Laat mij maar beginnen met wat er allemaal als gedaan is met mijn verbinding:
Helaas heeft dit allemaal niet geholpen is mijn latency nog altijd wel heel erg hoog en meestal overdag slechter dan in de avond / nacht…. Hier nog een korte samenvatting van een ping die ik heb laten lopen vanmiddag:
Packets: Sent = 850, Received = 850, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 6ms, Maximum = 273ms, Average = 27ms
Ik vermoed dat dit probleem niet kan worden opgelost, ik ben sinds april volgens mij wel een paar uur aan de telefoon geweest met ziggo helaas telkens weer mijn verhaal vertellen (naast het feit dat ik ook een paar keer verkeerd ben geinformeerd), dus ik zal het maar bij de community proberen. Wie o wie heeft een soort vergelijkbare situatie en wat was de oplossing geweest als die uberhaupt is opgelost.
Ik hoor het graag
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?
(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)
(Zit vaak in de meterkast)
Om je signaal te kunnen beoordelen:
Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?
Instructies:
Downstream bonded channels
Channel | Frequency (Hz) | Power (dBmV) | SNR (dB) | Modulation | Channel ID |
---|---|---|---|---|---|
1 | 682000000 | 3 | 38 | 256qam | 11 |
2 | 602000000 | 4 | 38 | 256qam | 1 |
3 | 610000000 | 3 | 38 | 256qam | 2 |
4 | 618000000 | 3 | 38 | 256qam | 3 |
5 | 626000000 | 4 | 38 | 256qam | 4 |
6 | 634000000 | 3 | 38 | 256qam | 5 |
7 | 642000000 | 3 | 38 | 256qam | 6 |
8 | 650000000 | 3 | 38 | 256qam | 7 |
9 | 658000000 | 3 | 38 | 256qam | 8 |
10 | 666000000 | 3 | 38 | 256qam | 9 |
11 | 674000000 | 4 | 38 | 256qam | 10 |
12 | 690000000 | 3 | 38 | 256qam | 12 |
13 | 698000000 | 3 | 38 | 256qam | 13 |
14 | 706000000 | 3 | 38 | 256qam | 14 |
15 | 714000000 | 3 | 38 | 256qam | 15 |
16 | 722000000 | 4 | 38 | 256qam | 16 |
17 | 730000000 | 3 | 38 | 256qam | 17 |
18 | 738000000 | 3 | 38 | 256qam | 18 |
19 | 746000000 | 3 | 37 | 256qam | 19 |
20 | 754000000 | 3 | 37 | 256qam | 20 |
21 | 762000000 | 3 | 38 | 256qam | 21 |
22 | 770000000 | 2 | 37 | 256qam | 22 |
23 | 778000000 | 2 | 37 | 256qam | 23 |
24 | 786000000 | 2 | 37 | 256qam | 24 |
Downstream bonded channels
Channel | Locked Status | RxMER (dB) | Pre RS Errors | Post RS Errors |
---|---|---|---|---|
1 | Locked | 38.605 | 2369504241 | 28 |
2 | Locked | 38.605 | 2394342419 | 53 |
3 | Locked | 38.605 | 2394343412 | 49 |
4 | Locked | 38.983 | 2369503790 | 26 |
5 | Locked | 38.605 | 2369504298 | 14 |
6 | Locked | 38.605 | 2369503819 | 26 |
7 | Locked | 38.605 | 2369504686 | 24 |
8 | Locked | 38.605 | 2369503128 | 19 |
9 | Locked | 38.605 | 2369503169 | 48 |
10 | Locked | 38.605 | 2369505787 | 22 |
11 | Locked | 38.605 | 2369504611 | 19 |
12 | Locked | 38.983 | 2394344287 | 16 |
13 | Locked | 38.605 | 2394343749 | 21 |
14 | Locked | 38.605 | 2394343808 | 61 |
15 | Locked | 38.983 | 2394343652 | 72 |
16 | Locked | 38.605 | 2394344864 | 29 |
17 | Locked | 38.983 | 2394338819 | 62 |
18 | Locked | 38.605 | 2394344491 | 74 |
19 | Locked | 37.636 | 2394344665 | 55 |
20 | Locked | 37.636 | 2394345863 | 54 |
21 | Locked | 38.605 | 2394344265 | 118 |
22 | Locked | 37.636 | 2394343283 | 75 |
23 | Locked | 37.636 | 2394345903 | 71 |
24 | Locked | 37.636 | 2394344570 | 80 |
10-11-2020 06:49:49 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:37:b3:df;CMTS-MAC=00:eb:d5:ed:3c:ef;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
10-11-2020 06:26:29 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=13.224.194.94 MAC=00:EB:D5:ED:3C:19;CM-MAC=ac:22:05:37:b3:df;CMTS-MAC=00:eb:d5:ed:3c:ef;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
09-11-2020 20:47:55 | critical | Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:22:05:37:b3:df;CMTS-MAC=00:eb:d5:ed:3c:ef;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
09-11-2020 20:47:25 | warning | TCS Partial Service;CM-MAC=ac:22:05:37:b3:df;CMTS-MAC=00:eb:d5:ed:3c:ef;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
09-11-2020 20:47:25 | critical | Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:22:05:37:b3:df;CMTS-MAC=00:eb:d5:ed:3c:ef;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
|
Zou je ook de upstream willen delen?
Upstream bonded channels
Channel | Frequency (Hz) | Power (dBmV) | Symbol Rate (ksps) | Modulation | Channel ID |
---|---|---|---|---|---|
1 | 31800000 | 37 | 2.560 | 64qam | 5 |
2 | 28600000 | 37 | 2.560 | 64qam | 6 |
3 | 37100000 | 37 | 5.120 | 64qam | 4 |
4 | 44000000 | 39 | 5.120 | 64qam | 3 |
5 | 50900000 | 39 | 5.120 | 64qam | 2 |
6 | 57800000 | 39 | 5.120 | 64qam | 1 |
Upstream bonded channels
Channel | Channel Type | T1 Timeouts | T2 Timeouts | T3 Timeouts | T4 Timeouts |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 2 | 5 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
5 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
6 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 3 |
1 utp naar mijn pc en de 2de naar mijn ps4 die meestal uit staat
Was je modem gisteren om 20:47 uitgevallen of had je die zelf opnieuw opgestart?
Hoe lang is je modem momenteel online?
Ik zie een redelijk aantal T4 errors.
Dat is niet best.
Ik heb zelfs het gevoel dat na het vervangen van de modem en het herstellen van de kabel in de straatkast het erger is geworden, nog even ter informatie… Wat ik je nu qua info stuur is natuurlijk ook een moment opnamen, maar door ziggo klantenservice en de verschillende monteurs die zijn langs geweest zijn er geen problemen te vinden maar de verbinding is wel duidelijk nog niet wat het hoort te zijn als je een pingtest uitvoert met alleen een laptop aangesloten op de modem en verder niks
.
Tom. wrote:
Was je modem gisteren om 20:47 uitgevallen of had je die zelf opnieuw opgestart?
Het was uitgevallen, ik kon heel kort even in de modem inloggen toen het even terug kwam en ik zag heel kort iets over “us portal” staan. Geen idee wat de oorzaak was geweest maar de verbinding kwam daarna weer terug
Vorige bericht bijgewerkt.
Het lijkt me verstandig als een moderator een blik op je signaal werpt:
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 werkdagen langskomen in ieder topic.
Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.
Ik zie alleen de uptime van de modem:
System up time | : | 7day(s)20h:3m:38s |
Maar de verbinding was wel uitgevallen.
Tom. wrote:
Het lijkt me verstandig als een moderator een blik op je signaal werpt:
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 werkdagen langskomen in ieder topic.
Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.
Is goed, en mijn adres gegevens stond al ingevuld zie ik. Dank
Hi @Jumanji,
Heel irritant dat je nog steeds deze problemen ervaart, ondanks dat er al aardig wat is gebeurd. Ik ben de wijk in gedoken en daar vallen twee dingen op: Ik zie af en toe wat ruis bij je signaal en de capaciteit in de wijk is op bepaalde momenten niet voldoende.
Op dit moment verwacht ik dat laatstgenoemde de grootste impact heeft. Daar moet ik wel direct een kanttekening bij plaatsen: Dit is nog geen nauwkeurige meting geweest, dus kan soms een iets vertekend beeld geven. En belangrijker: Er zijn inderdaad flinke piekmomenten te zien, maar ook hele ‘normale’ momenten. Afgelopen week bijvoorbeeld twee momenten waar je mogelijk echt problemen hebt gehad: vrijdag 6 november in de middag en maandag 9 november in de middag.
De andere dagen, vooral in het weekend, ziet alles er uitstekend uit en hoor je hier geen hinder van te ondervinden. Kun je je vinden in dat verhaal?
Ik ga in ieder geval een nauwkeurige meting starten voor 7 dagen om hier beter zicht op te krijgen en indien nodig, door te zetten naar de verantwoordelijke afdeling. Wil jij in die periode bijhouden wanneer je de grootste problemen ervaart?
Alex Ziggo wrote:Hi @Jumanji,
Heel irritant dat je nog steeds deze problemen ervaart, ondanks dat er al aardig wat is gebeurd. Ik ben de wijk in gedoken en daar vallen twee dingen op: Ik zie af en toe wat ruis bij je signaal en de capaciteit in de wijk is op bepaalde momenten niet voldoende.
Op dit moment verwacht ik dat laatstgenoemde de grootste impact heeft. Daar moet ik wel direct een kanttekening bij plaatsen: Dit is nog geen nauwkeurige meting geweest, dus kan soms een iets vertekend beeld geven. En belangrijker: Er zijn inderdaad flinke piekmomenten te zien, maar ook hele ‘normale’ momenten. Afgelopen week bijvoorbeeld twee momenten waar je mogelijk echt problemen hebt gehad: vrijdag 6 november in de middag en maandag 9 november in de middag.
De andere dagen, vooral in het weekend, ziet alles er uitstekend uit en hoor je hier geen hinder van te ondervinden. Kun je je vinden in dat verhaal?
Ik ga in ieder geval een nauwkeurige meting starten voor 7 dagen om hier beter zicht op te krijgen en indien nodig, door te zetten naar de verantwoordelijke afdeling. Wil jij in die periode bijhouden wanneer je de grootste problemen ervaart?
Dank voor je terugkoppeling Alex, met wat betreft het bijhouden van wanneer de grootste problemen aanwezig zijn loopt al sinds april (of wel sinds de verbinding actief is) en dit had ik ook al gedeeld met de klantenservice en de monteurs die zijn langsgeweest.
Ik zal nogmaals de informatie delen in hoop dat er uiteindelijk een echte oplossing wordt gevonden.
Ik zal je terugkoppeling afwachten en nogmaals bedankt voor de moeite @Alex Ziggo
@Alex Ziggo Er was weer wat misgegaan waardoor mijn internet de hele ochtend weg was gevlalen, maar ik heb nu een sterkere modem en de verbinding lijkt ietjes beter tot het weer weg zal vallen.
Ik heb een afspraak lopen via de klantenservice, dus voor nu a.u.b. niks uitvoeren. Misschien kan ik dan deze thread ook gelijk afsluiten.
@Alex Ziggo Dus mijn abonnement en alle gegevens staan weer goed in jullie systeem, mijn verbinding was onterecht omgezet naar het giganet netwerk, daarom was die even goed, maar hij is nu weer terug naar wat het was en is weer behoorlijk slecht, dus hopelijk heb je die meeting nog lopen, verbinding was ook 2 keer weggevallen vandaag:
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=50ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=123ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=13ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=38ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=31ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=32ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=11ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=108ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=25ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=168ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=28ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=152ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=26ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=20ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=66ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=29ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=66ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=87ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=47ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=20ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=225ms TTL=117
Reply from 216.58.214.14: bytes=32 time=27ms TTL=117
Maximum = 225ms, Average = 61ms
Hi @Jumanji,
De meting is nu lastig in te schatten, omdat er sinds gisteren een nieuw modem actief staat. Ik zie ook dat je vandaag nog contact hebt gehad. Wil je laten weten wat de huidige stand van zaken is en of er nog iets loopt?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.