Hi Ziggo community,
Ik kom hier op advies van de Ziggo helpdesk. Ik ben redelijk ten einde raad.
Ik heb sinds een maand of twee last van lagg tijdens het gamen, bij League of Legends om precies te zijn. Waar ik voorheen een ping had van 20-25 ms heb ik nu een hele onregelmatige verbinding met pingspikes die uitschieten tot 300 ms. Er is niks veranderd in mijn situatie en ik heb al veel geprobeerd en getest.
Ik game bedraad, ik heb een Ziggo SmartWiFi modem in bridge modus staan, de router die hier aanhangt is een ASUS RT-AX55. Ik heb het geprobeerd via een andere kabel, andere apparaten op het netwerk losgekoppeld, begrenst maar dit werkte niet. Ook deed dit probleem zich voor op de Ziggo modem zelf voordat deze in bridge modus stond.
Mijn internet abbonoment is Ziggo Zakelijk, met 500 mbit down, en 40mbit up. Met een speedtest haal ik ~200 down en 20 up.
Ik heb ook geprobeerd om via een VPN te gamen om zo een statisch IP te krijgen, dit maakte ook niks uit.
Ik heb contact gehad met League of Legends support en heb veel met hen doorlopen in een poging dit op te lossen. Ze verwezen mij uiteindelijk door naar mijn ISP. Ik heb geprobeerd mijn firewall instellingen uit te zetten, mijn DNS op 8.8.8.8 + 8.8.4.4 gezet, alle apps op mijn pc behalve de game uitgezet, drivers geupdate, league prio gegeven op mijn netwerk via mijn router, league opnieuw geinstalleerd en hun eigen "Hextech repair tool" gebruikt.
Voor mijn gevoel is het enige wat ik nog niet gedaan heb een fresh windows installation. Het lastige is, is dat het probleem ook niet consistent is. Nu doet hij het bijvoorbeeld prima en ziet de pingplotter er zo uit (League game staat aan op de achtergrond)
Maar vaak ziet het er helaas zo uit als hieronder. Dan is het echt onspeelbaar
Ik hoop dat hier iemand is die mij verder kan helpen. In ieder geval alvast heel erg bedankt voor eventuele hulp en moeite!
Groetjes,
Aaron