HELLUPP! Na 2 uur met Ziggo medewerkers alles te hebben geprobeerd hopelijk iemand hier die het kan oplossen.....
A= Laptop Dell met windows 11 (alle updates gedaan)
B= exact dezelfde laptop Dell met windos 11 (ook alle updates gehad)
C= Ziggo modem/router (witte SmartWifi modem van Arris of Compal, de Connectbox)
D= TP-Link Deco M4 - 3 stuks
E= Smartphone
Ik kan mijn laptop (A) NIET verbinden met het hoofdnetwerk via wifi (D), WEL met het guestnetwerk van (D)
heb een Ziggo modem(C), en de Deco M4 TP-links (D) staan waar ik dus niet op kan inloggen met het hoofdnetwerk
ps. eenzelfde laptop (B) daar lukt het wel mee.... ook met de telefoon lukt het wel.
-> Heb al geprobeerd alles opnieuw te installeren, instellingen te vergelijken tussen de twee laptops, Ziggo heeft ook alles al twee keer gecontroleerd...
Probleem is zoiets dus... :
Opgelost! Ga naar oplossing.
HET IS OPGELOST!! 🙂
oplossing: nogmaals met Ziggo helpdesk gebeld, nu iemand aan de lijn die eerder deze problemen bij klanten had gehad:
Wachtwoord was TE moeilijk. %67&#’fgjcHkl@!21 dit wachtwoord dus veranders naar wat eenvoudigers...
et voila c'est fini!
Dus het is daarmee opgelost!
Blijft raar dat exact eenzelfde laptop het probleem niet had, maar blijkbaar zat er ergens een conflict bij de andere laptop met een te moeilijk wachtwoord....
Puppie bedankt voor het meedenken! Hopelijk hebben anderen ook wat aan deze oplossing, in elk geval veel succes!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
In welke modus staan de deco's is dat router of is dat AP.
Staan in accespointmodus
Duidelijk.
Verwijder in de dell de wifi adapter eens zet de dell uit.
Daarna de dell weer aanzetten en dan wordt de wifi adapter weer toegepast.
Kijk of je dan verbinding kunt krijgen met jouw netwerk.
En van het bovenstaande ga ik uit omdat jij nu jouw netwerk niet ziet staan om verbinding mee te maken.
Dag Puppie, erg fijn dat je meedenkt en probeert het op te lossen
Ik heb ondertussen de wifi adapter geheel verwijderd en met de LAN kabel aangesloten weer opnieuw geinstalleerd. -> zelfde resultaat: guestnetwerk verbind wel via wifi... hoofdnetwerk zelfde melding: "De beveiligingssleutel voor het netwerk is onjuist..."
Overigens, uw opmerking; "van het bovenstaande ga ik uit omdat jij nu jouw netwerk niet ziet staan om verbinding mee te maken" ... Dat is onjuist ik zie het hoofdnetwerk WEL staan, lukt alleen niet om te verbinden (en dus wel met het guestnetwerk) 😞
aha, mooi dat je het netwerk wel ziet.
De beveiliging-sleutel is onjuist. dat is een duidelijke melding.
Dus een foutje in jouw ww of aanmeld type wpa/kip noem maar op.
Het ww zou goed moeten zijn omdat het op een andere dell laptop wel werkt. Is dat trouwens ook met windows 11
Zou je een foto van de instelling hier willen plaatsen. Wifi adapter dus.
En misschien overbodig maar toch...is de cache al eens geleegd en heb je de cookies al eens verwijderd??
HET IS OPGELOST!! 🙂
oplossing: nogmaals met Ziggo helpdesk gebeld, nu iemand aan de lijn die eerder deze problemen bij klanten had gehad:
Wachtwoord was TE moeilijk. %67&#’fgjcHkl@!21 dit wachtwoord dus veranders naar wat eenvoudigers...
et voila c'est fini!
Dus het is daarmee opgelost!
Blijft raar dat exact eenzelfde laptop het probleem niet had, maar blijkbaar zat er ergens een conflict bij de andere laptop met een te moeilijk wachtwoord....
Puppie bedankt voor het meedenken! Hopelijk hebben anderen ook wat aan deze oplossing, in elk geval veel succes!
en hoe zijn de instellingen van het hoofd netwerk? ofwel de wifi van het normale netwerk.
Ik zie dat je geen ipv6 verbinding hebt dus dat kun je in de adapter ook uit zetten. (linker plaatje)
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.