1
Vraag
2
Reacties
Davlag

Level 3
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Latency / Ping problemen, alweer.. (Waalwijk)

Beste Ziggo (& community),

 

Na vorig jaar zo'n 4 maanden met onbruikbaar netwerk te hebben gezeten (uiteindelijk was het opgelost, joepie..!), beginnen soort gelijke problemen zich nu weer voor te doen.

 

Destijds is het met dit topic opgelost:

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Latency-ping-problemen-Waalwijk/m-p/244725

Daarnaast zie ik dat dit geen heel zeldzaam probleem is hier..:

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Internet-Latency-en-Ping-problemen/td-p/244893/page/4

 

Nu krijg ik, al dan wel in mindere mate dan toen, weer een schommeling in latency te zien. Dit uit zich in ping spikes tijdens het gamen wat de spellen online onspeelbaar maakt. Het treedt vooral op in de avonduren tot 10u a 11u (dat lijken me de drukke tijdstippen?).

 

Setup is nog precies gelijk aan vorig jaar, behalve dan de verandering van PS4 naar PS5.

 

Kan er, zoals destijds ook gedaan is, een onderzoek gestart worden naar waar dit vandaan komt?

Als dit een jaarlijks terugkomend fenomeen gaat worden met Ziggo hier in de nieuwbouwwijk dan wordt het misschien hoog tijd dat ik de stap naar glasvezel eens ga wagen..

 

Alvast bedankt!

 

Groeten,

Dave

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemoren @Davlag

 

Bedankt voor je terugkoppeling! Jammer dat de nieuwe connector het probleem niet oplost. Ik wil zoals @anoniemforum aangeeft, een monteur inplannen om dit probleem te verhelpen. Het vervangen van het AOP is kosteloos, de overige voorwaarden lees je hier

 

Omdat het probleem zich voornamelijk op de vrijdagavond voordoet, heb ik een monteur ingepland op vrijdag 19-11-2021 tussen 12:00-18:00 uur. Helaas is er in de avond, geen monteur beschikbaar op vrijdag. Komt het niet uit of zie je liever af van het bezoek? Wijzig of annuleer de afspraak dan simpel via mijn Ziggo. 

Bekijk in context

13 Reacties 13
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je een foto maken van het aop 

 

en een printscreen van de down en upstream 

Davlag
Topicstarter
Level 3
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dat kan, bij deze!

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

1265FE2F-D4FF-472C-8E6F-D472FBFFF678.jpeg

 is dit een recente foto of oude foto?

 

de connector met de blauwe cirkel erom is niet afgeschermd voor straling van buitenaf zoals digitenne en 4g en dient vervangen te woorden door een connector met het ziggo keurmerk

Davlag
Topicstarter
Level 3
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dat is een foto van gisteren inderdaad. Omdat ik de vorige keer deze vraag ook al kreeg, nu dan toch maar even de connector vervangen. Bijgevoegd een foto met de nieuwe coax connector.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

ziet er keurig uit

 

wel heb je een oud aop als het probleem blijft lijkt het mijn verstandig dat een monteur het aop vervangt

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Davlag

Wat een domper dat het weer teruggekomen is. Goed dat de connector nu vervangen is. Laat je ons in de loop van volgende week even weten hoe het daarmee gaat?

Davlag
Topicstarter
Level 3
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hi @Rikst,

 

Yes, doe ik. Vanavond kan ik het eens testen en ben ik er zo achter of het wat geholpen heeft!

Davlag
Topicstarter
Level 3
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hi @Rikst,

 

Ik had de laatste week weinig tijd om wat goede tests uit te voeren, dus nu dan eindelijk weer eens.

 

Het moge duidelijk zijn dat deze aanpassing het probleem allerminst opgelost heeft. De problemen zijn er nog precies zo als hiervoor, de afgelopen weken was het nogsteeds merkbaar tijdens het gamen. Op de vrijdagavond, zoals nu, zijn de problemen het meest aanwezig.

 

Wat kunnen we er aan doen om uit te vinden wat dit veroorzaakt??

 

Groeten,

Dave

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemoren @Davlag

 

Bedankt voor je terugkoppeling! Jammer dat de nieuwe connector het probleem niet oplost. Ik wil zoals @anoniemforum aangeeft, een monteur inplannen om dit probleem te verhelpen. Het vervangen van het AOP is kosteloos, de overige voorwaarden lees je hier

 

Omdat het probleem zich voornamelijk op de vrijdagavond voordoet, heb ik een monteur ingepland op vrijdag 19-11-2021 tussen 12:00-18:00 uur. Helaas is er in de avond, geen monteur beschikbaar op vrijdag. Komt het niet uit of zie je liever af van het bezoek? Wijzig of annuleer de afspraak dan simpel via mijn Ziggo. 

Davlag
Topicstarter
Level 3
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goedemorgen @Lotte,

 

Dat lijkt me een goed plan, bedankt voor het inplannen van de monteur!

Die tijd komt me prima uit, ik zal zorgen dat ik thuis ben.

 

Het zal toch lastig zijn om met een evt. nieuwe aansluiting op dat moment meteen goed te kunnen testen, omdat de problemen komen en gaan, maar dat zien we dan wel weer 😊

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Davlag Super dat het uitkomt! 

 

Dat ben ik helemaal met je eens. Laten we er heel stiekem alvast vanuit gaan dat de problemen na het bezoek voor altijd verdwenen zijn! 

 

 

Hou je ons op de hoogte? Geniet van je dag! 

Davlag
Topicstarter
Level 3
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hi Lotte,

 

Er is een tijdje overheen gegaan en ik moet zeggen dat het er voor nu op lijkt dat het verbeterd is door het plaatsen van de nieuwe AOP. Ik kan namelijk een stuk minder duidelijk momenten aanwijzen waarop de ping omhoog gaat, dus positief!

 

Ik zal het de komende tijd in de gaten blijven houden.

 

Bedankt voor de hulp!

 

Groeten,

Dave

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Davlag, wat fijn dat het een stuk beter gaat! Laten we er vanuit gaan dat het zo blijft 🙂 

 

Geen dank, geniet van je dag Dave! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic