Dennisser

Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Latency, lag, ping spikes met roblox

Alles bekabeld, alles vervangen, nieuwste modem , 1000/ 50 gigabit abonnement ziggo, splinter nieuwe game desktop i7 13e gen, rtx 3060 etc etc ( zwaar overgewaardeerde pc voor deze game) .........Maar blijvende zeer hoge ping spikes, lag en latency in de games ( ROBLOX) van onze  zoon ( 18 en zware authisme)....

 

Wij zijn een beetje ten einde raad!!! nu 3 monteurs gehad, ziggo monteur, Bam monteur en als laatste een monteur van ziggo maar dan een speciale netwerk monteur. Deze beaamde dat er iets is met de stabiliteit van het netwerk en ging door tot verderop in de straat, er zouden tickets worden aangemaakt, versterkers worden vervangen in de buurt etc... maar vervolgens hoor je niks ...wordt je niet op de hoogte gesteld. en uiteraard géén verbetering.

 

Om even de noodzaak aan te geven, onze zoon heeft eerder gekampt met suïcide neigingen.... wegens zijn zware authisme betrekt hij alles op zichzelf en lukt het hem niet zijn enige dingetje ( Gamen) nog te kunnen doen.

 

- Alles is vervangen muurkastje, splitter/versterker.

- alles is bekabeld.

- 3 monteurs geweest.

- versterkers in de straat zouden moeten worden vervangen ( waar we NIETS over horen)

- Kabels zijn gecheckt met kabeltesters

- Nieuwste modem ziggo

- 1000/50 down en up is goed.

- Pc is splinter nieuw,

- het gaat dus echt om de stabiliteit in het gamen...

 

Wij roepen hier nog maar even, wellicht heeft er iemand een gouden tip of reageert ziggo eens met een passende oplossing....

 

 

 

Groet een bezorgde vader

 

64 Reacties 64
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

gezien er al veel is gebeurd

en de toch wel ernstige noodzaak gelet op uw zoon kan ik me voorstellen dat uw snel een oplossing wilt zien

 

misschien kan een super expert @tobiastheebe (ik weet dat dit geen compelete dienstuival is maar misschien kan er toch eventueel met urgentie naar gekeken worden)

een moderator inlichten dat die kan nakijken hoe het ervoor staat met de eventuele openstaande tickets 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Dennisser welkom hier! Ik snap de urgentie, goed dat je het aankaart. In deze situatie kan ik je gevoel ook zeker begrijpen. Sowieso sterkte met de hele situatie.

Ik ben nagegaan wat de conclusie van de monteur is, die buiten één en ander heeft gecontroleerd. Deze zegt, even samengevat, dat alles in orde is en er geen enkel issue kan worden gevonden. Geen afwijkingen, niks.

Mijn idee is dat het alleen bij het gamen speelt. Ik ben benieuwd of de kenners @puppie en/of @Francois83 een handige tip voor jou/hem hebben? We gunnen het jullie uiteraard van harte!

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

welk type modem heb je zwart of witte?

 

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

 

en een printscreen van de down en upstream https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

Dennisser
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

A4D3BC60-61B8-4097-A246-509590C80CB3.jpeg

D400ACD7-52DD-4FAA-BE8E-0B10A73938DF.jpeg

Dennisser
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

02987947-DC88-4AAD-A4CE-B0878F90DCAE.jpeg

Down en upstream printscreen moet ik morgen even doen  

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

de aansluiting ziet er prima uit,

kun je nog proberen de kabel van het modem aan te duwen,

 

zo te zien staat het modem in bridge mode welk merk type router heb je ?

en heb je de pc ook al rechtstreeks op Lan 1 van het modem getest ?

natuurlijk wel het modem opnieuw opstarten zodat de pc een ip-adres krijgt 

Dennisser
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Inderdaad in Bridge modus, mijn Router is een Linksys Mesh systeem en alles is bedraad in huis.

5 stuks WHW03v1 en WHW03v2

Ook de pc en laptops zijn eerder alleen op het modum aangesloten geweest.

Ook portforwarding is reeds toegepast voor Roblox

 

Maar toch heeft hij ondanks 1G internet met 1000/50 snelheid , grote lags en ping spikes van 3000-5000 en blijft hij zelfs soms secondes hangen in stil beeld.

 

Test snelheid is goed, wel heb ik pingplotter geprobeerd maar ik kan dat helaas niet lezen ... te weinig expertise.

Maar het lijkt op veel packed loss toen ik het heb getest..

 

Ik zal een afbeelding toevoegen

Dennisser
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Hoop dat je hier iets aan hebt??

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

top

kun je ook een printscreen maken van de downstream pagina onderaan waar de fouten voor en na RS staan

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5787Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen @Dennisser 

 

Zo te zien is er om jouw input gevraagd en ontvangen we hier graag je signaalwaardes.

Zou je deze nog willen delen als je nog hulp nodig hebt?

Dennisser
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

@anoniemforumHierbij de 2 printscreens, hoop dat je er iets mee kunt

Dennisser
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

@Jamyla Ja zeker wordt ik nogsteeds geholpen...

 

Het blijft vreemd!!

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

ziet er keurig uit,

heb je het modem ook al gereset ?

Dennisser
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Uiteraard is deze al meerdere keren gereset , ook extern door ziggo 

ParkstadIT

Level 6
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

Hoi, dit probleem herken ik van bij mijn broertje. Bij hem leek het aangeboden signaal wat te hoog. Verder na verlaging van t signaal een filter in de straatkast heeft hij alles uitgetrokken. Modem mesh apparatuur ect. Dan t modem opgestart. Na volledig online de 1e mesh die op t modem is aan gesloten weer aangezet en vervolgens de andere 2. Verder heb ik hem geadviseerd om de dhcp tijd in de mesh te verkorten van 48 uur naar 24. Bij hem hoor ik nu geen klachten meer. Wellicht heb je iets aan deze tip. Succes.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

downstream ziet er prima uit zit binnen het aanbevelen niveau,

een moderator kan de lijn monitoren 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5787Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen @Dennisser 

 

Ik heb zoals @anoniemforum ons ook heeft gevraagd een modemsessie gestart van 3 werkdagen. Dat betekent dat we 3 dagen lang je lijn blijven meten.

Je kan hiervoor het weekend even een berichtje doen en jouw bevindingen delen met ons. We leggen dan alles naast elkaar. Hou dus vooral een logboekje bij met uitval etc.

Dennisser
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Helemaal goed , vanaf wanneer gaan de 3 dagen in? 
voor mij lastig een log bij te houden … het is namelijk mijn zoon die boven helemaal uit z’n dak gaat en met dingen gaat gooien. … alleen dat is mijn log 

Uitgelicht topic