1
Vraag
2
Reacties
Arina1

Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Langdurige internet blokstoring

Goedemorgen. Sinds afgelopen donderdag 16 juni is er op mijn adres een blokstoring waardoor er geen tv en internet en telefonie is. De datum van de oplossing is nu 4x verplaatst met een dag later en vandaag zelfs gezet op woensdag 29 juni! Dat is een week verder! Zonder internet kan ik niet thuis werken en mijn werkgever accepteert dat niet. De klantenservice medewerkers heb ik al 4x gebeld en iedereen verteld hetzelfde riedeltje. We zijn ermee bezig. Niets gehoord van Ziggo zelf, een mail of brief met info. Maar dit is gewoon NIET ACCEPTABEL. In deze tijd werken we thuis, de kinderen doen veel thuis voor school. Dit kan echt niet! Niemand vertelt wat er is. Maar 2 weken zonder internet???? Iemand???

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Arina1 Dit is absoluut heel en dan ook heel vervelend. Ik wil dan ook mijn welgemeende excuses aanbieden voor het ongemak! Inmiddels heb ik een terugkoppeling ontvangen van onze netwerkspecialisten. De reden dat het storingsticket zolang openstaat heeft te maken met het feit dat de storingsbron (Upstream CER) op een lastig te bereiken locatie is. Een controle op de verbinding wijst echter uit dat andere modems op dezelfde eindversterker inmiddels wel online zijn, alleen jouw modem is nu als enige offline. In overleg met onze specialisten is dan ook besloten dat hier een individuele netwerkmonteur naar toe moet om het probleem met jouw verbinding op te lossen. Ik heb hiervoor direct een afspraak ingepland voor vrijdag 24 juni 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. 

Zodra alles weer werkt, kan ik voor de storingsperiode een vergoeding aanvragen. 

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Arina1 Voor de periode van storing heb ik voor jou een vergoeding aangevraagd. De credit zal worden verrekend met je volgend factuur. 

Bekijk in context

24 Reacties 24
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Misschien dat een moderator meer informatie heeft omtrent de storing.

Indien je een mobiel abonnement van Vodafoon hebt, kan men kosteloos een extra databundel verstrekken, waarmee je van je mobiel een A(cces) P(oint) kan maken en je kunt internetten.

Het moderatie-team is ingelicht en komt mogelijk vandaag nog met een reactie.

Arina1
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor deze reactie. Nee, geen Vodafone hier. Is ook al 6x gevraagd en dat wil ik ook niet. Het is schandalig dat ziggo dit zomaar kan doen zonder informatie te geven aan de consument. En zonder uitzicht op een oplossing. En er werd ook gezegd dat ik geen zakelijke  klant ben en geef recht heb op compensatie datagebruik. Nee, ik “moet” een Vodafone abonnement hebben. Schandalig toch?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Je kan, als de storing is verholpen, wel een compensatie vragen voor de periode waarin je geen gebruik hebt kunnen maken van de diensten.

Dit staat omschreven in de https://www.ziggo.nl/voorwaarden.

En heb je een Vodafoon abonnement, dan kan men gratis een extra databundel van Vodafoon ter beschikking stellen ter overbrugging tot de storing verholpen is.

 

Arina1
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kan iemand mij helpen? Geen berichten over vergoedingen enzo… een oplossing alstublieft zsm….

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zoals ik eerder schreef, kan een moderator mogelijk meer informatie verschaffen omtrent de storing.

Je medeklanten op de Community en de moderators (Ziggo medewerkers) kunnen de storing niet voor je oplossen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Arina1 en een warm welkom op de Community, 

Wat ontzettend balen dat je nu al sinds 16 juni 2022 last hebt van storing op onze diensten! Ik kan mij voorstellen dat dit verre van handig is met het oog op jouw werk en kinderen die thuis aan het studeren zijn.☹️ Ik heb direct even jouw gegevens erbij gepakt en zo te zien is er inderdaad een grote storing in jouw buurt op het upstream signaal. Er zijn netwerkmonteurs bezig om de storing te verhelpen. We streven er altijd naar om dit zo snel mogelijk op te lossen. Hoe snel hangt af v.d. aard van de storing. Omdat wachten tot 29 juni 2022 wel erg lang is heb ik even navraag gedaan bij de monteursafdeling of er meer bekend is. Ik laat het jou weten als ik hierop een antwoord heb. Als je een Vodafone mobiel abonnement hebt kan ik jou ter overbrugging wel gratis Wifi back up aanieden zodat je thuis via de 4G/5G Hotspot alsnog met z'n allen aan het werk kunt. 

Zodra alles weer werkt, kijk ik natuurlijk graag met je naar een vergoeding conform onze garantieregeling (21.5 Beschikbaarheid en Storingen).

Arina1
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo paul! Dank voor je antwoord. Geen Vodafone aan deze kant, is ook al bekend bij ziggo. Dus die data ben ik dan kwijt. Vergoeding graag. Maar nogmaals, het gaat mij erom dat ik 2 weken geen internet heb. Eerst werd de oplossingstermijn met een dag verplaatst en vanochtend met een week. Dat is niet voor niets, en maakt mij ongerust. Dit is gewoon niet acceptabel in deze tijden. Ik hoor graag van ziggo wat er nu precies aan de hand is, waarom? Bedankt wel voor je medewerking.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Arina1 Dit is absoluut heel en dan ook heel vervelend. Ik wil dan ook mijn welgemeende excuses aanbieden voor het ongemak! Inmiddels heb ik een terugkoppeling ontvangen van onze netwerkspecialisten. De reden dat het storingsticket zolang openstaat heeft te maken met het feit dat de storingsbron (Upstream CER) op een lastig te bereiken locatie is. Een controle op de verbinding wijst echter uit dat andere modems op dezelfde eindversterker inmiddels wel online zijn, alleen jouw modem is nu als enige offline. In overleg met onze specialisten is dan ook besloten dat hier een individuele netwerkmonteur naar toe moet om het probleem met jouw verbinding op te lossen. Ik heb hiervoor direct een afspraak ingepland voor vrijdag 24 juni 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. 

Zodra alles weer werkt, kan ik voor de storingsperiode een vergoeding aanvragen. 

Arina1
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt Paul. Die afspraak is prima. Mijn zoon is dan thuis en zal de monteur opvangen. Ontzettend bedankt zover.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Arina1 Heel graag gedaan. Fijn dat de afspraak goed uitkomt. We wachten jouw bevindingen na het monteursbezoek dan even af. 

Arina1
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Paul, internet doet het weer. De monteur is niet meer nodig. Kun je die cancellen? We hebben een week geen internet kunnen gebruiken.

Arina1
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Paul, ik heb de monteur zelf al gecancelled

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Arina1 Ah, fijn dat alles inmiddels werkt en de monteur niet meer nodig is. Ik zie inderdaad dat je de monteur zelf al geannuleerd hebt. Laat je het weten als wij verder iets voor je kunnen doen?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Uhh, compensatie @Paul ?😉

Arina1
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja, alleen de compensatie nog 😊

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Arina1 Voor de periode van storing heb ik voor jou een vergoeding aangevraagd. De credit zal worden verrekend met je volgend factuur. 

Arina1
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Paul, er is sinds vandaag weer storing op mijn adres. Geen internet……wederom….. weet jij wat er aan de hand is en hoe dit nu weer kan?

Arina1
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
 
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hi @Arina1. Ik kan mij goed voorstellen dat je hier alles behalve blij mee bent. 😞 Om de juiste vervolgstap te kunnen bepalen, heb ik onze netwerkspecialisten opnieuw ingeschakeld. Ik heb hen gevraagd dit verder uit te zoeken en ben nog in afwachting van een reactie. Zodra ik die heb, komen we natuurlijk zo snel mogelijk bij je terug. Onwijs sorry voor alle ongemak die je hierdoor ervaart!  

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic