1
Vraag
2
Reacties
madeloor2901

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

LAN IP (subnet) aanpassen op Connectbox

Sinds gisteren de nieuwe Connectbox aangesloten. Tot mijn grote verbazing zie ik dat het LAN IP (en gehele subnet) niet aanpasbaar zijn??? Ik las op deze community dat er firmware aanwezig is die dit wel mogelijk maakt. Kan deze asap toegepast worden op mijn Connectbox? Ik voel er weinig voor om mijn gehele thuisnetwerk te gaan omnummeren..

 

Mijn dank ik groot

 

Gr

Maddeloor

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @madeloor2901

Ik zie dat je in dit Opgelost: Re: Connectbox V2 niet in te stellen op andere IP ... - Pagina 7 - Ziggo Community topic van mijn collega @Paul antwoord hebt gekregen op de vraag! Gelukkig ea voor je in gang gezet. 

Trek je aan de bel als je nog vragen hebt? 😄 

Bekijk in context

26 Reacties 26
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Tot hoever wil je aanpassen?

Alleen het 3e octet of nog meer?

madeloor2901
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Bert

 

Ik zit momenteel in de 172.x RFC 1918 range. Dus ik zou graag in ieder geval de eerste drie octetten kunnen veranderen. Is dat mogelijk?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Tot nu toe heb ik die mogelijkheid nog niet gezien, alleen het 3e octet is te wijzigen, maar wie weet.

Een Ziggo moderator kan je dat precies vertellen.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @madeloor2901 , natuurlijk wil ik graag met je meekijken. Mogelijk is deze nieuwe mediabox nog volledig administratief aangemeld bij ons.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden. Na klik op deze link, op die pagina naar beneden scrollen.
 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Meindert "Mogelijk is deze nieuwe mediabox nog volledig administratief aangemeld bij ons."

 

Mogelijk bedoel je een ander topic?

Hier gaat het over een modem waar meer octetten van het IP adres gewijzigd moeten kunnen worden.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @madeloor2901

Ik zie dat je in dit Opgelost: Re: Connectbox V2 niet in te stellen op andere IP ... - Pagina 7 - Ziggo Community topic van mijn collega @Paul antwoord hebt gekregen op de vraag! Gelukkig ea voor je in gang gezet. 

Trek je aan de bel als je nog vragen hebt? 😄 

Online99

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Ziggo moderators, ik heb dezelfde vraag: graag het mij mogelijk maken om subnet 192.168.1 te gebruiken, net zoals in mijn vorige router. Dank!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Online99,

Ik heb een verzoek ingediend bij mijn collega's om dit voor je in orde te maken. Zij zullen dit z.s.m. voor je oppakken. 

Online99

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@RikstDank, ben benieuwd wanneer dit uitgevoerd is. Ik keek even of het al gedaan was; het bleek dat ik niet meer in m'n connectbox kan inloggen met het standaard wachtwoord. Is dat een bijverschijnsel?

Online99

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@RikstVergeet die laatste opmerking maar. Ik heb het wachtwoord nu ingetypt, niet uit cache dus, en nu lukt het wel.

Online99

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@RikstKun jij me s.v.p. even laten weten wanneer het geregeld is waar ik dat in de ConnectBox kan instellen?

Dank, dank!

Online99

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo, ik zie nog geen verandering. Wanneer gebeurt het?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dit laat wel erg lang op zicht wachten, @Online99 Sorry hiervoor.
Ik ga er nogmaals voor je achteraan. 

Online99

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@JiriKun je wat laten weten? Ik zag zonet nog geen verandering. Dank, Peter.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Het begint nu de spuitgaten uit te lopen. Ik weet eigenlijk ook niet meer zo goed wat ik moet zeggen. 
Ik heb er een iets minder vriendelijk mailtje achteraan gestuurd. 

Na het weekend moet het opgepakt worden. Wil je dinsdag een seintje geven wanneer het nog steeds niet aangepast is?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Ik heb reactie gekregen van mijn collega. Hij geeft aan dat het gewoon aangepast kan worden. Krijg je een foutmelding wanneer je het aanpast of gaat er iets anders mis? 
 

Online99

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@JiriIk zie gewoon geen veld waar je dit kunt instellen. Waar kan ik dat vinden?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Online99 Wijzig 178 en dan Instellingen opslaan:

 

Bert_0-1666297963985.png

 

Online99

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ah, dankjewel. Dat ga ik proberen. Ik verwachtte ergens een veld om het eigen ip adres in te kunnen stellen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic