1
Vraag
2
Reageer en help mee
ptu007

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Langzaam en instabiel internet

Omdat ik veel thuis werk en veel Teams meetingen heb is een snel en stabiel internet voor mij belangrijk.

Helaas is dit niet het geval. Onderstaand een overzicht van mijn situatie:

Abonnement

Naam Internet Complete

Downloadsnelheid 250 Mbit/s

Uploadsnelheid 25 Mbit/s

 

Daadwerkelijke internetsnelheden

Kabel

Download 110 Mbps

Upload 25 Mbps

 

Wifi

Download 62 Mbps

Upload 18 Mbps

 

Modem

Merk Ubee

Type 320b

Serienummer EVW320B50221653

 

Vooral de lage bekabelde internetsnelheid en het regelmatig wegvallen van het internet (enkel seconden) is vervelend. Het modem is zeker meer dan 10 jaar oud. Is het slim om dit te laten vervangen?

 

De bekabelde snelheid is gemeten 2 meter bij het Ubee modem vandaan en daarna nog eens 20 meter verder; met het zelfde resultaat.

 

 

 

 

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Ja, het is zeker de moeite waard om het modem te laten vervangen.

Mogelijk moet er nog meer niet meer hedendaagse onderdelen vervangen worden.

 

Om duidelijk te hebben welke onderdelen vervangen moeten worden en wat het huidige signaal is wat je binnenkrijgt op je modem, kun je de volgende vragen beantwoorden?

 

Kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 
 
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @ptu007

Welkom op de vernieuwde Community!
Een snelle stabiele verbinding is juist in deze thuiswerkperiode erg belangrijk.
Goed dat je daarom aan de bel hebt getrokken.

Via de klantenservice heb je inmiddels een nieuw modem aangevraagd.
Deze is bezorgd.

Gaat het hiermee al beter?
Anders lezen we graag antwoorden op de vragen van Be rt:)

ptu007
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt dat je wilt meedenken, Bert!
Ik heb ondertussen een nieuw modem (Connectbox), maar dat levert nog niet echt een verbetering van de snelheid.

Gemeten bij de bron (modem)  a 110 Mbps  terwijl 250 Mbps beloofd.
In de bijlage de gevraagde info.

 

Als je nog tips hebt, dan hoor ik ze graag.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 575Oplossingen
  • 2127Likes

@ptu007 Dank voor de foto's! Haal je met nieuwe modem slechts 110 mbps via de kabel? Heb je meerdere utp kabels geprobeerd en meerdere apparaten? Maak je geen gebruik van een VPN verbinding? 

Wat betreft de aansluiting: ik zie een (verouderde hoofdaansluiting). Daarnaast loopt er een kabel vanaf deze hoofdaansluiting naar een versterker. Vanaf de versterker loopt een kabel naar je modem. De nieuwe Ziggo blauwdruk is als volgt: hoofdaansluiting -> POA1 splitter -> 1 kabel naar het modem & de andere kabel naar het versterker. Ik stuur je een POA1 splitter toe + een nieuwe kabel voor tussen de splitter en je modem. 

Wat je eerst zelf nog kunt doen, is het modem direct op de hoofdaansluiting te testen. In dat geval laten we je versterker dus links liggen. Zodra je dit hebt aangesloten, reset je het modem door deze 1 minuut van de stroom te halen. Voer vervolgens een bekabelde speedtest uit. 

Laat je ons weten wat het allemaal heeft opgeleverd? Maken we daarna de balans op. 
 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@Vincent Volgens mij is het allang opgelost door een nieuw modem, zie het bericht van je collega hieronder.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 575Oplossingen
  • 2127Likes

@Bert Dank voor je toevoeging, maar zoals ik het van @ptu007 begrijp speelt het nog steeds: ''Ik heb ondertussen een nieuw modem (Connectbox), maar dat levert nog niet echt een verbetering van de snelheid.

Gemeten bij de bron (modem)  a 110 Mbps  terwijl 250 Mbps beloofd''. Hoe staat het er daadwerkelijk voor @ptu007?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Oeps, nu heb ik niet goed gekeken, het wordt er niet duidelijker op met geneste reacties.

ptu007
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb het modem direct op de hoofdaansluiting aangesloten. En dat leverde mooie resultaten: Download 254 Mbps en upload 24Mbps!
Ik begrijp dat de POA1 splitter en een nieuwe kabel voor tussen de splitter en de modem onderweg zijn?
@allen, bedankt voor het meedenken!
grt, Peter 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Kijk, dat zijn mooie resultaten @ptu007. Geweldig! De POA-01 splitter en bijbehorende aansluitkabel voor het modem is inderdaad al voor je aangevraagd. Deze ontvang je zo snel mogelijk in de bus. 

ptu007
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

En met de splitter die ik gisteren heb ontvangen, werkt het ook op prima. Op de kabel directop het modem en op de kabel achterin het huis (20 m).
Op de wifi is vooral de download snelheid wel nog laag (20 tot 40 Mbps) 3 m van de wifi router vandaan.
Valt daar nog wat aan te doen. Ik heb een ziggo/tplink wifi router en heb de wifi op de connect box uitstaan.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Dat is mooi, thanks voor je reactie.
De wifi snelheid mag alleen nog wel omhoog inderdaad.

Wifi wordt uitgezonden in de 2.4 GHZ frequentie en de snellere 5.0 GHZ frequentie.
Vaak helpt het om de naam van de 5.0 GHZ aan te passen, zodat je voortaan met die snellere frequentie verbinding kunt maken

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hoe gaat het nu, @ptu007? 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic