Beste Ziggo (& community),
Na vorig jaar zo'n 4 maanden met onbruikbaar netwerk te hebben gezeten (uiteindelijk was het opgelost, joepie..!), beginnen soort gelijke problemen zich nu weer voor te doen.
Destijds is het met dit topic opgelost:
https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Latency-ping-problemen-Waalwijk/m-p/244725
Daarnaast zie ik dat dit geen heel zeldzaam probleem is hier..:
https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Internet-Latency-en-Ping-problemen/td-p/244893/page/4
Nu krijg ik, al dan wel in mindere mate dan toen, weer een schommeling in latency te zien. Dit uit zich in ping spikes tijdens het gamen wat de spellen online onspeelbaar maakt. Het treedt vooral op in de avonduren tot 10u a 11u (dat lijken me de drukke tijdstippen?).
Setup is nog precies gelijk aan vorig jaar, behalve dan de verandering van PS4 naar PS5.
Kan er, zoals destijds ook gedaan is, een onderzoek gestart worden naar waar dit vandaan komt?
Als dit een jaarlijks terugkomend fenomeen gaat worden met Ziggo hier in de nieuwbouwwijk dan wordt het misschien hoog tijd dat ik de stap naar glasvezel eens ga wagen..
Alvast bedankt!
Groeten,
Dave
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemoren @Davlag,
Bedankt voor je terugkoppeling! Jammer dat de nieuwe connector het probleem niet oplost. Ik wil zoals @anoniemforum aangeeft, een monteur inplannen om dit probleem te verhelpen. Het vervangen van het AOP is kosteloos, de overige voorwaarden lees je hier.
Omdat het probleem zich voornamelijk op de vrijdagavond voordoet, heb ik een monteur ingepland op vrijdag 19-11-2021 tussen 12:00-18:00 uur. Helaas is er in de avond, geen monteur beschikbaar op vrijdag. Komt het niet uit of zie je liever af van het bezoek? Wijzig of annuleer de afspraak dan simpel via mijn Ziggo.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
kun je een foto maken van het aop
en een printscreen van de down en upstream
Dat kan, bij deze!
is dit een recente foto of oude foto?
de connector met de blauwe cirkel erom is niet afgeschermd voor straling van buitenaf zoals digitenne en 4g en dient vervangen te woorden door een connector met het ziggo keurmerk
Dat is een foto van gisteren inderdaad. Omdat ik de vorige keer deze vraag ook al kreeg, nu dan toch maar even de connector vervangen. Bijgevoegd een foto met de nieuwe coax connector.
ziet er keurig uit
wel heb je een oud aop als het probleem blijft lijkt het mijn verstandig dat een monteur het aop vervangt
Hi @Davlag
Wat een domper dat het weer teruggekomen is. Goed dat de connector nu vervangen is. Laat je ons in de loop van volgende week even weten hoe het daarmee gaat?
Hi @Rikst,
Yes, doe ik. Vanavond kan ik het eens testen en ben ik er zo achter of het wat geholpen heeft!
Hi @Rikst,
Ik had de laatste week weinig tijd om wat goede tests uit te voeren, dus nu dan eindelijk weer eens.
Het moge duidelijk zijn dat deze aanpassing het probleem allerminst opgelost heeft. De problemen zijn er nog precies zo als hiervoor, de afgelopen weken was het nogsteeds merkbaar tijdens het gamen. Op de vrijdagavond, zoals nu, zijn de problemen het meest aanwezig.
Wat kunnen we er aan doen om uit te vinden wat dit veroorzaakt??
Groeten,
Dave
Goedemoren @Davlag,
Bedankt voor je terugkoppeling! Jammer dat de nieuwe connector het probleem niet oplost. Ik wil zoals @anoniemforum aangeeft, een monteur inplannen om dit probleem te verhelpen. Het vervangen van het AOP is kosteloos, de overige voorwaarden lees je hier.
Omdat het probleem zich voornamelijk op de vrijdagavond voordoet, heb ik een monteur ingepland op vrijdag 19-11-2021 tussen 12:00-18:00 uur. Helaas is er in de avond, geen monteur beschikbaar op vrijdag. Komt het niet uit of zie je liever af van het bezoek? Wijzig of annuleer de afspraak dan simpel via mijn Ziggo.
Goedemorgen @Lotte,
Dat lijkt me een goed plan, bedankt voor het inplannen van de monteur!
Die tijd komt me prima uit, ik zal zorgen dat ik thuis ben.
Het zal toch lastig zijn om met een evt. nieuwe aansluiting op dat moment meteen goed te kunnen testen, omdat de problemen komen en gaan, maar dat zien we dan wel weer 😊
@Davlag Super dat het uitkomt!
Dat ben ik helemaal met je eens. Laten we er heel stiekem alvast vanuit gaan dat de problemen na het bezoek voor altijd verdwenen zijn!
Hou je ons op de hoogte? Geniet van je dag!
Hi Lotte,
Er is een tijdje overheen gegaan en ik moet zeggen dat het er voor nu op lijkt dat het verbeterd is door het plaatsen van de nieuwe AOP. Ik kan namelijk een stuk minder duidelijk momenten aanwijzen waarop de ping omhoog gaat, dus positief!
Ik zal het de komende tijd in de gaten blijven houden.
Bedankt voor de hulp!
Groeten,
Dave
Goedemorgen @Davlag, wat fijn dat het een stuk beter gaat! Laten we er vanuit gaan dat het zo blijft 🙂
Geen dank, geniet van je dag Dave!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.