1
Vraag
2
Reacties
Dr.J

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Langzamere verbinding Access Point

Hello iedereen,

Ik had een vraagje wij hebben een verbinding van 400mbps maar mijn probleem is ik heb boven een kabel liggen waar ik gewoon de volle snelheid uit krijg (in de pc) nu heb ik een access point aangeschaft die ook 400mbps over 5ghz kan maar als ik die ap aansluit dan krijg ik maar 100mb van de modem, maar moet de modem in bridge mode staan om de volle 400mb te krijgen over deze ap?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Dr.J De poorten van de AP kunnen niet niet sneller dan 100 Mbps. Dus alle apparatuur wat je er op aansluit, zal niet meer data kunnen versturen dan 100Mbps. Je AP kan dus niet 'harder'... Dan zal je een AP/switch moeten nemen met 1 Gbps poorten, die kunnen wel de hogere snelheid aan.

Bekijk in context

31 Reacties 31
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Welke ap heb je aangeschaft? Heeft de apparatuur die je voor de ap gebruikt een 1 GB netwerkkaart. En weet je zeker dat de ap een gb ap is? cat 5e of 6 utp gebruikt?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Dr.J wrote:
...... als ik die ap aansluit dan krijg ik maar 100mb van de modem, maar moet de modem in bridge mode staan om de volle 400mb te krijgen over deze ap?

De eerste verdachte is bij mij de kabel. Is die wel cat 5E of cat 6? Kunt u een andere kabel proberen?
Dr.J
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Jan F. wrote:

Dr.J wrote:
De eerste verdachte is bij mij de kabel. Is die wel cat 5E of cat 6? Kunt u een andere kabel proberen?


De kabel is geen enkel probleem als ik hem rechtstreeks in me laptop plug heb ik 400 mb stabiel geen enkel probleem, maar plug ik hem in die ap dan krijg ik maar 80 mb omdat dan me modem aangeeft dat die maximaal 100mb heeft.... krijg ook niet meer eruit en kabel is gewoon 5e
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Zoals robbo al vroeg: om welk AP gaat het?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Dr.J Probeer eens een andere kabel. Eén draadje dat niet helemaal goed zit veroorzaakt al een terugval van 1Gb naar 100 Mb.
Dr.J
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
robbo wrote:
Welke ap heb je aangeschaft? Heeft de apparatuur die je voor de ap gebruikt een 1 GB netwerkkaart. En weet je zeker dat de ap een gb ap is? cat 5e of 6 utp gebruikt?


Dat is de TP-Link Omada EAP225-Wall en jazeker, als ik hem rechtstreeks in me laptop plug heb ik 400mb maar sluit ik hem via de ap aan dan krijg ik maar 80mbps en er zit ook een poe switch tussen (maar, is ook niet de boosdoener), ingelogd in me modem en deze geeft ook aan dat de snelheid maximaal 100mbps is
Dr.J
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Jan F. wrote:
Dr.J Probeer eens een andere kabel. Eén draadje dat niet helemaal goed zit veroorzaakt al een terugval van 1Gb naar 100 Mb.


Ja, heb alle paren al gecontroleerd en geen enkel problemen hiermee
Dr.J
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Marco1861 wrote:
Zoals robbo al vroeg: om welk AP gaat het?

Dat is de TP-Link Omada EAP225-Wall
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Dr.J wrote:

robbo wrote:
Welke ap heb je aangeschaft? Heeft de apparatuur die je voor de ap gebruikt een 1 GB netwerkkaart. En weet je zeker dat de ap een gb ap is? cat 5e of 6 utp gebruikt?
Dat is de TP-Link Omada EAP225-Wall en jazeker, als ik hem rechtstreeks in me laptop plug heb ik 400mb maar sluit ik hem via de ap aan dan krijg ik maar 80mbps en er zit ook een poe switch tussen (maar, is ook niet de boosdoener), ingelogd in me modem en deze geeft ook aan dat de snelheid maximaal 100mbps is


POE-switch is dus 100Mbit? De kabel van de switch naar de modem gecontroleerd?
Dr.J
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dr.J wrote:
Hello iedereen,

Ik had een vraagje wij hebben een verbinding van 400mbps maar mijn probleem is ik heb boven een kabel liggen waar ik gewoon de volle snelheid uit krijg (in de pc) nu heb ik een access point aangeschaft die ook 400mbps over 5ghz kan maar als ik die ap aansluit dan krijg ik maar 100mb van de modem, maar moet de modem in bridge mode staan om de volle 400mb te krijgen over deze ap?


De kabel is goed, aangezien ik 400mbps op mijn laptop krijg maar niet op mijn AP en deze is gecontroleerd met een UTP-tester
Dr.J
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Marco1861 wrote:

Dr.J wrote:

robbo wrote:
Welke ap heb je aangeschaft? Heeft de apparatuur die je voor de ap gebruikt een 1 GB netwerkkaart. En weet je zeker dat de ap een gb ap is? cat 5e of 6 utp gebruikt?
Dat is de TP-Link Omada EAP225-Wall
Dit is de poe adapter: TP-Link TL-POE150S Injector (my bad, zei switch maar is het niet)

en de kabel gaat van me modem in de injector en daarna heb ik uiteraard van de injector naar die ap, tevens heb ik al rechtstreeks naar die ap geprobeerd maar nogsteeds hetzelfde, alsof die AP aanmeld om me modem en me modem zegt sorry je mag maar 100mb
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hi Dr.J , welkom hier op de Community!

Wat een hoofdpijn kan het geven hé, als het niet lukt hoe je het in je hoofd hebt! Ik kan mij voorstellen dat dit erg frustrerend is. Gelukkig ben je hier op de Community op de juiste plek en steken we hier de koppen bij elkaar om elkaar te helpen dit voor elkaar te krijgen.

robbo , Jan F. , Marco1861 en Steefb zijn met de informatie die je gegeven hebt gelijk op zoek gegaan naar wat ze konden vinden. Als laatste heeft Steefb van Tweakers een bericht gedeeld waarin lijkt dat de uitgaande poorten van je Access Point 100 Mbps leveren. Kun je hier nog een bevestiging over geven of dit het geval is? 🙂
Dr.J
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Marije Ziggo wrote:
Hi Dr.J , welkom hier op de Community!

Wat een hoofdpijn kan het geven hé, als het niet lukt hoe je het in je hoofd hebt! Ik kan mij voorstellen dat dit erg frustrerend is. Gelukkig ben je hier op de Community op de juiste plek en steken we hier de koppen bij elkaar om elkaar te helpen dit voor elkaar te krijgen.

robbo , Jan F. , Marco1861 en Steefb zijn met de informatie die je gegeven hebt gelijk op zoek gegaan naar wat ze konden vinden. Als laatste heeft Steefb van Tweakers een bericht gedeeld waarin lijkt dat de uitgaande poorten van je Access Point 100 Mbps leveren. Kun je hier nog een bevestiging over geven of dit het geval is? 🙂


Ha Marije,

Dat is het zeer zeker, vooral als het in feite gewoon moet werken op deze manier 😛
Ja ik heb ff getest met die poorten maar dan krijg ik gewoon 80mb (denk omdat die AP 80mb krijg) maar geeft gewoon hetzelfde aan als ik me laptop via de wifi van de AP aansluit dus denk wel dat die poorten ook gewoon 100mb aan kunnen (miss meer, maar dat kan ik nog niet testen) maar ik snap dus niet dat de AP maar 100mb krijgt van de modem terwijl ik 400mb heb. Had vanochtend ookal wat problemen met het internet maar toen me modem weer opgang kwam zag ik dat me laptop ook eerst 80mb kreeg na een paar minuten kreeg ik wel weer 400mb op het moment dat ik contact wilde opnemen maar vind het wel raar dat het allemaal 80 is, alsof er een soort begrenzer op zit
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Dr.J De poorten van de AP kunnen niet niet sneller dan 100 Mbps. Dus alle apparatuur wat je er op aansluit, zal niet meer data kunnen versturen dan 100Mbps. Je AP kan dus niet 'harder'... Dan zal je een AP/switch moeten nemen met 1 Gbps poorten, die kunnen wel de hogere snelheid aan.
Dr.J
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Steefb wrote:
Levert deze https://tweakers.net/pricewatch/1241451/tp-link-eap225-wall/specificaties/
Ethernet 1Gbps, 4x Ethernet 100Mbps


Ja, denk het wel heb getest op de max verbinding die die nu krijgt dat is 80mb en dat krijgt me laptop ook gewoon op de poorten en 3x ethernet 100mbps 1x 500mbps geloof ik met 1 poort poe doorvoer (die zit in een van die 3 en is uitgeschakeld)

Ik zie in elk geval geen verschil in de snelheid als ik hem via wifi van de AP zet of via een poort in de AP blijft in beide gevallen 80mbps (dit omdat ik maar 100mbps van me modem krijg op een rare manier)
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Steefb wrote:
Levert deze https://tweakers.net/pricewatch/1241451/tp-link-eap225-wall/specificaties/Ethernet 1Gbps, 4x Ethernet 100Mbps


Volgens de TP-link website:

Uplink : 10/100Mbps ethernetpoort * 1
Downlink : 10/100Mbps ethernetpoort * 3 (Eén poort ondersteunt PoE OUT........

Zie ook TP-link website.
Dr.J
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
acoster wrote:
Dr.J De poorten van de AP kunnen niet niet sneller dan 100 Mbps. Dus alle apparatuur wat je er op aansluit, zal niet meer data kunnen versturen dan 100Mbps. Je AP kan dus niet 'harder'... Dan zal je een AP/switch moeten nemen met 1 Gbps poorten, die kunnen wel de hogere snelheid aan.


Het gaat mij ook niet om de poorten wat ik wil is een hogere snelheid via de wifi (dit is mogelijk) waar het mij om gaat is de wifi snelheid die moet mogelijk zijn omdat het 1gb en die poort kan ook gewoon 1gb aan dus in feite moet het mogelijk zijn zonder een switch ertussen (deze heb ik ook wel liggen) maar in feite moet het mogelijk zijn zonder switch lijkt mij en in feite om het op zijn rotterdams te zeggen die poorten kenne mij de pleuris krijgen :joy:
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Blijkbaar dus niet... en is de uplink ook maar 100Mbps....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic