GijsZand

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

LSC PTZ Camera niet te installeren

Hallo,

 

Ik heb gister een LSC PTZ camera gekocht om in de kamer van onze kleine te zetten. Nu heb ik alle lampen van LSC zonder problemen geïnstalleerd maar ik krijg de camera niet aan de praat.

 

Ik heb al op LSC gezocht en aanpassingen aan m'n router gedaan zonder succes.

 

#firewall is het enige wat aan staat

#modem alleen op 2.4

#UpNP staat aan

#ik heb 5 strepen wifi

 

En ik hoor dat hij connectie maakt maar daarna kan hij hem niet installeren.  HELP!!

 

Groetjes Gijs

6 Reacties 6
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

Dat is een lastige, dat installeren gebeurt via de lsc app denk ik zo ?

 

Wat je kan proberen als je dat nog niet hebt gedaan een volledige reboot uitvoeren.

Modem van de stroom afhalen , camera en en je smartfoon ? ook even uit zetten en daarna alles weer aan , misschien lukt het dan wel.

GijsZand
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Had ik nog niet aan gedacht..  maar helaas dat mocht ook niet baten. Ik voldoe aan alle eisen en toch lukt het niet 

Franny

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dus hetzelfde probleem met deze camera, inmiddels alles al geprobeerd wat ik hier op de community kan terug lezen, maar zonder resultaat. 😞

Nu zie ik dat dit bericht van mei is, dus wellicht heb je hem inmiddels aan de praat en heb je de oplossing voor mij 😉

 

EdP1

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier ook hetzelfde. Modem ingesteld op DHCPv4 en alleen 2.4GHz, maar de PTZ camera van LSC wordt nooit opgenomen in het netwerk (de app van LSC zegt altijd "geen reactie"). Ook een andere SSID en het gastennetwerk geprobeerd, niks helpt. De camera is zelfs al omgeruild, maar het ligt daar niet aan. Een andere camera die er sprekend op lijkt, maar van een ander merk is, doet het wel. Er is blijkbaar een conflict tussen het Ziggo modem en de firmware van deze camera. De Wifi-deurbel camera van LSC doet het wél (zelfs toen 5GHz nog aan stond).

En ja hoor, zojuist met een 2e Wifi-router geprobeerd en het werkt gewoon!

Edit: en het eerste dat ik dan zie in de app is dit:

Nieuwe Firmware

Main Module:

fix some bug

 

EdP1

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inmiddels kan ik bevestigen dat na de firmware upgrade van de ptz camera het blijft werken, óók als de 2e router niet meer aan staat. De camera is daarna gewoon opnieuw toe te voegen in hetzelfde Wifi netwerk van het Ziggo modem.

Als je toevallig niet over een 2e router beschikt, kun je ook een Wifi hotspot instellen op een telefoon, best kans dat dat dezelfde kans van slagen heeft.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Franny

 

Zo te lezen heeft @EdP1 een goede tip aangedragen wat ook mogelijk voor jou een oplossing bied.

Heb je dit al getest? 

Uitgelicht topic