phazey

Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Last van hoge ping ALLEEN tijdens het gamen

Ik gebruik een bekabelde internetverbinding en ik ben een fanatieke gamer/streamer, ik gebruik ZIGGO gigabox en heb enorm veel last van hoge ping sinds niet zo lang geleden. Ik heb met een medewerker gesproken via de klantenservice en heeft niks uit mijn verbinding kunnen concluderen helaas. Hij heeft mij het advies gegeven om mijn up en downstream waarden hier bij jullie achter te laten zodat de moderators er dieper op in konden kijken wat er zou kunnen spelen met mijn internet verbinding ik zie graag een oplossing tegemoet!!

12 Reacties 12
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56359Posts
  • 3703Oplossingen
  • 13491Likes

Ergens komt een bak ruis je modem in.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 1738Posts
  • 198Oplossingen
  • 523Likes

Goedemiddag @phazey, als fanatieke gamer wil je natuurlijk je ping zo laag mogelijk houden! Ik ben ook heel benieuwd naar de informatie waar @Bert om gevraagd heeft. Wil je deze delen? 

phazey
topicstarter
Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

EFADE151-3C55-4622-8715-2CCFD28498B4.jpeg

50454802-C2FC-4737-AEC9-ECB84561AFDA.jpeg

44F677BD-4BA5-46C5-94EA-C847B00C263D.jpeg

60CFE78C-3158-4456-835A-CFDFD8273DD7.jpeg

Ja hoor hierbij foto van de meterkast waar de gigabox zich bevind en eventuele splitters khoop hierbij graag een oplossing uit kunnen te halen en alvast bedankt voor je hulp @Bert

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 7523Posts
  • 477Oplossingen
  • 1584Likes

kun je het witte kapje van de splitter verwijderen daarna stevig in het aop duwen en het modem 30 seconde van de stroom

 

https://youtu.be/IH7Wa-ugt4M

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 7523Posts
  • 477Oplossingen
  • 1584Likes

hoe is het nu met de verbinding ?

phazey
topicstarter
Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb dit gisteren uitgevoerd met het kapje verwijderen ik heb er tot nu toe nog geen last van gehad maar ik wacht er nog even mee voordat ik conclusies ga trekken zijn er anders nog andere oplossingen die ik kan uitvoeren op het moment?

RoWi.
Expert
Expert
  • 12609Posts
  • 572Oplossingen
  • 3467Likes

Ik ben niet helemaal zeker het kan zijn dat een paar kabels en stekkers niet voldoen aan de huidige normen voor instraling.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56359Posts
  • 3703Oplossingen
  • 13491Likes

Ik zie alleen afgeschermde stekkers en verwacht daar geen problemen mee, ik heb ze hier ook door het hele huis zitten.

 

Bert_0-1641245563275.png

 

RoWi.
Expert
Expert
  • 12609Posts
  • 572Oplossingen
  • 3467Likes

Top ik was blijkbaar vergeten dat dit model ook goed zijn. 

Monica
Community Moderator
Community Moderator
  • 753Posts
  • 147Oplossingen
  • 255Likes

Hey @phazey. Hoe gaat het nu? Heb je nog problemen ervaren of kan je nu weer zorgeloos gamen/streamen? 🙂 

phazey
topicstarter
Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi nee ik heb er nu echt weer last van aantal dagen ging het goed maar het begint weer en het is super vervelend aan het worden want er lijken geen oplossingen te zijn voor dit probleem

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 1210Posts
  • 73Oplossingen
  • 226Likes

@phazey niet optimaal dus. En wat gaat er dan precies mis? Heb je iets meer details voor ons? Dus: op ál je apparaten gedoe? En zowel bedraad als draadloos? 

Wil je het modem eens rechtstreeks aansluiten op het eerste aansluitpunt, de zogenoemde AOP? Gebruik tussen het modem en AOP een coaxkabel met kabelkeurmerk die niet langer is dan 1.5 meter.

Loop dan met deze genoemde stappen de installatie nog eens na. 

Hoe gaat het dan?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic