1
Vraag
2
Reageer en help mee
Iklustkaas

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Lage download snelheid

Sindskort overgestapt naar ziggo. Abbo 300mb down 30 up.

 

Mijn pc staat boven in het kantoortje en hierop krijg ik gemiddeld 93 a 95 mb/s download max. De kabel die naar de modem liep was goed maar voor zekerheid vervangen door een splinternieuwe cat5e.

 

Nu heb ik 3 wifiboosters, eerst kregen de booster bij modem en booster slaapkamer 1000mbs en in kantoortje 100. Na switchen van poort draait alles inmiddels op 1000 (zie bijlage) hier heb ik trouwens tijdelijk kantoorkabel in de booster beneden zitten voor testen maar als ik hem in ethernet 3 stop pakt hij ook 1000 in het overzicht.

 

Zodra ik de speedtest run vanaf kantoor booster en tp gigabyte switch krijg ik max 95mbs, zodra ik de kabel trek naar de slaapkamer booster krijg ik 300mbs. 

PC specs zijn prima, netwerkkaart kan 1000 aan en dit is niet het probleem. (Asus prime x570 pro, ryzen 5 5600x, 32gb ddr4, rx580 8gb videokaart)

 

Mijn vraag is dus voornamelijk, hoe kan het als ik de kabel vanaf modem rechtstreeks pak dat ik 95 krijg en als ik vanaf booster slaapkamer pak krijg ik wel 300? (max kabel lengte 20m)

 

Alle mogelijke combinaties qua kabels trekken zijn geprobeerd. 

2 Reacties 2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik vermoed 1 los draadje van de 8 in je netwerkkabel in een stekkertje, dan gaat de snelheid terug naar onder de 100 Mbit/s.

Of een draadje wat verkeerd zit qua kleurvolgorde.

 

Heb je deze volgorde in de stekkers?

 

1111.jpg

BertM3

Level 9
  • 267Posts
  • 10Oplossingen
  • 103Likes

Probleem zit hem denk ik inderdaad in de kabel ja.

 

Zou niet de kleur volgorde zijn omdat hij dan op de TP link ook geen 1000 mbit linkspeed zou moeten geven.

 

Als je hem zelf geknepen hebt, kan wel zijn dat 1 van de aders een hele kleine beschadiging heeft (Gebeurd meestal bij afsnijden van de mantel) Netwerk poorten bepalen zelf hun zendvermogen naar gelang de lengte van de kabel en storing. Kan dus zijn dat de poort op de TP Link wel genoeg vermogen heeft en die ader gebruiken kan, maar bijvoorbeeld de connect box niet.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic