1
Vraag
2
Reacties
wandersl

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Laptop wel verbinding wifi met Connectbox, geen internet

"Leuk" probleem: laptop maakt wel verbinding met de connectbox maar niet krijgt geen toegang internet tot internet. Smartphones werken uitstekend, bedrade pc's en ook laptop werken uitstekend. Op connect box staat de laptop twee maal in de lijst "verbonden apparaten" en (uiteraard) met twee verschillende ip-adressen en MAC-adressen. Je denkt dan "laptop in de storing" maar..... ik heb dinsdag j.l. (7 mei 19) alles uitgezet, ook de connect box. Daarna connect box aan, vervolgens alleen de laptop aan. En ja een correcte draadloze verbinding met de buitenwereld. Andere apparaten aan, geen probleem. Laptop uit en later op de dag weer aan. Oude fout is terug. Wie het weet mag het zeggen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
wandersl
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Verstoring gevonden. Zolang de connectbox goed functoineert kijk ik er niet op. Dus bij de instelling snel alles bij langs gelopen en niets bijzonders gezien. Maar toch nog maar eens superkritisch kijken en de Wifi-modus op "b/g/n" gezet. En nu werkt het.

Bekijk in context

4 Reacties 4
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Je kunt op je tegensputterende laptop onder instellingen > internet en netwerk > de probleemoplosser uitvoeren.
wandersl
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Verstoring gevonden. Zolang de connectbox goed functoineert kijk ik er niet op. Dus bij de instelling snel alles bij langs gelopen en niets bijzonders gezien. Maar toch nog maar eens superkritisch kijken en de Wifi-modus op "b/g/n" gezet. En nu werkt het.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo wandersl welkom op de Community. Ik zie dat je een goede tip hebt gevonden waar anderen ook wat aan hebben. Thanks 🙂
wandersl
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
KBX458 wrote:
Je kunt op je tegensputterende laptop onder instellingen > internet en netwerk > de probleemoplosser uitvoeren.

Hai Anne, meerdere malen geprobeerd maar geen positief resultaat. Dus zelf maar eens weer verder gezocht.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic