SPAgterhuis
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Lage wifisnelheid Ubee EWV3200

Beste mensen,

De laatste tijd is internet veel belangrijker geworden in verband met thuiswerken. Het abonnement wat wij hebben is voor 250 mbps, wat via de kabel prima wordt gehaald. De snelheid via het draadloze netwerk is alleen maar 25-30 mbps en valt vaak weg. Soms is er helemaal geen internetverbinding, terwijl de laptops/telefoons wel verbonden zijn met het netwerk. Ons modem, de Ubee EWV3200 is al wat ouder en de downloadsnelheid is dermate laag en instabiel dat fatsoenlijk videobellen niet gaat. Dit alles gebeurt op kleine afstand van het modem, met een goed wifi-signaal.

Ik heb de checklisten doorgelopen en het modem overgeschakeld naar 5 Ghz,  de bandbreedte gewijzigd naar 40 MHz en het kanaal bijvoorbeeld handmatig aangepast naar een kanaal met het mindste interferentie. 

Hoe kan ik dit oplossen?

Groetjes,

Simon

5 Reacties 5
anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5981Posts
  • 399Oplossingen
  • 1074Likes

gezien de Ubee EWV3200 al een oudje is lijkt het mijn verstandig om een connectbox aan te vragen een moderator in dat voor je regelen

zou je een foto kunnen maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

SPAgterhuis
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ah oké bedankt voor de snelle reactie. Ik neem aan de AOP deze unit is?

 

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5981Posts
  • 399Oplossingen
  • 1074Likes

SPAgterhuis wrote:

Ah oké bedankt voor de snelle reactie. Ik neem aan de AOP deze unit is?

 

juist 

ik raad je aan de SQ601 splitter en modem kabel te vervangen een moderator kan je kosteloos een poa-01-b splitter en modem kabel opsturen

wel even je postcode en huisnummer in je profiel instellingen zetten

Niet van toepassing

Afspraak laten inplannen voor matig internet.

 

Is je hoofdaansluiting ook gelijk vervangen en modem ook.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 8222Posts
  • 678Oplossingen
  • 1763Likes

Goedemorgen @SPAgterhuis en welkom op de Community,

Goed dat je contact met ons opneemt via dit forum! De splitter en het modem wat je hebt zijn verouderd. Ik zie dat je hierover al contact hebt gehad met de klantenservice.
Er zijn nieuwe aansluitmaterialen en een modem naar jou onderweg. Mocht het daarmee niet opgelost zijn, dan raad ik aan de monteur te laten langskomen die ik op 31-12-2020 tussen 08:00 en 13:00 uur ingepland heb.
Mocht het dan niet lukken of niet meer nodig zijn, dan kun je de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken wijzigen of annuleren.

Laat onder dit topic maar weten of het probleem is opgelost. 

Alvast een fijne jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2021!

Groeten,

Paul 

Uitgelicht topic