wassermannn
Gedreven Meedenker
  • 22Reacties
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Krijg met Chrome geen toegang tot safe-online, met Firefox wel

Ik overweeg een nieuwe pc te kopen, en dus kijk ik vooruit naar een overgang van o.a. F-secure-safe online gratis abonnement. Het merkwaardige is dat ik met chrome wel toegang heb tot de Ziggo gegevens, maar als ik verder wil met de optie Safe Online instellen, krijg ik een blanco scherm met in het midden de melding  accounts-emea.f-secure.com heeft de verbinding geweigerd. Opmerkelijk is dat dit met de browser Firefox geen probleem is. Ook met het uitschakelen van de extensies lukt dit niet.

4 Reacties 4
Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 1036Reacties
  • 90Oplossingen
  • 127Likes

Goedemiddag @wassermannn

Wat frappant dat je een blanco scherm krijgt met deze 'accounts-emea.f-secure.com heeft de verbinding geweigerd' melding. Gelukkig werkt het wel via FireFox. Kan het zijn dat er bepaalde instellingen geblokkeerd zijn in Google Chrome, waardoor hij daar niet verder gaat? Kun je dat eens nakijken? 

wassermannn
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Reacties
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Mijn dank voor de reactie. Allereerst heb ik alle extensies uitgeschakeld, en het resultaat blijft hetzelfde.

Ik kom tot de optie  Safe Online instellen, en daarna krijg ik de bewuste melding accounts-emea.f-secure.com heeft de verbinding geweigerd. Ook heb ik speciaal hiervoor, in de instellingen "Pop-ups en omleidingen" een uitzondering gemaakt voor ziggo.nl, die laat ik dus  dus pop-ups en e.d toestaan.

Ook de optie "Sites kunnen pop-ups sturen en omleidingen gebruiken" toestaan verandert niks aan de reactie.

Template
Expert
Expert
  • 1234Reacties
  • 30Oplossingen
  • 238Likes

Van de desktop browsers, is Google Chrome het slechtste onder de browsers. 

Dit wordt vaak beweerd over MS Edge, terwijl Edge toch al jaren verbeterd is, net als Google Chrome is MS Edge build on Chromium. Edge is gewoon goed tov Google Chrome, alle andere browsers zijn beter dan Google Chrome. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 658Reacties
  • 26Oplossingen
  • 101Likes

@wassermannn bedankt voor je toelichting. Het is wel merkwaardig. Het is niet zo dat er nog een oudere beveiling op je pc actief staat? Zoja, die zal je dan eerst moeten verwijderen. Daar vind je hier tips voor, ook voor een eventuele oude Ziggo Safe Online variant. 

Daarnaast neig ik toch naar kuren met de pop-up blocker. 

Mocht het allemaal via Chrome inderdaad niet lukken, dan kan je natuurlijk Safe Online installeren via een andere browser. Wil je ons op de hoogte houden aub? Dan kunnen we je altijd snel helpen! 

Uitgelicht topic