Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hi, Ik heb pas geleden mijn abonnement verhoogt van 300Mb naar 1Gb/50upload. Met tv kijken gebruik maken van internet geen enkel probleem zeer tevreden.
Mijn ps5 daarintegen pakt een veelste lage upload snelheid die varieert van (4-7)mb
mijn kabel is rechtstreeks verbonden met het modem (vanuit de ps5)
- Reset uitgevoerd
- verschillende dns servers geprobeerd
- aanlsluiting van coax is onlangs vervangen door een monteur
- internet kabel vervangen
- ps5 settings gecontroleerd
- Gamemonitor (1ms)
Het gekke is nog dat bij kenissen het abonnement lager is maar dat zij wel op de ps5 een snelheid van 20/30 upload kunnen gaan halen.
zou aub iemand me kunnen helpen met dit probleem.
Goedemiddag @Eren28 en een warm welkom op de Community,
Ontzettend vervelend dat de internetverbinding op dit moment niet volledig naar wens is. Ik begrijp dat met name de uploadsnelheid op o.a. de PS5 op dit moment aan de lage kant is. Het is goed dat je met deze hulpvraag d.m.v. dit topic aan de bel trekt. Ik zie dat onze expert @Bert ook al even e.e.a. met je nagelopen heeft. Wat hij zegt klopt, de down- en uploadsnelheid krijg je op alle apparaten conform abonnement. Ik heb zelf even een blik geworpen op de verbinding tussen de Giga Connectbox (SmartWifi) en ons netwerk en het signaal op zowel de SC-QAM als het OFDM kanaal ziet er verder prima uit. De capaciteit op het netwerk is verder ook toereikend, dus de snelheid is daarmee in iedergeval via de bekabelde verbinding haalbaar.
Heb je ook al eens getest hoe de snelheid is op het moment dat je de PS5 rechtstreeks d.m.v. een kabel op het Giga Connectbox modem aansluit? Op dit moment lijkt het erop dat er een Netgear (?) R7800 Nighthawk router achter het modem is aangesloten. Omdat je een boel instellingen in externe routers kunt aanpassen, kan er ook het nodige daarin misgaan. Het is in zo'geval het handigste echt even bij de basis te starten en eerst eens de connectie via het modem te testen. Indien het Giga Connectbox modem in router modus staat, dien je de eigen router in Accespoint modus te zetten of het modem in bridged modus laten zetten.
Test daarnaast ook door een computer of laptop d.m.v. een netwerkabel (UTP Cat 5e of hoger) aan te sluiten op het Giga Connectbox modem. Voer dan eens een speedtest uit via www.ziggo.nl/speedtest. Is de snelheid daar goed, dan moet er gekeken worden waar de beperkende factor zit.
In sommige gevallen dien je voor het spelen van online games op een spelconsole ook bepaalde poorten of poortreeksen open te zetten. Dit kun je doen door de UPnP (Universal Plug and Play) functie aan te zetten in het modem/router OF gebruik te maken van handmatige portforwarding. Let op: gebruik niet UPnP tegelijk met handmatige portforwards, dit kan zorgen voor interne netwerkproblemen.
Daarnaast kun je de upload op de PS5 verder verbeteren door gebruik te maken van een andere DNS (Domain Name Server). Je zou hiervoor bijvoorbeeld de Google DNS kunnen gebruiken. Op de PS5 kun je dit wijzigen via Settings > Network > Settings > Set Up Internet Connection > Advanced settings> DNS Settings
Je krijgt dan onderstaande scherm te zien waarin je de DNS kunt aanpassen.
Connection: Wired Lan
IP Address Settings: Automatic
DHCP host: Don't specify
DNS settings: <<< Klik in het menu op DNS Settings om het aan te passen naar Google DNS instellingen.
Primaire DNS: 8.8.8.8
Secundaire DNS: 8.8.4.4
MTU Settings: Automatic
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Wil k best voor je doen maar, k lees hier op dit platform dat dat meestal niet helpt 😪 klopt het dat ziggo geen hogere upload kan leveren aan de ps5 dan (10) mb?
als er wat aangepast moet worden in de modem wil k dat graag horen.
@Eren28 Ziggo levert op alle apparaten de upload van je abonnement.
@Bert Zou je me dan aub kunnen helpen want ik loop echt vast.
k geef je even de benodige informatie
- internetkabel gaat van de ps5 naar de modem
- monitor snelheid van 1ms
-1gb/50 upload abonnement
- coax aansluiting is 2 dagen geleden veranderd door een monteur zit een nieuwe aansluiting op.
- meerdere dns poorten geprobeerd via de ps5 settings.
resultaat
download: 855 Want gewoon goed is
upload: 4-8 Terwijl k minimaal wel (25/40) zou moeten halen
Helaas ken ik de PS4 niet.
heb je met een ander apparaat wel een snellere upload?
Goedemiddag @Eren28 en een warm welkom op de Community,
Ontzettend vervelend dat de internetverbinding op dit moment niet volledig naar wens is. Ik begrijp dat met name de uploadsnelheid op o.a. de PS5 op dit moment aan de lage kant is. Het is goed dat je met deze hulpvraag d.m.v. dit topic aan de bel trekt. Ik zie dat onze expert @Bert ook al even e.e.a. met je nagelopen heeft. Wat hij zegt klopt, de down- en uploadsnelheid krijg je op alle apparaten conform abonnement. Ik heb zelf even een blik geworpen op de verbinding tussen de Giga Connectbox (SmartWifi) en ons netwerk en het signaal op zowel de SC-QAM als het OFDM kanaal ziet er verder prima uit. De capaciteit op het netwerk is verder ook toereikend, dus de snelheid is daarmee in iedergeval via de bekabelde verbinding haalbaar.
Heb je ook al eens getest hoe de snelheid is op het moment dat je de PS5 rechtstreeks d.m.v. een kabel op het Giga Connectbox modem aansluit? Op dit moment lijkt het erop dat er een Netgear (?) R7800 Nighthawk router achter het modem is aangesloten. Omdat je een boel instellingen in externe routers kunt aanpassen, kan er ook het nodige daarin misgaan. Het is in zo'geval het handigste echt even bij de basis te starten en eerst eens de connectie via het modem te testen. Indien het Giga Connectbox modem in router modus staat, dien je de eigen router in Accespoint modus te zetten of het modem in bridged modus laten zetten.
Test daarnaast ook door een computer of laptop d.m.v. een netwerkabel (UTP Cat 5e of hoger) aan te sluiten op het Giga Connectbox modem. Voer dan eens een speedtest uit via www.ziggo.nl/speedtest. Is de snelheid daar goed, dan moet er gekeken worden waar de beperkende factor zit.
In sommige gevallen dien je voor het spelen van online games op een spelconsole ook bepaalde poorten of poortreeksen open te zetten. Dit kun je doen door de UPnP (Universal Plug and Play) functie aan te zetten in het modem/router OF gebruik te maken van handmatige portforwarding. Let op: gebruik niet UPnP tegelijk met handmatige portforwards, dit kan zorgen voor interne netwerkproblemen.
Daarnaast kun je de upload op de PS5 verder verbeteren door gebruik te maken van een andere DNS (Domain Name Server). Je zou hiervoor bijvoorbeeld de Google DNS kunnen gebruiken. Op de PS5 kun je dit wijzigen via Settings > Network > Settings > Set Up Internet Connection > Advanced settings> DNS Settings
Je krijgt dan onderstaande scherm te zien waarin je de DNS kunt aanpassen.
Connection: Wired Lan
IP Address Settings: Automatic
DHCP host: Don't specify
DNS settings: <<< Klik in het menu op DNS Settings om het aan te passen naar Google DNS instellingen.
Primaire DNS: 8.8.8.8
Secundaire DNS: 8.8.4.4
MTU Settings: Automatic
@Paul Super dat je me wilt helpen!,
ik heb de internetkabel al rechtstreeks aangesloten op de ps5 daarnaast heb ik de dns servers via de ps5 al getest alleen bleef de upload laag helaas.
de unhp settings in het modem heb ik nog niet uitgezet.
portforwarding heb ik ook nog niet geprobeerd, zou je mij daar in kunnen ondersteunen welke poorten ik moet openenen?
En kijk ook eens of in je eigen router QoS aanstaat, die kan ook beperkingen van de snelheden veroorzaken.
@Eren28 Op de supportpagina van Sony Playstation staat aangegeven welke poorten er open dienen te staan voor het optimaal online gamen. Kijk daarnaast ook nog eens naar de goede tip die expert @Bert je geeft. Het kan zijn dat op je eigen router QoS (Quality of Service) aanstaat of mogelijk foutief geconfigureerd is. Dit kan inderdaad ook de beperkende factor zijn.
Super ik ga het testen en laat het weten
@Eren28 Top! We wachten jouw bevindingen dan even af. Nog een fijne dag gewenst! 😉
@Eren28 We zijn erg benieuwd of het nog gelukt is het probleem met de up- en download op de PS5 op te lossen. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn?
@Eren28 Het is al een poosje stil binnen dit topic. Kun je laten weten of het nog gelukt is om met hier aangeboden hulp het probleem met de up- en download op de PS5 op te lossen?
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...