moffel

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

LAN netwerk probleem Playstation 5

Vanaf gisteren werkt uit het niets mijn verbinding met de netwerk kabel niet meer op mijn PS5... Verbinding doormiddel van wifi werkt wel, maar de verbinding met de LAN kabel werkt niet meer. Terwijl het internet op alle andere apparaten wel gewoon werkt met deze kabelaansluiting.


De foutmelding die ik krijg is als volgt:
Kan geen verbinding maken met internet.
Je internetserviceprovider of router verhindert mogelijk dat je PS5 verbinding maakt. Zorg ervoor dat je via hetzelfde netwerk als je PS5 verbinding met internet kunt maken door de verbinding met je computer of mobiele apparaat te testen.

 

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
moffel
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het probleem inmiddels zelf opgelost.

Ik ben in de instellingen van de router gedoken en heb daar gevonden dat het MAC adres van de PS5 geblokkeerd was. Waarschijnlijk een firewall bescherming na een update?

Mocht je het probleem zelf ook hebben kan je het dus daarmee oplossen.

De geblokkeerde MAC adressen kan je vinden onder Beveiliging -> Mac lijst

Bekijk in context

16 Reacties 16
S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Werkt de PS5 wel op het Wifi netwerk?

Diana1592

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Exact zelfde issue hier gehad. Sinds gisteren prima opgelost omdat Ziggo een monteur heeft gestuurd. Zoek dus even contact via chat met Ziggo, leg je probleem uit en verwijs naar community. Komt door update van Ziggo. Volgens monteur is niet iedereen bij klantenservice op de hoogte. Succes!

moffel
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het probleem inmiddels zelf opgelost.

Ik ben in de instellingen van de router gedoken en heb daar gevonden dat het MAC adres van de PS5 geblokkeerd was. Waarschijnlijk een firewall bescherming na een update?

Mocht je het probleem zelf ook hebben kan je het dus daarmee oplossen.

De geblokkeerde MAC adressen kan je vinden onder Beveiliging -> Mac lijst

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Dan had het met WiFi moeten werken want dat is een ander mac-adres.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@moffel  schreef:

Ik heb het probleem inmiddels zelf opgelost.

Ik ben in de instellingen van de router gedoken en heb daar gevonden dat het MAC adres van de PS5 geblokkeerd was. Waarschijnlijk een firewall bescherming na een update?

Mocht je het probleem zelf ook hebben kan je het dus daarmee oplossen.

De geblokkeerde MAC adressen kan je vinden onder Beveiliging -> Mac lijst



Vreemd, een MAC adres moet toch handmatig in die functie worden gezet! Deze functie wordt vooral gebruikt voor het bewust blokkeren, van de internet toegang van één apparaat in uw netwerk. Blijkbaar een bug of een hik in Ziggo's modem/router.


Blijkbaar

SweetMint

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hier ook het probleem, maar ik kan wel inloggen op mijn PS5 maar als ik de PSN-store in ga is alles heel traag en online spelen lukt niet meer. 
Alles werkt nu maar half... Iemand dus nog andere suggesties?

 

SweetMint

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

PS: WIFI werkt wel gewoon en dezelfde kabel werkt perfect op mijn Mac en PC etc etc ... het is puur de PS5 die niet meer goed over LAN werkt sinds de update

 

 

SweetMint

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het werkend ik heb  DHCPv6 van "stateless" naar "stateful" gezet en nu werkt het

SweetMint_0-1695840588721.png

 

 

TIMMER.GER

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb hetzelfde probleem. 
geen lan verbinding met ps5.

alle kabels doorgemeten ( utp) deze zijn oke..

wat voor instelling in router ( nieuwe zwarte) moet ik veranderen? Ziggo klantenservice kom ik niet verder mee.. Sony zegt ligt aan instelling router. Op een ander adres werkt het wel met ziggo.. wie kan me helpen. 
mark

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@TIMMER.GER Sluit je de PS5 direct op de modemrouter aan of heb je ook andere netwerkapparatuur? Herkent de PS5 de aangesloten UTP-kabel niet of zie je een andere foutmelding?

TIMMER.GER

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi,

Ik heb hem direct op het modem aangesloten, hij herkent de LAN niet. heb ook nog andere apparatuur.

Die werken wel allemaal. snap het probleem niet. Volgens soy moet ik tcp poorten e udp poorten veranderen.

Mark

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Kun je enkele foto's plaatsen van de schermen in het menu Instellingen → Netwerk → Verbindingsstatus?

 

Poorten openzetten is niet nodig, uitgaande verbindingen worden niet geblokkeerd. Wel kun je alle opties behalve 'Firewall beveiliging' uitschakelen voor zowel IPv4 als IPv6 op de pagina Geavanceerde instellingen → Beveiliging → Firewall, na inloggen op de webinterface van het modem via 192.168.178.1 of 192.168.100.1.

TIMMER.GER

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik reageer van de week. ben nu niet op locatie. dank voor je tijd.

 

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Sony kletst uit z'n nek.

TIMMER.GER

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi, tobiastheebe,

instellingen zijn oké, lag toch aan lAN ingang van ps5 die stuk is.. Ter info.

thanks voor feedback.

Mark

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1502Posts
  • 157Oplossingen
  • 1018Likes

Kijk aan, goed dat je weet wat er aan de hand is! Bedankt dat je dit nog even laat weten @TIMMER.GER 🙂

Uitgelicht topic