Vraag
Reacties
Oplossing
BHC Overbos
Level 1

Krijg port forwarding voor een bepaalde poort niet werkend

Vanuit onze kassaleverancier (Twelve) kregen wij de instructie om voor onze CCV pinautomaten port forwarding op te zetten zodat CCV een update kan uitvoeren. Wij hebben al port forwarding actief voor een camerasysteem en dat werkt prima, maar voor poorten 15500-15599 blijft https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ zeggen dat de poort gesloten is.

BHCOverbos_0-1673606375248.png

Nu is het zo dat achter de Connectbox een Draytek 2927 router staat waar we aparte netwerken op hebben om bijvoorbeeld kassa's en pinautomaten op een eigen netwerk te kunnen laten draaien. Maar als ik mijn laptop direct op de Connectbox aansluit en ik port forwarding voor mijn laptop's IP-adres voor bovengenoemde poorten instel, blijft yougetsignal zeggen dat de poort dicht is. Ik zie ongetwijfeld iets over het hoofd, maar weet niet wat.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Deze poorten zijn bedoeld voor uitgaande verbindingen vanuit de PIN-automaten naar de server van CCV. Daarvoor is geen port forwarding noodzakelijk. Uitgaande verbindingen worden altijd doorgelaten door de firewall van de modemrouter. Hieronder een voorbeeld van een uitgaande verbinding naar de server:

Test-NetConnection -InformationLevel Detailed -ComputerName d-api.myccv.eu -Port 15500

ComputerName : d-api.myccv.eu
RemoteAddress : 185.114.184.65
RemotePort : 15500
NameResolutionResults : 185.114.184.65
MatchingIPsecRules :
NetworkIsolationContext : Internet
IsAdmin : False
InterfaceAlias : Ethernet
SourceAddress : 192.168.1.101
NetRoute (NextHop) : 192.168.1.1
TcpTestSucceeded : True

Bij gebruik van een eigen router wordt inderdaad aanbevolen om bridge mode te gebruiken op het modem.

Maar als ik mijn laptop direct op de Connectbox aansluit en ik port forwarding voor mijn laptop's IP-adres voor bovengenoemde poorten instel, blijft yougetsignal zeggen dat de poort dicht is.

Dit zal inderdaad niet werken, op de laptop zou dan een applicatie/service actief moeten zijn die daadwerkelijk op de poorten 15500-15599 luistert.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Pasi
Level 19

Hallo,

welkom op dit openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan Ziggo Community Ranks-08.png in hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.

Waarschijnlijk hebt u een zakelijk Ziggo abonnement en dit is het Ziggo forum voor particulieren.

Maar er zijn op dit forum beslist wel personen aanwezig, die meer van netwerken weten dan ik, maar toch zou ik de zakelijke Ziggo helpdesk bellen.

Mijn eerste gedacht is, waarom staat de ConnectBox nog in router mode en niet in bridge mode, want er hangt een Draytek router achter. Vooral omdat de CB nu vooral niet de beste ( kuch ) router is.

Tevens hangen er nu dus 2 routers achter elkaar, wat soms vreemde problemen veroorzaakt.

Maar in dit geval ( zo op afstand ), is een opmerking maken makkelijker dan uitvoeren en de eventuele onvoorziene gevolgen op te lossen.

Suc6

0 Kudos
S4R
Level 16

Als ik het goed begrijp dan heb je een RTR achter een RTR?

Dus Ziggo Modem staat niet in Bridge.

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Deze poorten zijn bedoeld voor uitgaande verbindingen vanuit de PIN-automaten naar de server van CCV. Daarvoor is geen port forwarding noodzakelijk. Uitgaande verbindingen worden altijd doorgelaten door de firewall van de modemrouter. Hieronder een voorbeeld van een uitgaande verbinding naar de server:

Test-NetConnection -InformationLevel Detailed -ComputerName d-api.myccv.eu -Port 15500

ComputerName : d-api.myccv.eu
RemoteAddress : 185.114.184.65
RemotePort : 15500
NameResolutionResults : 185.114.184.65
MatchingIPsecRules :
NetworkIsolationContext : Internet
IsAdmin : False
InterfaceAlias : Ethernet
SourceAddress : 192.168.1.101
NetRoute (NextHop) : 192.168.1.1
TcpTestSucceeded : True

Bij gebruik van een eigen router wordt inderdaad aanbevolen om bridge mode te gebruiken op het modem.

Maar als ik mijn laptop direct op de Connectbox aansluit en ik port forwarding voor mijn laptop's IP-adres voor bovengenoemde poorten instel, blijft yougetsignal zeggen dat de poort dicht is.

Dit zal inderdaad niet werken, op de laptop zou dan een applicatie/service actief moeten zijn die daadwerkelijk op de poorten 15500-15599 luistert.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@BHC Overbos, ben je er uitgekomen met de aangedragen tips en adviezen? 

0 Kudos