Hallo allemaal,
Ik heb vorige week een verse installatie gekregen van Ziggo, inclusief een wifibooster met twee access points. Alles werkt naar behoren. Behalve de LAN-poorten die op de boosters zitten. Ik heb slimme verwarming van Tado en wanneer ik de internetbridge in de booster prik via de LAN-poort maakt deze geen verbinding. Heb al verschillende netwerkkabels geprobeerd. Wanneer ik de bridge in de connectbox steek werkt het prima.
Ik las ergens dat de wifibooster alleen 100/1000 Mbps ondersteunt en het zou kunnen dat de intertnetbridge van Tado alleen 10 Mbps doet, wat een probleem zou kunnen zijn. Heeft iemand daar meer informatie over? Of weet iemand wat er anders aan de hand kan zijn met de LAN-poorten op de boosters?
Dank!
Marcel
UPDATE: ik heb een ander apparaat erin gedaan en dat werkt wel, dus het zal inderdaad het gebrek aan ondersteuning van de booster voor lagere netwerksnelheden zijn.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ben net even naar een bekende elektronicawinkel geweest en heb een 10/100/1000 switch aangeschaft voor een paar tientjes. Alles werkt nu zoals het hoort. 🙂
Had trouwens ook voor minder geld gekund, ze zijn er al vanaf 12 euro, maar ik wilde wat meer ruimte en koos voor eentje met 8 poorten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je met een PC of laptop wel verbinding via de LAN-poort van de B module?
Inderdaad@Be rt , ik was de controle met een ander apparaat vergeten. Zie mijn update. Dank!
Dank voor je update, dit kan anderen met hetzelfde probleem hebben met 10 Mbit/s aansluitingen ook weer verder helpen.
Maar hoe los jij dit nu verder op?
Heb je per ongeluk nog een 10/100 switch liggen?
Ben net even naar een bekende elektronicawinkel geweest en heb een 10/100/1000 switch aangeschaft voor een paar tientjes. Alles werkt nu zoals het hoort. 🙂
Had trouwens ook voor minder geld gekund, ze zijn er al vanaf 12 euro, maar ik wilde wat meer ruimte en koos voor eentje met 8 poorten.
TOP, veel netwerkplezier toegewenst.
Mijn Honeywel thermostaat werkt alleen op de 2.4Ghz. Om die in te stellen moet ik ook eerst mijn iPohone verbinden via de 2.4Ghz band van mijn router. Dan werkt het direct goed.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.