1
Vraag
2
Reageer en help mee
itsmemarieke

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Laptop geen internet via kabel na installatie connector

Mijn laptop krijgt geen verbinding met internet via kabel  terwijl met de oude modem het wel lukte. En nu niet meer. Hoe kan dat? Wifi lukt wel. Maar is niet sterk . Anders graag geld terug want ja sneller internet is nu niet mogelijk.

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heeft je laptop misschien een vast IP adres in een andere IP range?

itsmemarieke
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe zou ik eventueel die range kunnen aanpassen indien dit klopt?

itsmemarieke
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik krijg een bericht welke zegt dat : het externe apparaat of de externe bron accepteert de verbinding niet. De instellingen van het apparaat of de bron (wpad.net)  staan verbindingen via poort DE WWW-service http niet toe.

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
itsmemarieke
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ja ik had de mediabox Xl (horizon) inderdaad met de utp verbonden. Die heb ik er nu uitgehaald. Maar het werkt nu nog steeds niet. Maar de PS 4 werkt wel met de kabel

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
itsmemarieke
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

het is een werk pc. Is het dan wel handig om de automatische proxy uit te zetten?

itsmemarieke
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

helaas krijg ik die optie niet meer sinds de update. ik zie geen thuiswerknetwerk optie meer bij de instellingen staan. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hardop gedacht:

Haal de mediabox en het modem eens 30 seconden van de stroom af voor een verse startup van het hele netwerk.

Sluit daarna de kabel van de laptop aan en zet dan pas de laptop aan.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @itsmemarieke

 

Wat gek dat ineens je laptop via kabel geen verbinding meer krijgt. Goed dat je dan hier een topic aanmaakt om dat verder te onderzoeken. Je wordt door @Bert en @Steefb al mooi ondersteund in dat onderzoek, zie ik wel ;-). 

 

Ben je er verder nog uitgekomen of kunnen we hier nog verder met je meepuzzelen? Had je ook de laatste reactie van Bert nog gezien? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic