1
Vraag
2
Reacties
dmadroon

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Lage Giga snelheden na verhuizing

hi ziggo community,

 

ik heb zojuist mn giga aansluiting verhuist naar mn nieuwe woning...200 meter verder op :-). Merkwaardig dingetje, in mn. oude huis kwam ik redelijk dicht tegen de snelheden aan die door giga worden geboden....nu echter kom ik niet verder dan 450-500 mbps gemeten , bekabeld gemeten OP het modem...dmv de ziggo speedtest... iemand enig idee waar ik dit kan melden?? en wat er evt aan te doen??

Schermafbeelding 2021-09-20 om 18.00.29.png

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @dmadroon! Het is nog niet veel beter zo te lezen. Via een bekabelde verbinding is 344 Mbps wel weinig, wanneer je 1000 Mbps zou moeten kunnen behalen. Even voor de zekerheid, de kabels die je gebruikt zijn wel minimaal het type Cat5e? Dit staat op de kabel vermeld. 

De signalen zien er verder allemaal goed uit en met het direct aansluiten op de hoofdaansluiting moet de verbinding in orde zijn. Aangezien dat niet het geval is, stel ik voor om een monteur bij je langs te sturen. Dit als onderdeel van de installatiegarantie na een verhuizing. Wil je hier gebruik van maken? Dan hoor ik graag wanneer de monteur welkom is. Hij kan op werkdagen langskomen tussen 8.00 en 13.00, 12.00 en 18.00 of in sommige gevallen tussen 17.00 en 22.00 uur, dit is afhankelijk van de live-beschikbaarheid. Bij een voorkeur voor een specifieke dag/dagdeel, hoor ik het graag.   

Bekijk in context

25 Reacties 25
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

dmadroon
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

hi Tobias, tof dat je zo snel reageert ! wordt gewaardeerd...kan je hier wat mee??

 

fredSchermafbeelding 2021-09-20 om 18.19.10.pngSchermafbeelding 2021-09-20 om 18.18.59.pngSchermafbeelding 2021-09-20 om 18.18.40.pngIMG_2966 2 kopie.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Er is vrij veel ruis aanwezig op het OFDM-kanaal t.b.v. DOCSIS 3.1.

 

Zou je het kapje van de splitter (POA 01-UPC) willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

dmadroon
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

gedaan ! krijge helaas gewoon de zelfde waarden....min of meer

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Je bedoelt dat de downloadsnelheid niet/weinig verbeterd is?

 

Als volgende test kun je het modem tijdelijk direct aansluiten op het AOP (dus zonder splitter) en vervolgens weer opnieuw opstarten. Tenslotte nogmaals een snelheidstest doen.

dmadroon
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

helaas..... weer geen verbetering....

 

Schermafbeelding 2021-09-21 om 11.15.40.png

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Is het modem nog steeds direct op het AOP aangesloten? Zo ja, zou je dan opnieuw de DS/US-gegevens willen plaatsen? De US-gegevens miste ik eerder trouwens.

dmadroon
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

hopenlijk bedoel je dit 🙂 , geen idee ...

 

Schermafbeelding 2021-09-21 om 17.11.51.pngSchermafbeelding 2021-09-21 om 17.12.02.pngSchermafbeelding 2021-09-21 om 17.12.12.pngSchermafbeelding 2021-09-21 om 17.12.26.pngSchermafbeelding 2021-09-21 om 17.12.59.pngSchermafbeelding 2021-09-21 om 17.13.24.png

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Nog steeds uncorrectable errors aanwezig op het OFDM-kanaal en één SC-QAM-kanaal mist (31 i.p.v. 32 kanalen). Het lijkt mij verstandig als een moderator het signaal onder de loep neemt.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

dmadroon
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

haha, geen idee waar je het over hebt Tobias....ik nome dit altijd Dolphin noises.... als ik wel dingen hoor maar niet begrijp 🙂 , wat ik wel begrijp is dat er iets mis is (zo lijkt het).

 

ik ben echt super blij met je hulp..... waanzinnig bedankt !

ik hoopr snel van een ziggo medewerker te horen... fijne avond !

fred

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Graag gedaan. Het is inderdaad wat technisch, maar het komt erop neer dat het signaal niet optimaal binnen lijkt te komen. Jij ook een fijne avond!

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @dmadroon, welkom hier!

 

Het is een hele tour geweest naar je nieuwe woning, als ik het zo lees ;-). Wat lekker joh, dat je in de buurt kon blijven! Wel opmerkelijk dat je internetverbinding zoveel minder goed werkt op het nieuwe adres. Dat is natuurlijk niet geheel de bedoeling. 

 

Met de hulp van @tobiastheebe kom je er al snel achter dat er ruis actief is op je verbinding die de boel verstoord. Ik ben gelijk mee gaan kijken naar wat ik hierover kan terugvinden. Ik zie de ruis heel duidelijk terug in het signaal. Wat erg opmerkelijk is, is dat het erop lijkt dat je iets hebt veranderd gisteren rond 17:15 uur. Sindsdien ziet het signaal er namelijk een stuk beter en stabieler uit. Het valt nu ook volledig tussen de waardes dat dit zou moeten.

 

Hoe gaat het nu met je verbinding sinds gisteren 17:15 uur? 

dmadroon
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

H Marije, ongeveer sinds die tijd staat het modem direct op de hoofdaansluiting.... maar dat resulteert niet in hogere snelheden.... zie de printscreen hieronder van de speedtest die ik zojuist deed (bekabeld, direct op het modem) , echt wel te langzaam voor giga.... ik hoop dat je kunt helpen...

 

Schermafbeelding 2021-09-22 om 14.07.58.png

dmadroon
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

hi @Marije , heb je nog kunnen kijken?? net even voor de zekerheid een andere kabel gebruikt, maar de snelheden blijven bedroeven laag voor giga...

 

Schermafbeelding 2021-09-23 om 09.42.00.png

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @dmadroon! Het is nog niet veel beter zo te lezen. Via een bekabelde verbinding is 344 Mbps wel weinig, wanneer je 1000 Mbps zou moeten kunnen behalen. Even voor de zekerheid, de kabels die je gebruikt zijn wel minimaal het type Cat5e? Dit staat op de kabel vermeld. 

De signalen zien er verder allemaal goed uit en met het direct aansluiten op de hoofdaansluiting moet de verbinding in orde zijn. Aangezien dat niet het geval is, stel ik voor om een monteur bij je langs te sturen. Dit als onderdeel van de installatiegarantie na een verhuizing. Wil je hier gebruik van maken? Dan hoor ik graag wanneer de monteur welkom is. Hij kan op werkdagen langskomen tussen 8.00 en 13.00, 12.00 en 18.00 of in sommige gevallen tussen 17.00 en 22.00 uur, dit is afhankelijk van de live-beschikbaarheid. Bij een voorkeur voor een specifieke dag/dagdeel, hoor ik het graag.   

dmadroon
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Monica, dank voor je reactie ! yes, het is cat5E, zal ook nog even proberen met cat6... de speedtest is gedaan met een nieuwe macbook pro...

yes ! graag maak ik daar gebruik van..ik kan maandagmiddag, dinsdag ochtend, woensdag de hele dag... gaat dit voor jullie werken??

 

fred

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Ik ben benieuwd @dmadroon
 

Ik heb de afspraak voor je ingepland voor maandagmiddag aanstaande tussen 12.00 en 18.00 uur. Hiervan ontvang je per mail nog even een bevestiging. Mocht het toch niet passen dan kan je via de link in de bevestigingsmail of via MijnZiggo de afspraak zelf ook nog wijzigen. 
 

Ik ga ervan uit dat alles na het bezoek op volle snelheid zijn werk doet! Houd je ons op de hoogte?

dmadroon
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

top ! thanks Monica ! ik meld me weer terug volgende week !

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@dmadroon 

 

Heb je na de verhuizing dezelfde lan kabels gebruikt die je eerder ook gebruikte of heb je zelf een cat 5e kabel voorzien van een RJ45 stekker ? 

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic