1
Vraag
2
Reacties
moffel

Raadgever
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

LAN netwerk probleem Playstation 5

Vanaf gisteren werkt uit het niets mijn verbinding met de netwerk kabel niet meer op mijn PS5... Verbinding doormiddel van wifi werkt wel, maar de verbinding met de LAN kabel werkt niet meer. Terwijl het internet op alle andere apparaten wel gewoon werkt met deze kabelaansluiting.

De foutmelding die ik krijg is als volgt:
Kan geen verbinding maken met internet.
Je internetserviceprovider of router verhindert mogelijk dat je PS5 verbinding maakt. Zorg ervoor dat je via hetzelfde netwerk als je PS5 verbinding met internet kunt maken door de verbinding met je computer of mobiele apparaat te testen.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
moffel
topicstarter
Raadgever
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het probleem inmiddels zelf opgelost.

Ik ben in de instellingen van de router gedoken en heb daar gevonden dat het MAC adres van de PS5 geblokkeerd was. Waarschijnlijk een firewall bescherming na een update?

Mocht je het probleem zelf ook hebben kan je het dus daarmee oplossen.

De geblokkeerde MAC adressen kan je vinden onder Beveiliging -> Mac lijst

Bekijk in context

5 Reacties 5
S4R
Expert
Expert
  • 433Posts
  • 18Oplossingen
  • 190Likes

Werkt de PS5 wel op het Wifi netwerk?

Diana1592

Raadgever
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Exact zelfde issue hier gehad. Sinds gisteren prima opgelost omdat Ziggo een monteur heeft gestuurd. Zoek dus even contact via chat met Ziggo, leg je probleem uit en verwijs naar community. Komt door update van Ziggo. Volgens monteur is niet iedereen bij klantenservice op de hoogte. Succes!

moffel
topicstarter
Raadgever
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben in de instellingen van de router gedoken en heb daar gevonden dat het MAC adres van de PS5 geblokkeerd was. Waarschijnlijk een firewall bescherming na een update?

S4R
Expert
Expert
  • 433Posts
  • 18Oplossingen
  • 190Likes

Dan had het met WiFi moeten werken want dat is een ander mac-adres.

Pasi
Expert
Expert
  • 6110Posts
  • 369Oplossingen
  • 2790Likes

@moffel  schreef:

Vreemd, een MAC adres moet toch handmatig in die functie worden gezet! Deze functie wordt vooral gebruikt voor het bewust blokkeren, van de internet toegang van één apparaat in uw netwerk. Blijkbaar een bug of een hik in Ziggo's modem/router.

Blijkbaar

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic