1
Vraag
2
Reacties
Petert87

Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

LEDjes uitschakelen op Wifibooster via internetkabel

Goeiemorgen mede-forumleden,

 

Ik heb momenteel een Wifibooster via internetkabel en deze hangt op een kinderkamer. Er zitten nog wat knipperende lampjes op dat apparaat. Is er een mogelijkheid deze uit te schakelen? Door middel van een speciale nachtstand ofzo?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Petert87 een beetje een huis-tuin-en-keuken-manier: plak- of isolatieband over de ledjes plakken. 👍🏻

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Nee, die UTP lampjes zijn niet uit te schakelen, maar wel af te plakken met kleine stukjes isolatietape en dat was hier de oplossing tegen dat irritante geknipper.

Bekijk in context

19 Reacties 19
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ha Peter, dat zou zeker moeten kunnen:

 

  • Verbind met de Wifibooster via wifi of kabel
  • ga naar http://wifi.booster (witte Wifibooster via internetkabel) of http://ziggo-ap (zwarte Wifibooster via internetkabel)
  • kies voor System tools
  • klik op Led control en kies de optie LED off
  • kies voor Save en Reboot in het vervolgscherm

 

Laat even weten of het is gelukt! 🙂

M-roro

Level 5
  • 58Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Ik weet natuurlijk niet welke booster jij nu gebruikt. 
Maar in de regel zit er inderdaad ook een optie op met led control. Dan kun je inderdaad de ledjes uitschakelen of soms zelfs via een menu tijdsintervallen instellen.
Deze kun je afhankelijk van het model terug vinden in:

Advanced > System Tools > System Parameters of LED Control.

 

succes. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Petert87 een beetje een huis-tuin-en-keuken-manier: plak- of isolatieband over de ledjes plakken. 👍🏻

Petert87
Topicstarter
Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

@AlexHelpt @M-roro @Wim C. Bedankt voor de reacties. Ik heb een vrij beperkt menu en heb dus niet is als geavanceerd ofzo. Ik heb de witte booster, een kleinere variant van de Connect

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Zou je eens een printscreen kunnen maken van het menu of de instellingen-pagina wanneer je in de booster inlogt via http://wifi.booster? Dan kunnen we even meekijken 🙂 Mijn gegeven stappenplan zou moeten werken via de witte Wifibooster, dus we moeten er wel uit kunnen komen..

Petert87
Topicstarter
Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Hier 2 screenshots met de uitgeklapte menu's

 

**Moderator: Bijlages verwijderd i.v.m. gevoelige informatie**

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Hmm, dan moeten we toch even wachten tot er iemand met kennis over de witte Wifibooster langskomt, helaas. En dan mag de pagina over wifibooster-leds worden aangepast, maar dat terzijde 🤔

Petert87
Topicstarter
Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Ik heb deze pagina ook bekeken. En dit gaat eigenlijk over de symbolen aan de voorkant. Ik doel eigenlijk op de knipperende lampjes aan de achterkant waar de kabels in zitten. Maar ben bang dat dat niet mogelijk is. Bedankt voor de reacties en meedenken!

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ah, dan heb ik de vraag anders begrepen. LEDs aan de achterkant zijn inderdaad niet uit te schakelen, naar mijn weten

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Nee, die UTP lampjes zijn niet uit te schakelen, maar wel af te plakken met kleine stukjes isolatietape en dat was hier de oplossing tegen dat irritante geknipper.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Tsja @Bert dat is wèl een beetje een huis-tuin-en-keuken-manier. 😀 Maar waarom moeilijk doen.

Petert87
Topicstarter
Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Dan gaan we maar met tape aan de slag. Heb er nu duct-tape opzitten, maar daar knipperen de nog doorheen. Dus moet even naar de bouwmarkt.

 

Bedankt allemaal

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Petert87 Schreef: Heb er nu duct-tape opzitten, maar daar knipperen de nog doorheen.

 

Gewoon extra laag er over heen, of een stukje plastic onder de duct-tape tegen het doorschijnen 😉

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Waar tape allemaal wel niet goed voor is, haha! 😋 Nu beter @Petert87

Petert87
Topicstarter
Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Jahoor het is nu wat beter. Alleen met wat duct-tape is al een verbetering.

 

Alleen mogelijk bekend probleem: bij het instellen van de booster geeft hij (de booster) aan dat de gegevens overnemen mislukt is.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"Alleen mogelijk bekend probleem: bij het instellen van de booster geeft hij (de booster) aan dat de gegevens overnemen mislukt is."

 

@Petert87 Kun je aangeven hoe je instelt en wat er dan waar te zien is?

Petert87
Topicstarter
Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Ik krijg de melding die je cursief hebt neergezet. Als je voor de eerste keer inlogt in de booster krijg je de vraag of je de gegevens van de booster wil overnemen. Dat kan dan door de wps knop te gebruiken. En bij 100% krijg ik dus die melding. Heb dit voorheen ook zo gedaan en toe is het gelukt. Nu dan maar handmatig de naam van de Wifi aangepast

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Petert87 schreef: “...bij het instellen van de booster geeft hij (de booster) aan dat de gegevens overnemen mislukt is...”

Tsja, je kunt niet alles met plakband oplossen. 😀

Petert87
Topicstarter
Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Nee helaas 🤣

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic