Beste Ziggo (& community),
Na vorig jaar zo'n 4 maanden met onbruikbaar netwerk te hebben gezeten (uiteindelijk was het opgelost, joepie..!), beginnen soort gelijke problemen zich nu weer voor te doen.
Destijds is het met dit topic opgelost:
https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Latency-ping-problemen-Waalwijk/m-p/244725
Daarnaast zie ik dat dit geen heel zeldzaam probleem is hier..:
https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Internet-Latency-en-Ping-problemen/td-p/244893/page/4
Nu krijg ik, al dan wel in mindere mate dan toen, weer een schommeling in latency te zien. Dit uit zich in ping spikes tijdens het gamen wat de spellen online onspeelbaar maakt. Het treedt vooral op in de avonduren tot 10u a 11u (dat lijken me de drukke tijdstippen?).
Setup is nog precies gelijk aan vorig jaar, behalve dan de verandering van PS4 naar PS5.
Kan er, zoals destijds ook gedaan is, een onderzoek gestart worden naar waar dit vandaan komt?
Als dit een jaarlijks terugkomend fenomeen gaat worden met Ziggo hier in de nieuwbouwwijk dan wordt het misschien hoog tijd dat ik de stap naar glasvezel eens ga wagen..
Alvast bedankt!
Groeten,
Dave