 Locked 38.605 2369503169 48
10 Locked 38.605 2369505787 22
11 Locked 38.605 2369504611 19
12 Locked 38.983 2394344287 16
13 Locked 38.605 2394343749 21
14 Locked 38.605 2394343808 61
15 Locked 38.983 2394343652 72
16 Locked 38.605 2394344864 29
17 Locked 38.983 2394338819 62
18 Locked 38.605 2394344491 74
19 Locked 37.636 2394344665 55
20 Locked 37.636 2394345863 54
21 Locked 38.605 2394344265 118
22 Locked 37.636 2394343283 75
23 Locked 37.636 2394345903 71
24 Locked 37.636 2394344570 80
Jumanji
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
10-11-2020 06:49:49 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:37:b3:df;CMTS-MAC=00:eb:d5:ed:3c:ef;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-11-2020 06:26:29 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=13.224.194.94 MAC=00:EB:D5:ED:3C:19;CM-MAC=ac:22:05:37:b3:df;CMTS-MAC=00:eb:d5:ed:3c:ef;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-11-2020 20:47:55 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:22:05:37:b3:df;CMTS-MAC=00:eb:d5:ed:3c:ef;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-11-2020 20:47:25 warning TCS Partial Service;CM-MAC=ac:22:05:37:b3:df;CMTS-MAC=00:eb:d5:ed:3c:ef;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-11-2020 20:47:25 critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:22:05:37:b3:df;CMTS-MAC=00:eb:d5:ed:3c:ef;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je ook de upstream willen delen?

Jumanji
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Upstream bonded channels

Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulation Channel ID
1 31800000 37 2.560 64qam 5
2 28600000 37 2.560 64qam 6
3 37100000 37 5.120 64qam 4
4 44000000 39 5.120 64qam 3
5 50900000 39 5.120 64qam 2
6 57800000 39 5.120 64qam 1

 

Upstream bonded channels

Channel Channel Type T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 2 5
3 2.0 0 0 0 2
4 2.0 0 0 0 0
5 2.0 0 0 0 2
6 2.0 0 0 0

3

Jumanji
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

1 utp naar mijn pc en de 2de naar mijn ps4 die meestal uit staat

Jumanji
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Was je modem gisteren om 20:47 uitgevallen of had je die zelf opnieuw opgestart?

Hoe lang is je modem momenteel online?

 

Ik zie een redelijk aantal T4 errors.

Dat is niet best.

Jumanji
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb zelfs het gevoel dat na het vervangen van de modem en het herstellen van de kabel in de straatkast het erger is geworden, nog even ter informatie… Wat ik je nu qua info stuur is natuurlijk ook een moment opnamen, maar door ziggo klantenservice en de verschillende monteurs die zijn langs geweest zijn er geen problemen te vinden maar de verbinding is wel duidelijk nog niet wat het hoort te zijn als je een pingtest uitvoert met alleen een laptop aangesloten op de modem en verder niks

.

 

Jumanji
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Tom. wrote:

Was je modem gisteren om 20:47 uitgevallen of had je die zelf opnieuw opgestart?

Het was uitgevallen, ik kon heel kort even in de modem inloggen toen het even terug kwam en ik zag heel kort iets over “us portal” staan. Geen idee wat de oorzaak was geweest maar de verbinding kwam daarna weer terug

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Vorige bericht bijgewerkt.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Het lijkt me verstandig als een moderator een blik op je signaal werpt:

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 werkdagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Jumanji
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik zie alleen de uptime van de modem:
 

System up time : 7day(s)20h:3m:38s

 

Maar de verbinding was wel uitgevallen.

Jumanji
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Tom. wrote:

Het lijkt me verstandig als een moderator een blik op je signaal werpt:

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 werkdagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Is goed, en mijn adres gegevens stond al ingevuld zie ik. Dank

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Jumanji,

Heel irritant dat je nog steeds deze problemen ervaart, ondanks dat er al aardig wat is gebeurd. Ik ben de wijk in gedoken en daar vallen twee dingen op: Ik zie af en toe wat ruis bij je signaal en de capaciteit in de wijk is op bepaalde momenten niet voldoende.

Op dit moment verwacht ik dat laatstgenoemde de grootste impact heeft. Daar moet ik wel direct een kanttekening bij plaatsen: Dit is nog geen nauwkeurige meting geweest, dus kan soms een iets vertekend beeld geven. En belangrijker: Er zijn inderdaad flinke piekmomenten te zien, maar ook hele ‘normale’ momenten. Afgelopen week bijvoorbeeld twee momenten waar je mogelijk echt problemen hebt gehad: vrijdag 6 november in de middag en maandag 9 november in de middag.

De andere dagen, vooral in het weekend, ziet alles er uitstekend uit en hoor je hier geen hinder van te ondervinden. Kun je je vinden in dat verhaal?

Ik ga in ieder geval een nauwkeurige meting starten voor 7 dagen om hier beter zicht op te krijgen en indien nodig, door te zetten naar de verantwoordelijke afdeling. Wil jij in die periode bijhouden wanneer je de grootste problemen ervaart?

Jumanji
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Alex Ziggo wrote:

Hi @Jumanji,

Heel irritant dat je nog steeds deze problemen ervaart, ondanks dat er al aardig wat is gebeurd. Ik ben de wijk in gedoken en daar vallen twee dingen op: Ik zie af en toe wat ruis bij je signaal en de capaciteit in de wijk is op bepaalde momenten niet voldoende.

Op dit moment verwacht ik dat laatstgenoemde de grootste impact heeft. Daar moet ik wel direct een kanttekening bij plaatsen: Dit is nog geen nauwkeurige meting geweest, dus kan soms een iets vertekend beeld geven. En belangrijker: Er zijn inderdaad flinke piekmomenten te zien, maar ook hele ‘normale’ momenten. Afgelopen week bijvoorbeeld twee momenten waar je mogelijk echt problemen hebt gehad: vrijdag 6 november in de middag en maandag 9 november in de middag.

De andere dagen, vooral in het weekend, ziet alles er uitstekend uit en hoor je hier geen hinder van te ondervinden. Kun je je vinden in dat verhaal?

Ik ga in ieder geval een nauwkeurige meting starten voor 7 dagen om hier beter zicht op te krijgen en indien nodig, door te zetten naar de verantwoordelijke afdeling. Wil jij in die periode bijhouden wanneer je de grootste problemen ervaart?


Dank voor je terugkoppeling Alex, met wat betreft het bijhouden van wanneer de grootste problemen aanwezig zijn loopt al sinds april (of wel sinds de verbinding actief is) en dit had ik ook al gedeeld met de klantenservice en de monteurs die zijn langsgeweest.

Ik zal nogmaals de informatie delen in hoop dat er uiteindelijk een echte oplossing wordt gevonden.

  • Het valt dus op dat het in de ochtend (vanaf 8 / 9) - middag / avond (tot rond 20:00 / 21:00) altijd veel erger is dan in de avond / nacht, soms is het zelfs in de nacht erger maar dat varieert. Wat wel consistent is, is dat het altijd in de middag slecht is.
  • Dat het dus in het weekend ietjes minder slecht is kan wel kloppen (nooit echt “uitstekend” geweest qua response tijden) want de meeste mensen in de wijk werken dan niet (wordt dan minder belast) vermoed ik maar ook dat varieert. Dit loopt namelijk al maanden en wat je nu ziet is natuurlijk een moment opname dus een langlopende meeting zal je hopelijk een betere beeld geven van het probleem.
  • Je hebt het over de snr margin en ook dat de capaciteit in de wijk niet voldoende is, dit was ook al door een van de monteurs opgevallen maar na het herstellen van de kabel in de straatkast was er verder niks met de informatie gedaan.

Ik zal je terugkoppeling afwachten en nogmaals bedankt voor de moeite @Alex Ziggo 

Jumanji
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Alex Ziggo Er was weer wat misgegaan waardoor mijn internet de hele ochtend weg was gevlalen, maar ik heb nu een sterkere modem en de verbinding lijkt ietjes beter tot het weer weg zal vallen.
Ik heb een afspraak lopen via de klantenservice, dus voor nu a.u.b. niks uitvoeren. Misschien kan ik dan deze thread ook gelijk afsluiten. 

Jumanji
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Alex Ziggo  Dus mijn abonnement en alle gegevens staan weer goed in jullie systeem, mijn verbinding was onterecht omgezet naar het giganet netwerk, daarom was die even goed, maar hij is nu weer terug naar wat het was en is weer behoorlijk slecht, dus hopelijk heb je die meeting nog lopen, verbinding was ook 2 keer weggevallen vandaag:


Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=50ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=123ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=13ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=38ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=31ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=32ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=11ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=108ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=25ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=168ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=28ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=152ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=26ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=20ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=66ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=29ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=66ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=87ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=47ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=20ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=225ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=27ms TTL=117

Maximum = 225ms, Average = 61ms

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Jumanji,

De meting is nu lastig in te schatten, omdat er sinds gisteren een nieuw modem actief staat. Ik zie ook dat je vandaag nog contact hebt gehad. Wil je laten weten wat de huidige stand van zaken is en of er nog iets loopt?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic