1
Vraag
2
Reageer en help mee
CvdV1

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Krijg printer niet meer aan Wifi (rood knipperend lampje)

Mijn zoon had een reset gedaan van de connectbox waardoor we alle draadloze apparaten weer moesten koppelen.
Nou is het met alles gelukt behalve met de printer.

Omdat we ook met telefoons etc opnieuw ons wachtwoord in moesten voeren, heb ik nu de printer ook helemaal gereset en de status is set-up (het betreft de HL-1210W)

 

Maar ik krijg m nog steeds met geen mogelijkheid gekoppeld.
Eerst kreeg ik steeds TS-02 en nu krijg ik TS-07.

 

Ik heb het mac-adres van de printer al verwijderd vanuit de filtering.

Ik heb het gastnetwerk uitgezet.

Ik heb met en zonder WPS-pin geprobeerd. 
Ik heb ook al de 5hz uitgezet omdat er staat dat de printer met 2,4hz werkt.

 

Ik heb het met de WPS-knop geprobeerd en ik heb het geprobeerd met de knop Apparaat toevoegen bij de modem-instellingen.

 

Wat er gebeurt is dat ze allebei groen gaan knipperen, maar dan ineens gaat het wifi-lampje op de connectbox rood knipperen.

 

Nu weet ik het echt niet meer en kan ik het niet meer vinden en de klantenservice wist het ook niet meer.

 

Verder werkt de wifi goed op alle apparaten.

 

Ik denk dat het komt omdat hij op rood gaat, maar ik kan niet vinden waarom dat is en wat ik daaraan kan doen. 

 

Het is ook maar even,  maar precies dan haakt de printer af (denk ik).

8 Reacties 8
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Misschien helpt deze oplossing HL-1210W dit is de setup naar de wifi toe.

 

Er is ook een filmpje op Youtube

 

 

Beste is het Mac Adres van de Connect Box even noteren dan bij Wifi/Lan instellingen komt ie als je de stappen volgt overeen in de printer, dan voeg je wachtwoord van je wifi in en is de printer verbonden en kan je op alle locatie's inclusief als je op andere routers/Wifi Pods etc zit printen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Dave! Hier dezelfde printer in huis, het MAC adres van de Connect box nooit nodig gehad bij de installatie en het filmpje gaat over je mobiele telefoon als wifi instellen en dan heeft de printer een wifi verbinding via je mobiele telefoon en moeten alle apparaten verbinding maken met de telefoon om te kunnen printen en niet met je modem/router in huis.

En kun je ook na installeren van de iPrint en Scan de printer gebruiken ook gebruiken om vanuit je mobiele telefoon te printen, maar dan kun je nog steeds niet via de wifi van je modem of je eigen router printen.

Het filmpje is voor mij onverstaanbaar, welke taal spreekt die man?

 

@CvdV1 Met dezelfde printer en een nieuw modem dezelfde problemen gehad, er zit een soort beveiliging op die zomaar een nieuw modem of router accepteert.

 

@CvdV1 Zekere oplossing: Installeer de printer zoals je hem geïnstalleerd hebt toen je hem kreeg en hij werkt weer.

Hier werkte het weer als vanouds met 2 maal opnieuw installeren uitgevoerd te hebben met 2 nieuwe modems.

 

@CvdV1 Hier vind je de installatie software: Brother HL-1210W drivers en downloads | Brother NL

Gebruik Volledig softwarepakket: Compleet pakket van drivers en software.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Dan ben ik blij dat jij dezelfde hebt, Ik heb mijn printer wel aan Mac adres gekoppeld, als ik van Deco wissel kan ik op elke verdieping met laptop/Telefoon, maar dat was nog met de Extra Wifi Punt. Nu gaat de techniek beter.

 

Ja was een optie en niet goed opgelet van het filmpje, Mijn excuus hiervoor. dan ben ik blij dat @Bert  me weer iets leert, en filmpjeis Sambal taal 😂

CvdV1
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik probeer het zonder pc/laptop te doen. Maar inderdaad kom ik er niet onderuit waarschijnlijk en moet ik er ergens 1 gaan lenen.

CvdV1
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Voor Iprint &scan moet de printer eerst aan de wifi hangen. (Of ik begrijp het verkeerd. 

 

De 1e keer (toen ik m kreeg) ging het pairen wel gewoon goed.

Nu kom ik er met geen mogelijkheid doorheen en ik denk dat het is omdat de connectbox raar gaat doen tijdens het pairen.

 

Maar ik vrees dat ik het inderdaad met een pc/laptop ertussen moet gaan proberen.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@CvdV1 Heb je de printer al een keer geïnstalleerd zoals je hem kreeg.

De opties die Dave schreef zijn niet voor een normale installatie van de printer.

CvdV1
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Toen ik m kreeg had ik m na een paar keer pairen met de wps en wifi-knop online. Ik heb toen verder niets bijzonders hoeven doen (voor zover ik me herinner).

Het enige wat ik toen heb gedaan was hem in de gang naast de modem zetten, maar daar staat hij nu ook.

 

Nu had hij mn netwerk onthouden (zie je dan in het status-rapport) maar ging hij met geen mogelijkheid verbinden. En omdat c in op alle andere apparaten ook opnieuw een wachtwoord in moest voeren (of ze opnieuw moest pairen) heb ik de printer teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Er staat nu Set-up op het status-rapport.

Ik dacht dan kan ik het inderdaad weer doen zoals ik m kreeg. 

Maar ik kom er niet doorheen. 

 

Maar is het normaal dan dat het wifi- lampje op de connectbox rood gaat knipperen tijdens het pairen?

Dat heb ik bij bijv de camera niet gezien nl.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ik weet niet hoe het moet met WPS.

Ik heb hem zonder WPS geïnstalleerd.

Hopelijk komt er iemand langs die hier meer van weet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic