1
Vraag
2
Reageer en help mee
Roontje

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

LSC lampen verbinden niet - veel foutmeldingen

Ik krijg mijn LSC lampen niet geconnect en alleen maar foutmeldingen. Alle lampen willen dat niet en heb dit probleem nog nooit gehad. Router al meerdere keren opnieuw opgestart maar niks werkt. Krijg foutmeldingen mbt wifi alsin kan niet connecten. Waar kan dit aan liggen en hoe kan ik dit oplossen?

8 Reacties 8
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Roontje 

Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben. Ziggo moderators komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. Maar dit terzijde.

Ik weet ook niet alles, maar blijkbaar worden LSC-lampen verkocht door de Action. Het zijn zogenaamde slimme lampen die werken via een wifi 2,5 GHz-netwerk. 
Hoe heb je deze lampen geprobeerd te installeren via de LSC Smart Connect app of via Google Assistant?

 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

je moet er ook op letten dat de 2,4Ghz en 5Ghz netwerken gescheiden zijn van elkaar en niet 1 netwerk zijn  

Roontje
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe weet ik dit?

Roontje
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik doe altijd via de app zelf maar ik krijg meldingen alsin kan niet verbinden of foutmelding omdat hij het apparaat niet kan vinden (nog nooit eerder gehad) eerste keer dat ik het met het ziggo netwerk moet verbinden

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

kijk in je wifi overzicht van je telefoon of dat daar 2.4/5Ghz staat

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Zoals ik al eerder schreef: ik weet ook niet alles, maar een gesplitst wifi-netwerk zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Ik heb een behoorlijke verzameling slimme dingen van zonnepanelen, energie-apps, klik-aan-klik-uit, thermostaat en weet ik veel wat nog meer. Deze werken meestal op 2,5 GHz en ik hoef daarvoor m'n Netwerk niet te splitsen.

Maar, ik leer graag bij. 👍🏻

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik heb hier heel Iot apparten en zeker van de action en daarvoor moest ik toch echt de netwerken scheiden en een aparte naam geven

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Maak je thuis wifi configuratie zo eenvoudig mogelijk dus zonder smart wifi pods (mesh) en kanaaloptimalisatie:

  • Zet eventuele smart wifi pods uit
  • Log in op het modem en zet bij Geavanceerde instellingen - Draadloos- draadloos signaal - Ziggo Smart Wifi  Kanaal optimalisatie op uit.
  • Zet draadloos beveiliging op WPA2-PSK
  • Zorg voor verschillende SSID voor 2,4 GHz en 5GHz of zet 5GHz wifi tijdelijk uit
  • Probeer dan eens de lampen te connecten.
  • Als het dan wel lukt kan je eventuele wifi pods en kanaal optimalisatie weer aanzetten en 5GHz wifi weer aanzetten.

Voor aanvullende vragen heeft Action een downloadable document: https://www.action.com/globalassets/images/private-labels/lsc-smart-connect/faq/nl-faq-lsc-smart-con...

 

 

0FBED549-5CBA-4EED-AED5-9260EF08C6C7.png

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic