Vanuit onze kassaleverancier (Twelve) kregen wij de instructie om voor onze CCV pinautomaten port forwarding op te zetten zodat CCV een update kan uitvoeren. Wij hebben al port forwarding actief voor een camerasysteem en dat werkt prima, maar voor poorten 15500-15599 blijft https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ zeggen dat de poort gesloten is.
Nu is het zo dat achter de Connectbox een Draytek 2927 router staat waar we aparte netwerken op hebben om bijvoorbeeld kassa's en pinautomaten op een eigen netwerk te kunnen laten draaien. Maar als ik mijn laptop direct op de Connectbox aansluit en ik port forwarding voor mijn laptop's IP-adres voor bovengenoemde poorten instel, blijft yougetsignal zeggen dat de poort dicht is. Ik zie ongetwijfeld iets over het hoofd, maar weet niet wat.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Deze poorten zijn bedoeld voor uitgaande verbindingen vanuit de PIN-automaten naar de server van CCV. Daarvoor is geen port forwarding noodzakelijk. Uitgaande verbindingen worden altijd doorgelaten door de firewall van de modemrouter. Hieronder een voorbeeld van een uitgaande verbinding naar de server:
Test-NetConnection -InformationLevel Detailed -ComputerName d-api.myccv.eu -Port 15500
ComputerName : d-api.myccv.eu
RemoteAddress : 185.114.184.65
RemotePort : 15500
NameResolutionResults : 185.114.184.65
MatchingIPsecRules :
NetworkIsolationContext : Internet
IsAdmin : False
InterfaceAlias : Ethernet
SourceAddress : 192.168.1.101
NetRoute (NextHop) : 192.168.1.1
TcpTestSucceeded : True
Bij gebruik van een eigen router wordt inderdaad aanbevolen om bridge mode te gebruiken op het modem.
Maar als ik mijn laptop direct op de Connectbox aansluit en ik port forwarding voor mijn laptop's IP-adres voor bovengenoemde poorten instel, blijft yougetsignal zeggen dat de poort dicht is.
Dit zal inderdaad niet werken, op de laptop zou dan een applicatie/service actief moeten zijn die daadwerkelijk op de poorten 15500-15599 luistert.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo,
welkom op dit openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan in hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.
Waarschijnlijk hebt u een zakelijk Ziggo abonnement en dit is het Ziggo forum voor particulieren.
Maar er zijn op dit forum beslist wel personen aanwezig, die meer van netwerken weten dan ik, maar toch zou ik de zakelijke Ziggo helpdesk bellen.
Mijn eerste gedacht is, waarom staat de ConnectBox nog in router mode en niet in bridge mode, want er hangt een Draytek router achter. Vooral omdat de CB nu vooral niet de beste ( kuch ) router is.
Tevens hangen er nu dus 2 routers achter elkaar, wat soms vreemde problemen veroorzaakt.
Maar in dit geval ( zo op afstand ), is een opmerking maken makkelijker dan uitvoeren en de eventuele onvoorziene gevolgen op te lossen.
Suc6
Als ik het goed begrijp dan heb je een RTR achter een RTR?
Dus Ziggo Modem staat niet in Bridge.
Deze poorten zijn bedoeld voor uitgaande verbindingen vanuit de PIN-automaten naar de server van CCV. Daarvoor is geen port forwarding noodzakelijk. Uitgaande verbindingen worden altijd doorgelaten door de firewall van de modemrouter. Hieronder een voorbeeld van een uitgaande verbinding naar de server:
Test-NetConnection -InformationLevel Detailed -ComputerName d-api.myccv.eu -Port 15500
ComputerName : d-api.myccv.eu
RemoteAddress : 185.114.184.65
RemotePort : 15500
NameResolutionResults : 185.114.184.65
MatchingIPsecRules :
NetworkIsolationContext : Internet
IsAdmin : False
InterfaceAlias : Ethernet
SourceAddress : 192.168.1.101
NetRoute (NextHop) : 192.168.1.1
TcpTestSucceeded : True
Bij gebruik van een eigen router wordt inderdaad aanbevolen om bridge mode te gebruiken op het modem.
Maar als ik mijn laptop direct op de Connectbox aansluit en ik port forwarding voor mijn laptop's IP-adres voor bovengenoemde poorten instel, blijft yougetsignal zeggen dat de poort dicht is.
Dit zal inderdaad niet werken, op de laptop zou dan een applicatie/service actief moeten zijn die daadwerkelijk op de poorten 15500-15599 luistert.
@BHC Overbos, ben je er uitgekomen met de aangedragen tips en adviezen?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.