Hallo,
Vandaag precies een week geleden is er een monteur bij mij langs geweest om mijn witte Connectbox aan te sluiten in de woonkamer. Het signaal dat op de aansluiting werd gemeten door de monteur was goed en ik haal daarom ook de volle snelheid met zowel uploaden als downloaden (350 down, 35 up) . Streamen en downloaden verloopt probleemloos.
Helaas is dit niet het geval bij het spelen van online games. Games als Fortnite, Warzone en Fifa zijn onspeelbaar geworden door de constante ervaring van lag spikes, packet loss en stotteren. De Connectbox zelf staat in bridge mode en ik heb daarachter een eigen TP-link router staan. De Xbox en PS4 zijn bekabeld aangesloten direct op de TP-link router.
Wat ik al geprobeerd heb:
-De connectbox uit bridge modus halen en direct aangesloten op de consoles
-De connectbox weer in bridge modus met daarachter een alternatieve ASUS router
-Alle LAN kabels vervangen
-Het meerdere keren resetten van Modem en Routers
-Alle apparaten zowel bedraad als draadloos losgekoppeld van het router/modem
Op mijn vorige adres maakte ik ook gebruik van een Ziggo verbinding met dezelfde apparatuur en bandbreedte en gamen verliep altijd probleemloos. Bellen met de servicedesk heeft tot nu toe nog niks opgeleverd dus ik hoop dat iemand mij kan helpen om dit probleem te verhelpen.
mvg Vos