We hebben een Ziggo modem met 3 Ziggo Pods. Wat redelijk bereik geeft.
We willen het Wifi netwerk wat uitbreiden. Vooral naar achter in de tuin.
In de schuur hangt een Cisco router, rechtstreeks bekabeld naar het Ziggo Modem.
Nu heb ik een TP Link deco systeem met 3 units aangeschaft, maar als ik de hoofdunit aansluit op de router, dan blijft hij zoeken/knipperen.
Kunnen de pods en de units door elkaar gebruikt worden? Of moet ik de pods terugsturen en alleen de units gebruiken?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Naar mijn idee niet.
De Ziggo Pods staan in verbinding met Modem het Systeem.
De TP Link Deco werken zonder de Ingeschakeld WIF van Modem.
Mogelijk zijn er anderen die denken dat het wel kan.
Aanvulling; Mogelijk kan het wel via Gastnetwerk. Dan zou moeten kijken in Modem of de WiFi apart is uit te schakelen.
@Kaatje58in principe zou het technisch mogelijk moeten zijn om ze door elkaar te gebruiken. Alleen is dat niet handig door de verschillende technieken mesh technieken die ze gebruiken .
Om in jouw geval een beter advies te kunnen geven. Welk modem en welke pods heb je en welke TP-Link deco's heb je aangeschaft?
De mesh technieken zijn gelijk verder is het inderdaad niet handig twee systemen naast elkaar te gebruiken.
Voor deze toepassing dus uitbreiding naar de tuin kan dat prima.
@Kaatje58 is de master deco unit bedraad aangesloten op de Ziggo modemrouter?
Is het de bedoeling dat de Cisco wordt vervangen door de TP link set?
Een extra Ziggo pod bekabeld in de schuur zou een oplossing kunnen zijn om zo binnen hetzelfde systeem te blijven.
de router in de schuur kun je het beste in access point/bridge mode zetten,
dubbele Nat (router achter router) is niet wenselijk
Ja bedraad aangesloten op de Ziggo modemrouter. De Cisco blijft. Een extra ziggo pod hebben we daar gehad, maar die komt tot achterin de schuur, en maar amper tot het eerste zitje (10 meter achter de schuur) We willen er nog graag 30 meter bij hebben. Ik heb de Deco werkend op mijn telefoon nu en ik merk al dat hij veel sterker is dan de Ziggo pods. Het lukt me alleen niet om met een ander toestel in te loggen (ipad) Hij accepteert het wachtwoord niet. Nieuwe uitdaging 🙂
Router achter router hebben we al heel lang. Tenminste ik denk dat het router achter router is. Aangesloten door een vriend, die houdt van ingewikkelde constructies en ik heb geen idee hoe en wat hij gedaan heeft destijds.
Ik kan ze naast elkaar gebruiken heb ik al gemerkt inmiddels. Dan zijn het 2 verschillende wifi netwerken, maar dat is ok. De pods voor binnen en de Deco's voor buiten.
@Kaatje58 schreef:Ja bedraad aangesloten op de Ziggo modemrouter. De Cisco blijft. Een extra ziggo pod hebben we daar gehad, maar die komt tot achterin de schuur, en maar amper tot het eerste zitje (10 meter achter de schuur) We willen er nog graag 30 meter bij hebben. Ik heb de Deco werkend op mijn telefoon nu en ik merk al dat hij veel sterker is dan de Ziggo pods. Het lukt me alleen niet om met een ander toestel in te loggen (ipad) Hij accepteert het wachtwoord niet. Nieuwe uitdaging 🙂
30 meter is vrij veel voor 1 toegangspunt. 10 meter met een acceptabele werkbare verbinding is soms al een uitdaging.
Als op de Cisco de DHCP is uitgeschakeld heeft alles hetzelfde Ip bereik, dan is er geen Nat achter Nat. Ook de Deco units zouden daarom als accespunt moeten worden ingesteld. Ik vermoed dat dit wel goed zit.
Die dertig meter is dat de ruimte tussen de schuur en de woning?
Ik zou dan bijna een echte outdoor accespunt halverwege of één om de 10 meter aanraden.
https://www.wifishop.nl/access-points/outdoor-access-points
De twee afzonderlijke wifi netwerk namen is wat mij betreft een goede oplossing zelf zou ik alles dezelfde naam en wachtwoord geven.
Mogelijk is het probleem met de Ipad gerelateerd aan de beveiligings type wpa2/3.
Zo'n outdoor acces-point is misschien wel een oplossing als het andere niet werkt. Maar moet ook weer gekoppeld en gestuurd worden, dus weet nog niet of ik me daar in wil gaan storten.
De deco's zijn veel sterker dan de Ziggo pods merk ik al wel. Ik ga eens testen wat de mogelijkheden zijn met de pods. En eens kijken hoe ik ook andere mensen op de deco's kan laten inloggen. Want bij het inloggen met een ander toestel dan mijn telefoon (waar ook de deco app op staat) vraagt hij om een wachtwoord en dat is niet het wachtwoord van de deco app (wat ik eigenlijk dacht). Ik heb gelukkig geen haast 🙂
Voor een Ieder;
Ik kreeg Gratis Ziggo Pod's. Die wilde ik Combineren met Deco's M4.
Ik had bijgaande Topic gemaakt hierover, om ze Tesamen te kunnen gebruiken. Mijn Idee staan daar ook Antwoorden in, dat het neit mogelijk zou zijn ze Gecombineerd te gebruiken. Topic hierover;
Inmiddels zijn we al een paar dagen verder en zou jij aan de slag gaan met de pods.
Hoe staat het er nu voor? Is het allemaal gelukt met de installatie?
Ik heb nu 2 wifi netwerken naast elkaar, waarbij de pods vooral voor binnen zijn en de deco's meer voor buiten. We hebben buiten voldoende overdekte ruimte waar de deco's kunnen staan/hangen, dus voor nu ben ik tevreden.
Ben alleen op het moment de enige die op het deco netwerk kan. Toen ik het netwerk gemaakt had in de app ben ik blijkbaar automatisch ingelogd. Heb geen aparte inlog-sessie gehad met wachtwoord etc. Als ik nu een ander toestel (ipad of android telefoon) in wil loggen lukt dat niet. Hij vraagt om een password (neem aan het wachtwoord van de app, want een ander zou ik zo niet weten), maar dat accepteert hij niet. Dus daar ga ik nog mee aan de slag als ik mijn moed weer verzameld heb. 🙂
@Kaatje58 schreef:...Toen ik het netwerk gemaakt had in de app ben ik blijkbaar automatisch ingelogd. Heb geen aparte inlog-sessie gehad met wachtwoord etc. Als ik nu een ander toestel (ipad of android telefoon) in wil loggen lukt dat niet. Hij vraagt om een password (neem aan het wachtwoord van de app, want een ander zou ik zo niet weten), maar dat accepteert hij niet. Dus daar ga ik nog mee aan de slag als ik mijn moed weer verzameld heb. 🙂
Omdat men, voor het (aan- )maken van een Deco netwerk ook bij TP-Link zelf moet inloggen, worden díé inlog gegevens wel een verward met het wachtwoord wat men invoert voor het lokale wifi netwerk. Maar dat zijn 2 geheel verschillende accounts !
Maar ... u kan het wachtwoord van een Deco netwerk eenvoudig zien en/of aanpassen. Start de app, klik op 'meer'/'more' ( onder in het scherm ), klik op 'Wifi Settings'. Het wachtwoord kan u lezen door op het 'oogje' te klikken ( 'achter' het wachtwoord), waardoor er i.p.v. sterretjes ( * ) het werkelijk wachtwoord wordt getoond.
Als u wilt dan kan u hier ook het wachtwoord aanpassen, vergeet dan daarbij niet e.e.a. te saven, door op "<" ( = terug ) links bovenin het scherm te klikken.
Op het zelfde scherm waarop u uw wachtwoord kan zien of kan wijzigen, staat iets lager ook een "Share" knop, waarmee u een QR code kan laten zien. Als men die QR scant met b.v. een smartphone, dan kan men daarmee inloggen zonder het werkelijk wachtwoord te kennen/weten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.