1
Vraag
2
Reacties
Emre

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Lage down/up speed ps4/ps5

Beste leden,

 

Sinds ik eigenaar ben van een ps4 en recentelijk van een ps5 loop ik tegen het probleem aan dat mijn download als de upload extreem traag is op de playstation. Wat ik ook heb geprobeerd heeft het niet geholpen ik haal meestal rond 5mbps down bij het downloaden van games soms loopt deze kort op tot 10mbps.


Dit in vergelijking van vrienden met glasvezel die 100mbps down halen met de playstation. Zelf heb ik een 600/40 down up abbonement. En ben ik bewust dat de servers van ps limitatie hebben tot de snelheden.

 

heb al wijzigingen gemaakt dmz geprobeerd met een vaste ip reservering aan de ps maar nog altijd geen success. Upnp uitgezet en geprobeerd geen succes. Enkele andere stappen uitgevoerd die al is op de forum zijn benoemd behalve de port forwarding.

 

zijn er mensen die hier ook last van hebben en of al oplossingen hebben voor dit issue.

 

ps5 is verbonden met een netwerkkabel cat6 vanuit de modem met een unmanaged switch ertussen.

 

 

alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Emre
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de moeite blijkbaar gaat het met de ps5 wel goed met de verbinding echter is er tijdens de verbouwing de verkeerde kabel aangesloten kom ik net achter en kreeg de switch verbinding via de wifipod. Waardoor het me niet is opgevallen dat daar geen verbinding naar toe kwam. 

Uiteindelijk dus de kabel vanuit de wifipod nr de switch weggehaald en de juiste kabel op de modem geplaatst het werkt weer bedankt voor de moeite!

Bekijk in context

9 Reacties 9
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Wat is het resultaat van een test via speedtest.net of speedtest.nl op een PC, via een directe ethernet-verbinding met de router?

Emre
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

dan haal ik wel de gewenste maximum snelheid 600/40. Ook op de wifi heb ik redelijk tot goede verbinding zowel via de modem als via de smartwifi pods waarvan ik 2 bekabeld heb. Zie screenshot hieronder. Vanaf mijn iphone.

C7FA0E0E-1488-4337-B4BB-4F251227B7D2.jpeg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Dat ziet er goed uit.

 

Hebben de actieve poorten op de switch een linksnelheid van 1 Gbps? Heb je ook al eens getest met de PS5 direct op de router aangesloten?

Emre
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Of de actieve poorten een linksnelheid van 1gb hebben weet ik niet is dat te zien op de modem? Ga er overigens wel vanuit gezien deze wel hogere snelheden halen dan 100. Direct aangesloten maar ook op de wifi geprobeerd ook geen succes. Het vreemde is als ik een test doe op de ps5 wil hij heel sporadisch een snelheid boven de 100 aan download halen maar dit komt dan ook 1 op de 100 keer voor.

 

De verbinding naar de ps5 gaat via poort 1 op de modem naar een unmanaged 5 poorts switch en dan naar de ps5 momenteel. Ook geprobeerd met andere bekabeling oftewel switch oftewel direct aangesloten geen succes.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Ik vermoed dat je een Netgear GS105 of TP-Link TL-SG105 gebruikt? De linksnelheid wordt aangegeven door de kleur van LED (groen = 1 Gbps, oranje = 10/100 Mbps).

 

Kun je vanaf een PC aangesloten op een andere poort van de interne switch van het SmartWifi modem een ping-test laten lopen naar de PS5 om te controleren op packet loss tijdens een snelheidstest?

Emre
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Geen van beide gewoon een goedkope gigabit switch heet gembird swtich 5 port gigabit.

Het lampje op poort 1 is groen op de modem.  Zal even de ping test straks uitvoeren laat het je weten.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Ik zie dat de switch geen LED's heeft, dan wordt het lastig controleren. De LED boven de poort op de modemrouter geeft alleen link/activiteit aan, geen linksnelheid.

Emre
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de moeite blijkbaar gaat het met de ps5 wel goed met de verbinding echter is er tijdens de verbouwing de verkeerde kabel aangesloten kom ik net achter en kreeg de switch verbinding via de wifipod. Waardoor het me niet is opgevallen dat daar geen verbinding naar toe kwam. 

Uiteindelijk dus de kabel vanuit de wifipod nr de switch weggehaald en de juiste kabel op de modem geplaatst het werkt weer bedankt voor de moeite!

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

wat eventueel ook nog helpt is de dns instellen op die van google (in de ps5), dit helpt voor mij een hele hoop om hogere downloadsnelheden te halen

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic