1
Vraag
2
Reacties
torx

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Lage internetsnelheid

Mijn internetsnelheid is veel te laag (6 Mbps). Volgens de ziggo speedtest is de uploadsnelheid zelfs hoger dan mijn downloadsnelheid. Mijn aansluiting is te zien op de bijgevoegde foto. Mijn pc is bekabeld en direct verbonden met de Ubee modem/router. Ik heb m'n modem al een paar keer opnieuw opgestart en ook de stroom eraf gehaald. Ik heb ook alle apparaten die van internet gebruik maken uitgeschakeld. Al die apparaten kampen overigens ook met de lage internetsnelheid (ook via wifi). Dit probleem was vorige week ook het geval en duurde de hele dag. De volgende ochtend nog steeds, maar toen na opnieuw opstarten van de modem was de snelheid weer normaal.

 

Kan iemand helpen mijn internetsnelheid weer normaal te krijgen? Ik werk vandaag thuis en dat gaat moeizaam vanwege mijn verbinding.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Je signaal ziet er op zich goed uit.

Als eerste stap om dit probleem mogelijk op te lossen:

 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Je signaal ziet er op zich goed uit.

Als eerste stap om dit probleem mogelijk op te lossen:

 

torx
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Yes, hierdoor heb ik het gevonden! Het lag niet aan het kapje, maar de kabel van het AOP naar de modem zat niet helemaal goed vastgedraaid. Mijn internetsnelheid is nu weer prima. Enorm bedankt Bert!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

TOP, veel internetplezier gewenst.🙂

SRF

Level 11
  • 515Posts
  • 8Oplossingen
  • 141Likes

Is er iets met InternetSnelheid aan de Hand. Als ik Speedtest doe heb ik rare beelden. 

Of hij is gelijk 100, of gaat naar 90 en loopt terug naar 50 / 60, of hij begint bij 50 / 60 en loopt naar 90. 

Ik heb pas Modem en WiFi Deco's opnieuw opgestart. 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

@SRFmaak even een eigen topic aan en geef daarin aan om wat voor abo het gaat, test met kabel of wifi, andere kabel geprobeerd? een maximumsnelheid van 100mbit kan heel goed de kabel zijn namelijk 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic