Vraag
Reacties
AshwinR
Level 2

Laatste tijd vaak last van wegvallen internet

Beste lezer,

Ik heb de laatste tijd best vaak last van het internet die wegvalt. Ik volg een tijdje het forum hier, en vroeg me af of er een firmware update is geweest, die dit kan veroorzaken, aangezien ik veel mensen hierover zie klagen, op dit forum.

Ik heb net een verbroken verbinding gehad om mijn bekabelde PC. Kijkend in de log zie ik op dat tijdstop LAN Login success, het lijkt erop dat deze box zijn connectie kwijt was en zich weer heeft aangemeld

AshwinR_0-1744136503748.png

Ook met de wifi op mijn tablet heb ik last, dus het ligt niet aan het medium. Soms verdwijn het wifi logo, hetgeen duidt dat de box goed de weg kwijt is aangezien het wifi signaal helemaal weg is/was. Het kan zijn dat er toen een update is geweest van de software, want ik zie in de logging het volgende:

AshwinR_1-1744136608787.png

Ik heb deze box al jaren, maar eingelijk nooit problemen gehad, bekabeld of met de WIFI. De laatste tijd valt de verbinding ook vaak weg als ik thuis werk en via Microsoft Teams een videocall heb.

Ik vraag me nu af op de box aan het verouderen is, of dat de kabels/splitter het begeven. Het probleem lijkt sinds ongeveer de laatste 2 maanden voor te doen. Hiervoor heb ik nooit last gehad.

Hieronder de gegeven van de modem:

AshwinR_2-1744136729378.png

AshwinR_3-1744136755781.png

AshwinR_4-1744136765931.png

AshwinR_5-1744136780350.pngAshwinR_6-1744136810186.png

AshwinR_7-1744136833027.pngAshwinR_8-1744136849280.png

AshwinR_9-1744136868782.png

AshwinR_10-1744136882580.png

Het zijn niet extreem veel meldingen, maar wel erg verstoren aangezien ik thuiswerk, merk ik het snel als het internet eruit ligt, ookal is het voor voor een korte (20 seconde) periode. Ik heb hiervoor, een aantal weken geleden, dit nooit zo vaak ervaren.

Mocht men meer willen weten dan hoor ik het graag.

Hieronder nog even een overzicht van hoe de kabels zijn verbonden:

IMG_4321.jpg

Signaal komt binnen op de witte "box". Daarboven zit een splitter (denk ik). Vanuit daar gaat de kabel naar een andere splitter (Denk ik):

IMG_4322.jpg

En van daar gaat de witte kabel de modem in:

IMG_4332.jpg

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
25 Reacties 25
AshwinR
Level 2
Topicstarter

Yes, gister weer trage verbinding, happerende/bufferende Youtube, resolutie werd automatisch terug gezet op 480 😂, door Youtube zelf. Ik waande mij weer terug in 2005.

Als alles er goed uitziet en niemand wat kan vinden, dan wordt het gewoon nog een paar maanden afzien en dan einde contract, ga ik ergens anders kijken. Bedankt verder. 

0 Kudos
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

@AshwinR Zonde dat dit nog voorkomt! Zoals @tobiastheebe in zijn reactie aangaf kunnen we nog je modem omruilen naar een Sagemcom F3896. Hoe mooi zou het zijn als het hiermee al opgelost is! Laat gerust weten of we dit type voor je kunnen aanvragen en we regelen dat voor je 🙂

0 Kudos
AshwinR
Level 2
Topicstarter

Hoi, 

Ja, zou dan graag een omruiling in modem willen proberen. Als je dit in gang kan zetten? Bedankt!

0 Kudos
AshwinR
Level 2
Topicstarter

Ik ben op de meest onchristelijke tijden wakker soms, en zoals je ziet vaak heb ik de problemen ook later op de avosn tussen 01:00 - 02:00. Ik probeer eerst een modem swap.

0 Kudos
RickBe
Level 5

Je kan het beste de powerline eerst verwijderen. Dat is echt een achterhaalde techniek die veel storingen veroorzaakt. Zowel op connectbox v1 als connectbox v2. Nadat hij verwijderd is herstart het modem dan wel nog even door hem 30 seconden van het stroom te halen.

Je kan beter wifipods nemen icm sagemcom om je wifi netwerk uit te breiden indien nodig.

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @AshwinR , zoals toezegd heb ik het omruilen van de modem voor je in gang gezet. Binnen een paar dagen ontvang je deze van mij per post. We lezen graag je ervaringen met dit nieuwe modem!