1
Vraag
2
Reacties
Miche!

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Lan poorten werken niet

Hallo,

 

Ik heb een connect box en sinds vandaag werken mijn lan poorten niet meer (althans daar lijkt het op). Mijn Deco TP-link zegt steeds dat hij geen internet verbinding kan maken met de connect box. Ik heb alle poorten geprobeerd en ook de kabel reeds vervangen. Als ik mijn Eufy basisstation aansluit op 1 van de lan poorten geeft die ook aan dat er geen internet verbinding gemaakt kan worden. Wifi werkt trouwens wel goed.

 

Ik heb al een reset gedaan, maar helaas nog steeds hetzelfde resultaat.

Iemand wellicht een gouden tip om dit op te lossen?

 

Thx alvast,Michel

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Miche!

 

Wat waardeloos dat je nu door de defecte LAN-poorten helemaal geen verbinding meer krijgt uit je Deco's! Dat is natuurlijk niet te doen en moet zo snel mogelijk aangepakt worden. Net zoals @tobiastheebe verwacht ik dat de snelste klap is om een nieuw modem op te sturen. Dit heb ik dan ook gelijk voor je geregeld. Er is een nieuw modem naar je onderweg nu! 

 

Als je het nieuwe modem straks in huis hebt, laat je dan hier even weten of het helemaal is opgelost? 🙂

Bekijk in context

11 Reacties 11
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het lijkt op het probleem dat in dit topic werd omschreven. Gaat het bij jou ook om een Arris Connect Box (TG2492LG-ZG)?

 

Zie je wel link en activiteit (knipperende LED boven poort) na aansluiten van een apparaat?

Miche!
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gaat idd om die Arris Connect Box. Heb even gekeken maar er knippert geen led lampje boven de poort.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Gebeurt er helemaal niets met de LED boven de resp. poort nadat je een apparaat aansluit?

 

Kun je de Connect Box eens een minuut stroomloos maken, daarna volledig laten opstarten en tenslotte opnieuw een apparaat aansluiten via ethernet?

Miche!
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas. Zelfs na het stroomloos maken knippert er geen led lampje. Ik heb verschillende poorten geprobeerd maar overal hetzelfde resultaat.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Zijn de kabels die je hebt geprobeerd kant-en-klaar of zelfgemaakt? De kabel moet tenminste Cat 5e en niet crossover zijn, beide stekkers moeten dezelfde adervolgorde hebben.

 

Als de kabels goed zijn, dan blijft alleen de switch van de Connect Box over.

Miche!
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

zijn kant en klare kabels. Die hebben er ook altijd op gezeten en gewerkt. Het modem is vandaag door stroomuitval uit geweest en sinds die tijd heb ik dit probleem pas. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Mogelijk is er een spanningspiek geweest die een component op de print heeft beschadigd. Het vervangen van de CB lijkt mij de volgende stap.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Miche!

 

Wat waardeloos dat je nu door de defecte LAN-poorten helemaal geen verbinding meer krijgt uit je Deco's! Dat is natuurlijk niet te doen en moet zo snel mogelijk aangepakt worden. Net zoals @tobiastheebe verwacht ik dat de snelste klap is om een nieuw modem op te sturen. Dit heb ik dan ook gelijk voor je geregeld. Er is een nieuw modem naar je onderweg nu! 

 

Als je het nieuwe modem straks in huis hebt, laat je dan hier even weten of het helemaal is opgelost? 🙂

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

M.b.t. de Deco TP-link, uw oude Arris ConnectBox en de nieuwe CB ( Arris of Compal ? ), leest u ook dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO.

Miche!
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
  • Bedankt voor de info. Mijn probleem is echt niet de deco tp, maar het feit dat er geen lan poort meer werkt. Dus ook niet als mijn laptop of iets anders er op aansluit. Maar er is een nieuw modem opgestuurd, dus denk dat de problemen dan ook opgelost zijn. Het was trouwens wel een goede link om te lezen, heb er toch weer wat nieuwe info kunnen uithalen. 
Miche!
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Marije, bedankt voor je reactie en fijn dat ik een nieuw modem ontvang. Ik ga er vanuit dat het probleem dan ook meteen opgelost is. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic