1
Vraag
2
Reacties
Albert77

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

LG app werkt niet met Ziggo internet

ik heb een LG app op de telefoon die mijn soundbar verbind en waar ik de instellingen kan doen. Met online.nl opende de app zonderproblemen nu ik Ziggo heb opent de app niet meer. Ik hier ook contact gehad met LG en die weten het niet. De app opnieuw geïnstalleerd evenals een andere telefoon gebruikt. Ik zie in mijn telefoon wel dat de soundbar gezien word in wifi , maar ik kan niet een verbinding maken in de app. Het internet en wifi werkt perfect in huis 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Dit zou inderdaad niet nodig moeten zijn. Zoals eerder aangegeven moet de soundbar opnieuw geconfigureerd worden om met de Ziggo SSID te verbinden, zodat je soundbar kunt bereiken zonder van SSID te moeten wisselen. Terwijl de telefoon met de Ziggo SSID is verbonden, zou je de soundbar opnieuw moeten toevoegen in de app, die de telefoon dan op de achtergrond tijdelijk met de LG_Speaker SSID laat verbinden en de juiste configuratie naar de soundbar stuurt.

Bekijk in context

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De app zou zelf (tijdelijk) met de LG_Speaker SSID moeten verbinden om de Wi-Fi-configuratie te uploaden naar de sound bar. Kun je het misschien op een andere smartphone/tablet proberen? Je gebruikt namelijk een toestel dat enigszins op leeftijd is (Galaxy S5 Neo).

Bekijk in context

15 Reacties 15
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Ik het geen ervaring met deze soundbar van LG, maar omdat de SSID is veranderd door het wisselen van provider moet de soundbar opnieuw met Wi-Fi worden verbonden. Je schrijft niet om welk type soundbar het gaat, kun je de stappen onder Handmatige verbinding op pagina 57 volgen van deze handleiding?

Albert77
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

het gaat om deze soundbar LG dsp8ya.ik heb inderdaad het wifi gebeuren ge reset door de wifi 5 seconden ingedrukt te houden. dit is ook het advies geweest van LG. verder zonder resultaat

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Kun je de stappen van de handleiding volgen waarnaar ik hierboven had gelinkt? Mogelijk moet je eerst de soundbar verwijderen uit de app, zodat je deze opnieuw kunt toevoegen.

Albert77
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik weet niet zo goed wat ik moet doen nu? de app is al meerdere keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd "bedoelt u dat met soundbar verwijderen uit de app"?

ook bluetooth uit zetten en alleen verbinden met wifi ook geprobeerd evenals  de soundbar van de stroom af gehaald opnieuw aansluiten  op een andere ingang tv ook dat geen resultaat 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Ik doelde op onderstaande stappen:

 

20230303-01.PNG20230303-02.PNG

Albert77
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

harstikke mooi deze uitleg , maar in welke app zit u  ? Ik kan op play store maar 1 app vinden en daar kan ik nu niets doen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De screenshots die ik had geplaatst komen naar alle waarschijnlijkheid uit een oudere versie van de app.

 

Wat zie je als je tikt op 'Is there a problem with the connection process'? Ik vermoed dat je de soundbar kunt verwijderen en opnieuw toevoegen als je op het tandwiel rechtsboven tikt.

 

De LG_Speaker SSID doet mij vermoeden dat de soundbar wacht op nieuwe configuratie omdat de oude SSID van Online.nl niet meer kan worden gevonden. Je hoeft niet handmatig met deze SSID te verbinden zoals je nu hebt gedaan.

Albert77
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

als ik op 'Is there a problem with the connection process' tik krijg ik uitleg geen links ofzo en 'conect to a new soundbar' krijg ik het stappenplan om te verbinden opnieuw>is er wifi?ja of nee? beiden opties geprobeerd zowel ja en nee dus ook alleen via bluetooth maar kom steeds terug in het scherm geen soundbar te zien in de app ook het verwijderen app heeft tot nu toe het probleem niet op gelost

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Kun je de telefoon opnieuw verbinden met de Ziggo SSID, de soundbar verwijderen uit de app (via tandwieltje?) en vervolgens opnieuw toevoegen? Misschien helpt het nog om de soundbar kort stroomloos te maken.

Albert77
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik kan weer in de LG app , maar ik moet dan wel in de app het wifi om zetten naar de LG speaker het is mij nog niet gelukt in met het wifi van Ziggo in de app te komen dus gedeeltelijk opgelost

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Dit zou inderdaad niet nodig moeten zijn. Zoals eerder aangegeven moet de soundbar opnieuw geconfigureerd worden om met de Ziggo SSID te verbinden, zodat je soundbar kunt bereiken zonder van SSID te moeten wisselen. Terwijl de telefoon met de Ziggo SSID is verbonden, zou je de soundbar opnieuw moeten toevoegen in de app, die de telefoon dan op de achtergrond tijdelijk met de LG_Speaker SSID laat verbinden en de juiste configuratie naar de soundbar stuurt.

Albert77
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik kan nog steeds niet in de LG app als ik ben verbonden met Ziggo ssid
ook vanuit de LG app omwisselen van ssid lukt niet want de app sluit meteen als ik dat ga doen
ik kan de LG app wel gebruiken als ik het ssid zet naar de LG speaker kortom probleem gedeeltelijk opgelost

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De app zou zelf (tijdelijk) met de LG_Speaker SSID moeten verbinden om de Wi-Fi-configuratie te uploaden naar de sound bar. Kun je het misschien op een andere smartphone/tablet proberen? Je gebruikt namelijk een toestel dat enigszins op leeftijd is (Galaxy S5 Neo).

Albert77
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

allereerst excuus late reactie maar inderdaad zo is het dus ook gelukt bedankt 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Fijn om te lezen en graag gedaan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic