1
Vraag
2
Reacties
brandnetel

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

LED-ring brandt groen

De LED-ring op mijn modem (Connectbox Giga) brandt ineens groen, is altijd wit geweest. De verbinding lijkt wel gewoon te werken maar ik vraag mij toch af wat de status van het modem nu is. Ik heb de modem al opnieuw gestart, dan knippert hij eerst ongeveer twee minuten langzaam wit, daarna knippert hij drie keer snel achter elkaar in het blauw en gaat vervolgens weer groen branden.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemiddag @brandnetel en een warm welkom op de Community,

Goed dat je voor deze vraag een topic hebt geopend op dit forum! De groene LED-ring op het Connectbox Giga modem geeft aan dat het modem in bridged modus staat. En bij een Firmware update van het modem zul je zien dat de groene LED Ring gedurende 1 tot 5 minujten knippert. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@brandnetel 

 

Sinds nog niet zo lang heeft Ziggo de filosofie opgepakt om bij modems die in bridgemode staan, de LED groent laten kleuren in plaats van wit.

 

Er is alleen iets raars aan de hand als je modem niet in bridge staat en er geen eigen router aan hebt gekoppeld. Ik hou het erop dat je modem in bridge staat en het je aan recente info ontbreekt.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik kan dat ook niet vinden in de gebruiksaanwijzing / installatie handleiding en niet op het forum.

Morgen komt een Ziggo moderator langs, mogelijk kunnen zij achterhalen wat dat betekent.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemiddag @brandnetel en een warm welkom op de Community,

Goed dat je voor deze vraag een topic hebt geopend op dit forum! De groene LED-ring op het Connectbox Giga modem geeft aan dat het modem in bridged modus staat. En bij een Firmware update van het modem zul je zien dat de groene LED Ring gedurende 1 tot 5 minujten knippert. 

Lethe

Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Paul@brandnetel @Bert  Ik weet niet of het te maken zou kunnen hebben met een firmware update van mijn ConnectBox Giga (Arris), maar na een onlangs in de nacht plaatsgevonden reboot kleurde de LED-ring van mijn modem (bridged) plotseling groen (voorheen altijd wit) en een paar dagen later na weer een door Ziggo geïnitieerde herstart weer wit (huidige status).

Mijn op het modem aangesloten router ontvangt een publiek IP-adres van Ziggo en een DHCPv6 PD (57). Een indicatie dat het modem in de bridged modus staat. 

Dus ik vraag me af of de kleur van de LED-ring überhaupt iets te maken heeft met de modaliteit van het modem (bridge of router modus).   

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

De Firmware is weer teruggezet naar een eerdere versie.

De versie waar o.a de Led groen is geworden was brak.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic